Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Octavia II - Brak ABS, ESP

misiek_89 06 Jan 2015 01:17 23688 17
  • #1
    misiek_89
    Level 15  
    Witam,
    W samochodzie nagle w czasie jazdy zaświeciły mi się kontrolki:
    - kontrolka ABS,
    - kontrolka ESP,
    - kontrolka Hamulca ręcznego (pulsuje).
    Oczywiście pierwsze co zrobiłem to podłączyłem VCDS i o to co mi się pokazało:
    Address 03: ABS Brakes (-----)       Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb
       Part No SW: 1K0 907 379 AE    HW: 1K0 907 379 AE
       Component: ESP MK60EC1   H35 0104 
       Revision: 00H35001   
       Coding: 113B401C092300FC881102EA901C00426D00
       Shop #: WSC 73430 790 00000
       VCID: 75E1075FDC34EDB6B75-8020
    
    2 Faults Found:
    01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)
                014 - Defective - Intermittent
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 00101110
                        Fault Priority: 2
                        Fault Frequency: 4
                        Reset counter: 115
                        Mileage: 163887 km
                        Time Indication: 0
    
    01130 - ABS Operation
                008 - Implausible Signal
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 01101000
                        Fault Priority: 1
                        Fault Frequency: 1
                        Reset counter: 0
                        Mileage: 163887 km
                        Time Indication: 0


    Sprawdziłem bezpiecznik z lewej strony deski rozdzielczej oraz bezpiecznik pod maską. Wyczyściłem złącze przy pompie.

    Czy to oznacza, że to koniec pompy? Mogę coś jeszcze samodzielnie sprawdzić?
  • #2
    Seweryn82
    Level 19  
    a poziom płynu i czujnik poziomu sprawdzałeś już? Bo to co komputer pokazuje nie zawsze musi być prawdą.
  • #3
    misiek_89
    Level 15  
    Poziom płynu jest ok. Czujnika poziomu nie sprawdziłem, w jaki sposób mogę to zrobić?
  • #4
    Seweryn82
    Level 19  
    nie wiem kolego jak jest w twoim przypadku. Nie chciałbym Cię wprowadzić w błąd lub pisać głupoty na forum. Ale bardzo często na korku zbiornika płynu jest pływak który uruchamia wyłącznik. Jeśli tak jest to sprawdź czy całość działa.
  • #5
    grala1
    VAG group specialist
    Kontrolka od płynu jest inna.
    Szykuj się na wymianę pompy.
    Pewnie skończyły się w niej szczotki.
  • #6
    misiek_89
    Level 15  
    Tak też myślałem. Jest jakakolwiek możliwość upewnienia się, że pompa nie żyje?
  • #7
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    misiek_89 wrote:
    Tak też myślałem. Jest jakakolwiek możliwość upewnienia się, że pompa nie żyje?


    Sprawdź dokładnie te płytkowe bezpieczniki bo bardzo często a w sumie prawie w 100% przypadków pęka i nawet tego nie widać a bezpiecznik uszkodzony.
  • #8
    mario12341234
    Level 13  
    Dokładnie tak jak pisał kolega powyżej. Nie raz nie dwa auto trafiało na warsztat na wymianę pompy abs :) Bezpieczniki te blaszane potrafią tak pękać, że trzeba się dokładnie przyjrzeć...
  • #9
    bart.auto
    Level 21  
    Jeżeli masz na wtyku Abs 2 stałe plusy ,jeden po stacyjce to zasilania są ok

    Dodano po 1 [minuty]:

    No imasy musisz mieć we wtyku ok
  • #10
    misiek_89
    Level 15  
    Gdyby bezpiecznik był uszkodzony, to chyba by nie przechodziło przez niego napięcie prawda? A sprawdzałem go, na wejściu i wyjściu jest napięcie.

    bart.auto wrote:
    Jeżeli masz na wtyku Abs 2 stałe plusy ,jeden po stacyjce to zasilania są ok

    Dodano po 1 [minuty]:

    No imasy musisz mieć we wtyku ok


    Do wtyku idą 3 grube przewody, 2 były plusowe i było na nich napięcie a 1 był masowy i też był ok.
  • #12
    misiek_89
    Level 15  
    Sprawdzałem próbnikiem z żarówką, nie znam profesjonalnej nazwy ale z jednej strony taki krokodylek do masy a z drugiej obudowa z żarówką zakończona na ostro. Żarówka świeciła na wejściu i wyjściu bezpiecznika...
  • #13
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    misiek_89 wrote:
    Sprawdzałem próbnikiem z żarówką, nie znam profesjonalnej nazwy ale z jednej strony taki krokodylek do masy a z drugiej obudowa z żarówką zakończona na ostro. Żarówka świeciła na wejściu i wyjściu bezpiecznika...


    Tak ale ona mam zaledwie kilka Wat.
    Pasowało by przy pompie sprawdzić żarówką która pobiera przynajmniej z 50W.
    W tedy będzie 100% pewności.
  • #14
    bart.auto
    Level 21  
    Pisałem sprawdź na wtyku pompy czy ma plusy i masę

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ww wtyku musisz mieć jeszcze 12v po zapłonie ,ale jeżeli masz komunikację i auto stabilnie odczytuje kody błędów to wina pompy
  • #15
    misiek_89
    Level 15  
    Kolego a masz może schemat tej wtyczki? Co powinno być na poszczególnych pinach?
  • #17
    adam2522
    Level 10  
    Kolego, mam taki pomysł, w kabinie jest przycisk do wyłączania np ESP może na tym mrozie któryś kabel Ci się po prostu złamał? Ja miałem taki problem i przez długi czas nie mogłem zlokalizować co się stało że kontrolka poduszek w golfie się pali, i okazało się że złamał się na mrozie kabel w schowku od wyłączania poduszki pasażera
  • #18
    misiek_89
    Level 15  
    Koledzy sprawdziłem chyba wszystko co było możliwe do sprawdzenia i decyzja zapadła, sterownik ABS poszedł na renegerację.

    Pozdrawiam i dziękuje bardzo za zaangażowanie w pomoc!