Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 97r Sedan TDi - Centrany zamek raz działa, raz niedziała

piotrekmuzyk 06 Sty 2015 23:00 1149 14
  • #1 06 Sty 2015 23:00
    piotrekmuzyk
    Poziom 7  

    Witam

    Nowy rok przywitał mnie dość nieciekawie - mam problem z c.zamkiem w Audi A4 1997r Sedan. Centralny zamek sterowany pompką - która jak słyszę chodzi poprawnie.

    Problem polega na tym iż czasami c.zamek nie otwiera drzwi, klapy, wlewu paliwa. Fabrycznie nie posiadam pilota, zostało dodane sterowanie na pilota - jednak problem pojawia się nawet z kluczyka oraz po odłączeniu sterownika pilota.

    Problem wygląda następująco - otwieram z kluczka - światło zapala się na moment, słuchać pompkę ale drzwi się nie otwierają. Dopiero po kilkunastu szybkich próbach otwarcia zamek się otwiera. Czasami problem znika - centralka działa OK żeby znowu przestać działać, Czasami również po wyjęciu kluczyka ze stacyjki również drzwi same się ryglują.

    Kiedy występuje usterka przycisk do ryglowania wewnątrz również dziwnie działa np wciskając ryglowanie słychać pompkę, a próbując otworzyć nic się nie dzieje. Kiedy usterka ustaję przycisk w środku działa normalnie - otwiera i zamyka.

    Proszę o pomoc

    Pozdrawiam
    Piotr

    0 14
  • #2 07 Sty 2015 02:17
    marek majchrzak
    Poziom 19  

    Pierwsza moja sugestia to posłuchaj ile czasu pracuje kompresor centr. zamka.
    Przy szczelnej instalacji pneumatycznej 3 sek. to max.
    Jeśli dłużej to wiadomo: każde połączenie należy sprawdzić zaczynając od kompresora.

    0
  • #3 07 Sty 2015 19:34
    piotrekmuzyk
    Poziom 7  

    Otwieranie trwa około 3 sekundy.

    Czy może być problem ze stacyjką?? Dzisiaj odpaliłem auto i chciałem wyjąc z bagażnika szczotkę do śniegu i sam się c.zamek zaryglował potem otworzyłem drzwi kierowcy, nacisnąłem przycisk otwierania na pilocie i centralka się otworzyła i działa normalnie do przyjazdu z pracy.

    0
  • #4 07 Sty 2015 20:24
    zodiakmenda
    Poziom 21  

    Moduł komfortu pod dywanikiem kierowcy jest zalany od wody i śniegu pewno masz tam rano lud, skoro oświetlenie wnętrza też szaleje, standart aut b5 wytarmoś dywanik obejrz kable do modułu jak są mokre szukaj śniedzi mogły kable zgnić a w moduje pewno woda stoi zaśniedziały ścieżki na płytce obejrz to.

    0
  • #5 07 Sty 2015 20:33
    marek majchrzak
    Poziom 19  

    Często w tych autach łamią się przewody miedzy karoserią a drzwiami/tylnią klapą w pobliżu zawiasów.
    Warto sprawdzić wszystkie elastyczne przeguby delikatnie odsłaniajac wiązki przewodów pod kątem pęknięć izolacji lub przerw kabli.

    0
  • #6 09 Sty 2015 21:49
    piotrekmuzyk
    Poziom 7  

    zodiakmenda napisał:
    Moduł komfortu pod dywanikiem kierowcy jest zalany od wody i śniegu pewno masz tam rano lud, skoro oświetlenie wnętrza też szaleje, standart aut b5 wytarmoś dywanik obejrz kable do modułu jak są mokre szukaj śniedzi mogły kable zgnić a w moduje pewno woda stoi zaśniedziały ścieżki na płytce obejrz to.


    W samochodzie mam sucho - natomiast światło nie szaleje ... napisałem tylko że jak chce nie chcę otworzyć się auto to światło zapali się na moment i gaśnie z dimerem (tak jakby na chwilę szedł sygnał otwórz a potem zamknij).

    Od 2 dni jak jest na plusie c.zamek działa 100% prawidłowo ...

    0
  • #7 10 Sty 2015 14:48
    marek majchrzak
    Poziom 19  

    zodiakmenda napisał:
    Moduł komfortu pod dywanikiem kierowcy jest zalany od wody i śniegu pewno masz tam rano lud, skoro oświetlenie wnętrza też szaleje, standart aut b5 wytarmoś dywanik obejrz kable do modułu jak są mokre szukaj śniedzi mogły kable zgnić a w moduje pewno woda stoi zaśniedziały ścieżki na płytce obejrz to.

    Chyba kolego pomyliłeś epoki.
    Co ma wspólnego A4 '97 z b5 ?
    Oczekuję odpowiedzi. Pozdrawiam.

    -1
  • #8 10 Sty 2015 19:35
    piotrekmuzyk
    Poziom 7  

    Audi A4 z 97r to własnie model o oznaczeniu A4 B5 (potem były b6,b7,b8)

    0
  • #9 10 Sty 2015 19:51
    marek majchrzak
    Poziom 19  

    Różnica polega na tym, że wg twojego opisu posiadasz pneumatyczny układ centralnego zamka, który nie posiada układu comfort pod fotelem kierowcy; w odróżnieniu od nowszych modeli sterowanych elektrycznie.
    Zweryfikuj jeszcze raz informacje.

    0
  • #10 10 Sty 2015 22:03
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Tutaj "moduł komfortu" jest w pompce w bagażniku z prawej strony i proponuje tam zajrzeć, a potem ustalić czy układ jest szczelny ( w co osobiście wątpię) oraz czy pompka ma wydajność i nie jest w środku zgniła.

    0
  • #11 10 Sty 2015 22:20
    t3syncro
    Poziom 13  

    Sprawdz szczelnosc przewodow a potem zajrzyj do samej pompy czesto wysiada sterowanie silnikiem

    0
  • #12 10 Sty 2015 22:20
    marek majchrzak
    Poziom 19  

    domex32 napisał:
    Tutaj "moduł komfortu" jest w pompce w bagażniku z prawej strony i proponuje tam zajrzeć, a potem ustalić czy układ jest szczelny


    Kolega tradycyjnie powiela odpowiedzi nie wnosząc nic merytorycznego do w/w wątku.

    0
  • #13 10 Sty 2015 22:28
    t3syncro
    Poziom 13  

    Przypadki uszkodzen sie powtarzaja , wiec rachunenek prawdopodobienstwa wskazuje ze usterka sie powiela w modelu samochodu, wiec sie kolega troche czepia powielania

    0
  • #14 10 Sty 2015 22:31
    domex32
    Moderator na urlopie...

    marek majchrzak napisał:
    Kolega tradycyjnie powiela odpowiedzi nie wnosząc nic merytorycznego do w/w wątku.


    Jeśli piszesz o modelu po 98 gdzie były siłowniki elektryczne a temat jest o układzie pneumatycznym, to gdzieś coś umknęło prawda?

    0
  • #15 10 Sty 2015 22:34
    t3syncro
    Poziom 13  

    97r jest w poscie i napewno zamek sterowany pneumatycznie,

    1