Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

man tgl błąd ebs 03139-03

jubex 06 Sty 2015 16:18 3990 23
  • #1 06 Sty 2015 16:18
    jubex
    Poziom 2  

    Witam mam problem z manem tgl 2007r. wyskakuje błąd ebs 03139-03 i auto hamuje tylko przednią osią co może być tego przyczyną??

    3 23
  • #2 07 Sty 2015 00:07
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zawory ABS (oś przednia)
    Wskazanie błędu:
    Centralna lampka ostrzegawcza STOP (H111) świeci się ciągle na czerwono.
    Skutek błędu:
    Odłączenie elektropneumatycznego sterowania ciśnieniem osi przedniej, tylnej i osi dodatkowych oraz zaworu sterowania przyczepy. Odłączone ABS, ASR, ESP.
    Przyczyna błędu: Zawory osi przedniej ABS po lewej stronie nie mogą być już wysterowane.
    Sprawdzić okablowanie i połączenia wtykowe zaworów ABS osi przedniej po lewej stronie (Y125 po lewej, Y126 po prawej).
    Sprawdzić zawory ABS osi przedniej pod kątem poprawnego działania elektrycznego, wewnętrznych zwarć.
    Wymienić sterownik EBS (A402), jeżeli czujniki i okablowanie są w porządku.
    FMI 3:
    Sprawdzić parametryzację sterownika EBS (A402).

    1
  • #3 09 Sty 2015 12:18
    jubex
    Poziom 2  

    A czy np może być tego przyczyną uszkodzony zawór ebs (modulator)?

    0
  • #4 10 Sty 2015 12:10
    liset7
    Poziom 11  

    Tak jak kolega napisał wcześniej w opisie czynności serwisowych-sprawdź modulator kable - a jak nie to to już tylko sterownik. Często na łączeniu korpusu aluminiowego z elektroniką dochodzi do nieszczelności i woda wpada do elektroniki i dzieją się cuda. Powodzenia

    3
  • #5 21 Sty 2015 00:51
    p.sonik
    Poziom 1  

    witam potrzebuje pomocy man tgm12.250 edc 3745 dodam ze sprawdzilem kable wtyczki piny wszystko ok, zamontowalem nowy zawór nadal ten sam bląd wymienilem ECU i co zaraz sie chyba pochlastam bo juz utknolem wielkie DZIĘKUJĘ ZA wszelką pomoc

    1
  • #6 30 Sty 2019 18:10
    wydling
    Poziom 10  

    Witam Panowie mam problem z Manem TGM 2008 r Mianowicie z rana gdy przekrece zapłon wyskakuje mi błąd Ebs 03139-03 po kilku krotnym wyłączeniu i włączeniu zapłonu błąd znika ale pojawia się EBS 03101-05 bądź też 03101-07
    I tak na zmianę raz ten raz ten a co ciekawe gdy jest mróz abs działa jak nowy czy ktoś potrafi udzielić jakiejś rady dziękuję pozdrawiam

    1
  • #7 30 Sty 2019 18:50
    darfur5
    Poziom 30  

    EBS 03101-05;moduł regulacji ciśnienia oś przednia po lewej,przerwanie lub zwarcie. EBS 03101-07; ta sama oś i modulator- zwarcie ogólne.EBS 3139-03, nie mam opisu do tego błędu " brak ważnej definicji" ale dotyczy tej samej osi jak i modulatora . FMI - 03 , mówi o niezgodności.Zamień modulatory stronami i zobacz czy błędy pójdą za modulatorem czy zostaną na lewej stronie.

    0
  • #8 30 Sty 2019 19:05
    dare23
    Poziom 18  

    EBS 3101-05: sprawdź i ewentualnie wymień czujnik ABS jak to koledzy wcześniej zasugerowali a co do kodu 3139-03 to należy wymienić główny zawór hamulcowy (tak, ten drogi zawór pod pedałem hamulca)

    0
  • #9 30 Sty 2019 19:15
    wydling
    Poziom 10  

    A gdzie szukać tego modulatora przedniej osi
    Pokazały się jeszcze takie błędy ale to wskoczyly i zgasly
    03107-09i 03109-02

    Dodano po 7 [minuty]:

    Jakieś dwa miesiące temu pojawiał się tylko ten błąd 3101-05 i wtedy był podłączony komp.I czujnik wszystkie prędkości pokazywał jak należy dodam jeszcze ze on wyskakiwal i po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu gasl i wszystko działało i trzeba i tak jak już wspomniałem wystarczy -2 stopnie mrozu i problemu nie ma a gdy się ociepli to glupieje

    0
  • #10 30 Sty 2019 19:28
    dare23
    Poziom 18  

    wydling napisał:
    Jakieś dwa miesiące temu pojawiał się tylko ten błąd 3101-05 i wtedy był podłączony komp.I czujnik wszystkie prędkości pokazywał jak należy dodam jeszcze ze on wyskakiwal i po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu gasl i wszystko działało i trzeba i tak jak już wspomniałem wystarczy -2 stopnie mrozu i problemu nie ma a gdy się ociepli to glupieje

    Sprawdź rezystancję czujnika lewego przedniego, sprawdź pierścień abs na kole, sprawdź szczelinę pomiędzy czujnikiem a pierścieniem abs, sprawdź wiązkę el. czujnika abs a szczególnie przewody w peszlu pod zderzakiem na samym dole po lewej stronie pojazdu.

    1
  • #11 30 Sty 2019 20:11
    wydling
    Poziom 10  

    Czujnik był sprawdzany miernikiem wyszło że ok czyli zostało by ten pierścień a te przewody żeby sprawdzić trzeba ten peszel rozpruc tak czy są jakieś miejsca wktorych najczęściej siadają

    Sory za pytania ale ręce opadają we wrześniu wymienialem modulator tylnej osi bo też nie było abs i długo się sprawnym abs nie pocieszylem

    Dodano po 7 [minuty]:

    dare23 napisał:
    EBS 3101-05: sprawdź i ewentualnie wymień czujnik ABS jak to koledzy wcześniej zasugerowali a co do kodu 3139-03 to należy wymienić główny zawór hamulcowy (tak, ten drogi zawór pod pedałem hamulca)


    Ten drogi zawór to Miałeś na myśli Kolego ten

    0
  • #12 30 Sty 2019 21:08
    dare23
    Poziom 18  

    Tak, to ten zawór połączony ze sterownikiem (Po wymianie należy go sparametryzować) Co do wiązki to tak jak napisałem... w dolnej jego części zebrana woda i inne g... często generuje problem. Peszel trzeba rozpruć i sprawdzić stan przewodów pod kątem przetarć i zwarć.

    wydling napisał:
    Czujnik był sprawdzany miernikiem wyszło że ok

    A jaką rezystancję posiadał czujnik? Czujnik da się dosunąć do pierścienia czy siedzi zapieczony w zwrotnicy?

    0
  • #13 30 Sty 2019 21:16
    wydling
    Poziom 10  

    dare23 napisał:
    Tak, to ten zawór połączony ze sterownikiem (Po wymianie należy go sparametryzować) Co do wiązki to tak jak napisałem... w dolnej jego części zebrana woda i inne g... często generuje problem. Peszel trzeba rozpruć i sprawdzić stan przewodów pod kątem przetarć i zwarć.
    wydling napisał:
    Czujnik był sprawdzany miernikiem wyszło że ok

    A jaką rezystancję posiadał czujnik? Czujnik da się dosunąć do pierścienia czy siedzi zapieczony w zwrotnicy?


    Jaką miał to nie wiem bo to mechanik sprawdzał powiedział mi tylko że czujnik jest ok

    A co do czujnika to siedzi na sztywno dzisiaj mechanik kazał mi go dobić to nawet nie drgnol

    0
  • #14 30 Sty 2019 21:28
    dare23
    Poziom 18  

    Nawet jeśli czujnik ma właściwą wartość rezystancji to i tak może być zbyt daleko odsunięty od pierścienia a sam pierścień też może być zdeformowany, skorodowany, łożysko może mieć luz itd. W takim przypadku prawdę powie oscyloskop czy w tym rejonie (czujnik-pierścień) jest wszystko ok. Chociaż jeśli występował u Ciebie błąd EBS 3101-05 to ja bym w pierwszej kolejności sprawdzał wiązki tym bardziej że podczas mrozu jak sam pisałeś problemu nie ma.

    1
  • #15 30 Sty 2019 21:46
    wydling
    Poziom 10  

    dare23 napisał:
    Nawet jeśli czujnik ma właściwą wartość rezystancji to i tak może być zbyt daleko odsunięty od pierścienia a sam pierścień też może być zdeformowany, skorodowany, łożysko może mieć luz itd. W takim przypadku prawdę powie oscyloskop czy w tym rejonie (czujnik-pierścień) jest wszystko ok. Chociaż jeśli występował u Ciebie błąd EBS 3101-05 to ja bym w pierwszej kolejności sprawdzał wiązki tym bardziej że podczas mrozu jak sam pisałeś problemu nie ma.


    A czy ten czujnik powinien być ruchomy ze
    Zapytales czy idzie to dosunac do pierścienia ?

    Też zajmę się tymi wiazkami bo no mój chłopski rozum gdyby był uszkodzony czujnik czy cokolwiek to błąd powinien wskoczyć i być na stałe

    A nie pojawiać się i znikać on potrafi zaswiecic ABS po czym po sekundzie to zgasić

    Takie pojawiam się i znikam i chyba to najgorsze bo gdzie szukać przejrze ta związek i dam znać ona idzie aż do tej puszki która jest obok tego drogiego zaworu tak❓czy tam też mogło się coś zadziac

    0
  • #16 30 Sty 2019 21:57
    dare23
    Poziom 18  

    wydling napisał:
    A czy ten czujnik powinien być ruchomy ze
    Zapytales czy idzie to dosunac do pierścienia ?

    Tak, wtedy istnieje możliwość dosunięcia go do pierścienia w razie potrzeby
    wydling napisał:
    ona idzie aż do tej puszki która jest obok tego drogiego zaworu tak❓

    Tak
    wydling napisał:
    czy tam też mogło się coś zadziac

    Jeśli dostaje się tam woda pod pokrywę to również "tak"
    Ale szukaj usterki najpierw w najniższym punkcie peszla przy wsporniku po lewej stronie pod zderzakiem tak jak wcześniej Ci to sugerowałem lub zamontuj nową wiązkę do czujnika abs

    1
  • #17 30 Sty 2019 22:10
    wydling
    Poziom 10  

    Ale szukaj usterki najpierw w najniższym punkcie peszla przy wsporniku po lewej stronie pod zderzakiem tak jak wcześniej Ci to sugerowałem

    Dziękuję za poświęcony czas i poradę mam nadzieję że jutro znajdę czas by to przejrzeć to dam znać co tam znalazłem jeszcze raz dziękuję pozdrawiam

    0
  • #18 01 Lut 2019 06:55
    wydling
    Poziom 10  

    dare23 napisał:
    Nawet jeśli czujnik ma właściwą wartość rezystancji to i tak może być zbyt daleko odsunięty od pierścienia a sam pierścień też może być zdeformowany, skorodowany, łożysko może mieć luz itd. W takim przypadku prawdę powie oscyloskop czy w tym rejonie (czujnik-pierścień) jest wszystko ok. Chociaż jeśli występował u Ciebie błąd EBS 3101-05 to ja bym w pierwszej kolejności sprawdzał wiązki tym bardziej że podczas mrozu jak sam pisałeś problemu nie ma.


    Wczoraj z racji ograniczonego czasu sprawdziłem tzw wody wtej skrzynce koło pompy wypiolem te trzy wtyczki które tam były dogiolem te samiczki jazda próbną było ok ale to tylko było bo dziś to samo i sugerując się tym co pisałeś Kolego sprawdzać pod tym zdarza niej czy to może winna jest wtych samiczkach bo nie ukrywam że ta chwilowa poprawa mnie zmylila

    0
  • #19 02 Lut 2019 14:33
    wydling
    Poziom 10  

    dare23 napisał:
    Nawet jeśli czujnik ma właściwą wartość rezystancji to i tak może być zbyt daleko odsunięty od pierścienia a sam pierścień też może być zdeformowany, skorodowany, łożysko może mieć luz itd. W takim przypadku prawdę powie oscyloskop czy w tym rejonie (czujnik-pierścień) jest wszystko ok. Chociaż jeśli występował u Ciebie błąd EBS 3101-05 to ja bym w pierwszej kolejności sprawdzał wiązki tym bardziej że podczas mrozu jak sam pisałeś problemu nie ma.


    Rozprulem ta wiązka wody było faktycznie sporo powycieralem te przewody wyglądają na ok ale w miejscu o którym Kolego mówiłeś czyli przy haltrze jak je przegiolem to wskoczył błąd 03121-06 ale po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu stał się pasywny

    0
  • #20 02 Lut 2019 22:16
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Zdejmij zderzak, rozetnij peszle i wysusz dokładnie opalarka wszystkie przewody a zobaczysz które i gdzie są uszkodzone. Wymień uszkodzone przewody i obserwuj dalej. Jeśli błędy nadal będą sie pojawiać to sterownik do wymiany.

    0
  • #21 02 Lut 2019 22:50
    wydling
    Poziom 10  

    saron22 napisał:
    Zdejmij zderzak, rozetnij peszle i wysusz dokładnie opalarka wszystkie przewody a zobaczysz które i gdzie są uszkodzone. Wymień uszkodzone przewody i obserwuj dalej. Jeśli błędy nadal będą sie pojawiać to sterownik do wymiany.

    Właśnie zdjelem zderzak dokonałem się do przewodów co prawda wytarlem je tylko szmatką wyglądały na ok składając owinelem przewody jak i peszel taśma izo

    A gdzie Kolego znajduje się ten sterownik

    Dodano po 22 [minuty]:

    Mam jeszcze pytanko gdybym chciał wymienić ta wiazke to gdzie tego szukać czy takie sklepy jak opoltrans mają coś takiego czy tylko serwis

    0
  • #22 03 Lut 2019 00:17
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Żeby wymienić całą wiązke to do nabycia tylko i wyłącznie w serwisie. Ale cena pewnie zbliży się do wartości pojazdu. Ale możesz też powymieniać pojedyńcze uszkodzone przewody na nowe we własnym zakresie.
    A sterownik znajduje się pod pedałem hamulca.
    Sam wkleiłeś jego zdjęcie w poście #11.

    1
  • #23 03 Lut 2019 13:16
    wydling
    Poziom 10  

    Do którego momentu ten peszel rozcinac bo ja sprawdzałem około metra dwadzieścia od wtyczek i czy suszenie opalarka pokaże coś więcej niż wytarcie ich szmatką bo tak jak już pisałem te które przeglądałem wyglądały na całe

    Dodano po 6 [minuty]:

    I też nie wiem co to ma wspólnego ale wypiecie tej białej wtyczki i wpiecie jak po 5min spowodowało że błąd się nie zapalił ale pytanie co będzie jutro jak wyjade

    Po poskladaniu wszystkiego na odchodne wskoczył błąd 03139-03 ale po ponownym włączeniu zapłonu zgasł

    0
  • #24 09 Lut 2019 11:36
    wydling
    Poziom 10  

    Witam a więc tak jak pisałem w tamtym tygodniu rozprulem ten peszel i powycieralem przewody jakiś uszkodzonych nie znalazłem ale pomogło tydz.jazdy i spokój ABS wrócił dziękuję wszystkim za podpowiedzi A w szczególności Koledze Dare23 który jako pierwszy mnie nakierowal gdzie szukać dzięki i pozdrawiam

    0