Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Projekt Terrarium. Arduino

mefistonh 06 Sty 2015 11:25 2727 13
  • #1 06 Sty 2015 11:25
    mefistonh
    Poziom 6  

Witam! Jestem początkującym hobbystą szeroko pojętej elektroniki :)
    Zacząłem od Arduino! Pierwszy mój projekt to wykonanie sterowania oświetlenia Terrarium na podstawie zadanej godziny (przyszłościowo sterowanie poszczególnym ogrzewaniem przy zadanej temperaturze ;)), oraz mierzenie temperatury przez trzy termometry i mierzenie wilgotności powietrza. Następnie wyświetlanie tych wszystkich wartości wraz z aktualną datą i godziną na wyświetlaczu lcd 20x4.
    Mój zestaw zawiera: Arduino Uno, Wyświetlacz alfanumeryczny LCD 4x20 HD44780 blue, Moduł 4-kanałowy przekaźnik 5V 10A AVR ARM, Moduł pomiaru czasu RTC DS3231 + 24c32 + bateria, 3x Czujnik temperatury DS18B20, CZUJNIK MODUŁ WILGOTNOŚCI TEMP. DHT11.
    Oczywiście wszystko ładnie pospinane kabelkami na płytce stykowej.
    Kupiłem również zasilacz do Arduino i zastanawiam się, czy to nie on spowodował problem. "ZASILACZ UNIWERSALNY REGULOWANY 1,5V- 12V 1000mA"

Oto mój problem. Wgrałem program napisany przeze mnie (większość z internetu zerżnięta oczywiście, jednak pętlę if zrobiłem sam...), i po załadowaniu Arduino działało tak jak sobie wymarzyłem, wyśniłem, po prostu GIT. Zmieniałem mu nastawy godzin uruchomienia oświetlenia itd itp, wszystko gasło i świeciło się w odpowiednim momencie. JEDNAK obudziła mnie dzisiaj o godzinie 8 rano ORKIESTRA w postaci wyłączających się i załączających się przekaźników, wyświetlacz się wykrzaczył, i teraz w sumie nie pokazuje już nic... Jedyne co działa, to tak naprawdę przekaźniki działają tak jak trzeba i to tylko dzięki temu, że układ jest zasilony z laptopa przez USB. Gdy podepnę zasilacz po chwili zaczyna układ "skakać".
    Proszę pomóżcie ... :(

Wklejam tutaj cały mój program:

Kod: c