Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Autorski zasilacz warsztatowy na ATX

adam2522 06 Sty 2015 23:03 1761 16
  • #1 06 Sty 2015 23:03
    adam2522
    Poziom 10  

Witam, potrzebuję Waszej pomocy. Chciałbym przerobić swój ATX na zasilacz warsztatowy na bazie tego pomysłu. http://tranzystorek.blogspot.com/2014/03/zasilacz-warsztatowy-na-bazie-zasilacza.html?m=1

Chciałbym jednak na jego przedni panel wzorowany na tym

rozszerzyć o dodatkową funkcjonalność a mianowicie o woltomierz modułowy. Tego typu

Autorski zasilacz warsztatowy na ATX Autorski zasilacz warsztatowy na ATX

Mam w związku z tym kilka pytań,
    1. Na dołączonym schemacie do woltomierza jest żeby pozyskać inne źródło zasilania niż to które podlega badaniu. Czy musi być to bateria, czy mogę podpiąć woltomierz który bd mierzyć 12V a zasilacznie wziąć z 5V?

2. Jestem dopiero początkujący i nie wszystko rozumiem, więc czy ktoś może mi wytłumaczyć różnicę między napięciem +12V a -12V? I do czego się używa?

3. Czy istnieje możliwość aby podłączyć jeden taki woltomierz i jakoś tylko wciskać którą wartość (3V 6V 12V) aktualnie ma pokazywać?

Bardzo proszę o pomoc pewnie w trakcie dyskusji zrodzą mi się nowe pytania. A administratorów proszę o wyrozumiałość, mam świadomość że to najlepsze forum, ale serio przeczytałem już 10 projektów takich zasilaczy plus, sporo szukałem odpowiedzi na moje pytania i nie znalazłem. Proszę żeby od razu mojego tematu nie zamykać, tylko ewentualnie napisać co mam poprawić.

0 16
  • #3 06 Sty 2015 23:43
    adam2522
    Poziom 10  

Poprawione, dzięki. Kolego Adminie, serio przejrzałem chyba 30 takich tematów i dużo się dowiedziałem ale żaden nie odpowiedział na moje pytania

0
  • #4 07 Sty 2015 00:22
    Artur k.
    Admin grupy audio

adam2522 napisał: