Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dobór elementów do domowej sieci internetowej.

05 Sty 2015 23:55 726 5
  • Poziom 5  
    Witam serdecznie wszystkich.
    Chciałbym się poradzić co do sieci internetowej w domu. Mam zamiar rozprowadzić kabel internetowy. Moje pytania mogą się okazać dla niektórych błahe, lecz jestem zielony w temacie sieci internetowej. Z góry dziękuję za cierpliwość. :D

Czy można gniazdka podłączyć równolegle?

Jeżeli nie to czy moja propozycja była by dobra?

Mam Liveboxa 3.0 jako ruter, a gniazdek internetowych myślałem dać 9. Pomyślałem więc, że tutaj powinien przyjść switch. Jak by się udało zmieścić to bym wziął 8 portów, a jak nie to 16(np. http://allegro.pl/tp-link-tl-sf1008d-switch-8-portow-desktop-8p-fvat-i4960983007.html(TP-Link TL-SF1008D) lub to http://allegro.pl/tp-link-tl-sf1016d-switch-16-port-10-100mbps-lan-i4929501970.html(TP-Link TL-SF1016D)). Kolejne moje pytanie brzmi: czy jest to obojętne w które gniazdo się wepnę, czy jest tam ustalone wejście in i 8 jest out?

Na koniec chciałem się zapytać czy musi być 8 żył? W takim gniazdku http://www.dipol.com.pl/gniazdo_koncowe_signal_rtv-sat_-_rj-45_-_rj-11_R694043.htm są 4 żyły do internetu. Na filmie dotyczącym montarzu - https://www.youtube.com/watch?v=MPCXwkgwz3M od momentu 4:58 pokazane jest jakie żyły należy podłączyć. Moje pytanie brzmi - czy wystarczą te 4 żyły i nie zakłóci to komunikacji?

W razie jakichś propozycji śmiało proszę pisać bo jak już wspomniałem jestem zielony. :D I może niektórzy powiedzą, że wystarczy samo WiFi, ja jednak chciałbym rozprowadzić internet kablem.
    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Kornel
  • Poziom 14  
    Witam.
    Co do pierwszego pytania nie możesz łączyć szeregowo musi być switch.
    Drugie pytanie, najlepiej "internet" podłączyć pod gniazdo opisane "1".