Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vw golf IV sdi - Golf IV SDI ciążko pali jak zimny-sprawdzone wszystko

grzecho3827 07 Jan 2015 20:13 5343 23
  • #1
    grzecho3827
    Level 7  
    Golf IV sdi ciężko pali jak jest zimny. Problem zauważyłem już jesienią po nocy długo kręcił ale odpal. Teraz w zimie nie odpala rano. Kręcę aż akumulator prawie padnie i wtedy albo na kable rozruchowe albo ładowanie akumulatora. Kąt wtrysku sprawdzony na kompie jest dobry, świece żarowe sprawdzone wykręcone i sprawdzone przez bezpośrednie podłączenie do akumulatora. Sprawdziłem czy prąd dochodzi na świece po przekręceniu, dochodzi, sprawdziłem to za pomocą żaróweczki z kablami podłączonej do kabli zasilających świece. Sprawdziłem czy prąd dochodzi do zaworka odcinającego paliwo w pompie paliwa, dochodzi po przekręceni kluczyka sprawdzone za pomocą tej samej żarówki z kabelkami. filtr paliwa i powietrza wymienione. Czy paliwo dochodzi na wtryski- dochodzi sprawdziłem to popuszczając rurki od wtryskiwaczy. Wtryskiwacza również sprawdzone na kompie są ok. Co jest nie tak? nie wiem czy trzeba sprawdzać kompresje czy jest taka potrzeba? Silnik po odpaleniu chodzi tak jak zawsze. Po pierwszym odpaleniu pali tak jak zawsze czyli dobrze. Proszę o porady.
  • #2
    web69
    Level 30  
    Sprawdziłeś wszystko, a ciśnienia nie... auto pewnie ma na liczniku 176345km? To pewnie ma 3xtyle :-)
  • #3
    michal200848
    Level 23  
    Ciśnienia w cylindrach jakie?
  • #4
    grzecho3827
    Level 7  
    Tego nie sprawdziłem. Masz na myśli kompresje, stopień sprężania. Czyli że pierścienie albo cylindry są zbyt zużyte. Jak to sprawdzić kompresje?
  • #5
    michal200848
    Level 23  
    grzecho3827 wrote:
    Jak to sprawdzić kompresje?


    Jedź do warsztatu,bo z twojego postu wynika,że nie masz sprzętu i wiedzy do tego.
  • #6
    DziadzioMiecio
    Level 27  
    Witam "wtryski sprawdzone na kompie " wtryski sprawdza się na- Tester ciśnienia wtryskiwaczy diesel- a nie na kompie "sterowniku ECU". Dawka rozruchowa na pompie wtryskowej ustawiona właściwa a jak czujnik temperatury silnika i powietrza zasysanego działa czy coś pokazuje jakieś prawidłowe temperatury .
  • #8
    grzecho3827
    Level 7  
    Apropo wtrysków to byłem u gościa, który sie tym zajmuje i powiedzieł że jak na vagu pokazuje dobre wartości to nie ma sensu. Czy za pomoca vaga da sie sprawdzic kompresje ? Czujnik temperatury pokazują dobre temperatury. Odpiałem nawet wtyczke od czujnika temp płynu chłodniczego żeby świece grzały przez maksymalny czas i dalej nic.

    Dodano po 6 [minuty]:

    rozrząd był robiony rok temu. wykres i wartości na vagu dobre
  • #9
    ociz
    Moderator of Cars
    Jaja sobie robisz? To stary prymitywny klekot i tak też należy podchodzić do jego diagnozy/naprawy.
    Za pomocą vaga nie można mieć pewności co do poprawności ustawienia rozrządu, a już na pewno nie sprawdzisz kompresji ani wtryskiwaczy.
    grzecho3827 wrote:
    sprawdzone wszystko

    I się okazuje że tak naprawdę prawie nic nie sprawdzone.
  • #11
    kwok
    Level 39  
    Dymi jak kręcisz a nie pali? W sensie czy dym z rury leci bo zaraz napiszesz że rozrusznik jak najbardziej dymi hehehe.
  • #12
    bart.auto
    Level 20  
    Podaj mu paliwo z bańki i zobacz czy wtedy zapali ,jeżeli tak to tak jakT5 sugeruje jest cofka paliwa

    Dodano po 2 [minuty]:

    Rozrusznikowi też można by się przyjrzeć
  • #13
    kwok
    Level 39  
    Ja myślę że silnik już dokonuje żywota bo nawet jeśli cofka to na dobrym aku by zassał i odpalił, poza tym pisał że na wtryski podaje to ja dla pewności pytam czy puszcza dymka z wydechu.
  • #14
    bart.auto
    Level 20  
    Sdi w tym roczniku może mieć już z 300 tysi wiec jest w agoni
  • #15
    kwok
    Level 39  
    300 to jeszcze normalnie działa chyba że oleju nikt nie zmieniał ale cyt: "na liczniku 176345km? To pewnie ma 3xtyle" to agonia.
  • #16
    tomekz9
    Level 12  
    Masz uszkodzony klin na wale korbowym, pod kołem rozrządu, jest tam luz, rozrząd przestawia się bardzo niewiele, bo pewnie ma jeszcze mały luz, gdybyś pojeździł tak jeszcze z parę miesięcy to zauważyłbyś spadek mocy. To co masz teraz wystarczy żeby w mrozy ciężko palił. Po odpaleniu masz podgrzane komory spalania i dlatego później pali w miarę normalnie. Jak się zrobi cieplej, też będzie zapalał. Przerabiałem temat kilka razy w grupie VW. Przesunięcie jest tak małe że trudno to wyłapać na znakach, zwłaszcza jak się cofa wał kluczem wstecz do znaku czy blokady, wtedy luz też się kasuje bo wał się cofa względem koła rozrządu. Trzeba zdjąć rozrząd, koło rozrządcze z wału korb. i sprawdzić klin, może być wyrobienie klina albo szczeliny w kole, albo co najgorsze wyrobiona szczelina w wale. Ciężko wtedy naprawić.
  • #17
    grzecho3827
    Level 7  
    Paliwo dostaje na 1000 procent. Rano zanim pale sprawdzam czy paliwo w przezroczystym wężyku jest, poza tym sprawdzałem czy paliwo dochodzi popuszczając rurki od wtrysków. Trochę mechanik-uje od dawne takie proste rzeczy potrafię sprawdzić, puszcza dyma z wydechu jak pale. Rozrząd ustawiony na 100 procent dobrze na znakach, vag służy do dokładnego ustawienia rozrządu na kole od pompy wtryskowej ale to wiecie. Będę za tym obstawiał że silnik dokonuje żywota, trochę bierze oleju ostatnio. Albo pierścienie, cylindry, albo głowica.
  • #18
    Golf90
    Level 23  
    tomekz9 wrote:
    Masz uszkodzony klin na wale korbowym, pod kołem rozrządu, jest tam luz, rozrząd przestawia się bardzo niewiele, bo pewnie ma jeszcze mały luz, gdybyś pojeździł tak jeszcze z parę miesięcy to zauważyłbyś spadek mocy. To co masz teraz wystarczy żeby w mrozy ciężko palił. Po odpaleniu masz podgrzane komory spalania i dlatego później pali w miarę normalnie. Jak się zrobi cieplej, też będzie zapalał. Przerabiałem temat kilka razy w grupie VW. Przesunięcie jest tak małe że trudno to wyłapać na znakach, zwłaszcza jak się cofa wał kluczem wstecz do znaku czy blokady, wtedy luz też się kasuje bo wał się cofa względem koła rozrządu. Trzeba zdjąć rozrząd, koło rozrządcze z wału korb. i sprawdzić klin, może być wyrobienie klina albo szczeliny w kole, albo co najgorsze wyrobiona szczelina w wale. Ciężko wtedy naprawić.
    Kolego,nie wypisuj bzdur! To nie jest stary TD. Po drugie,jak by nawet było to winne kółko od rozrządu,to i tak by odpalał, ale miałby zakłócenia w pracy silnika na zimnym i ciepłym.
  • #19
    ociz
    Moderator of Cars
    grzecho3827 wrote:
    Rozrząd ustawiony na 100 procent dobrze na znakach

    Ciekawe... Tam jest tylko jeden znak, na kole zamachowym. Wałek rozrządu ustawia się na blokadę.
  • #20
    majster992
    Level 9  
    Świece żarowe dawno mieniałeś ? Mimo ze je sprawdziłeś i wychodzi na to ze sa ok Moze warto je jednak wymienic? Moze któraś nie dogrzewa lub powinna sie grzac dłuzej jak stycznik rozlaczy moze spróbuj dac plusa z au an swiece i je dogrzej jeszcze chwile zobacz czy lepiej odpali . I sprawdz czy wtryski sa szczelne chodzi mi tu o miejsce gdzie je wrecasz w glowice prysnij jakims wd czy cos takiego czy nie ma baniek kiedys mialem tak w mondeo 1.8td i tez rano nie chciał palic.
  • #21
    ociz
    Moderator of Cars
    @majster992, wiesz w ogóle co to za silnik? SDI odpalają jeszcze łatwiej niż TDI, do -10 to powinien zagadać od strzała bez zająknięcia, nawet gdy świece w ogóle nie grzeją.
  • #22
    Golf90
    Level 23  
    grzecho3827 wrote:
    Będę za tym obstawiał że silnik dokonuje żywota, trochę bierze oleju ostatnio. Albo pierścienie, cylindry, albo głowica.
    Albo,albo,albo. Kolego zrób naj pierw ten pomiar ciśnienia w cylindrach,jak będzie miał poniżej 28bar. to wtedy sugerował bym ściągnąć głowice i popatrzeć jak bebechy wyglądają. Ale jeżeli ciężko pali i bieże olej,to możliwe że pierścienie się zapiekły lub zużyły.

    Dodano po 12 [minuty]:

    ociz wrote:
    wiesz w ogóle co to za silnik? SDI odpalają jeszcze łatwiej niż TDI, do -10 to powinien zagadać od strzała bez zająknięcia, nawet gdy świece w ogóle nie grzeją.
    Święta prawda!
  • #23
    tomekz9
    Level 12  
    Kolego Golf90 - Ty nie wypisuj bzdur, np o zapieczonych pierścieniach. Naprawiam diesle od prawie 30 lat. To zdarza się także w silnikach sdi i nie ma żadnych objawów ani zakłuceń po odpaleniu. Przesuń rozrząd w tył o jeden ząb na dolnym kole i spróbuj zapalić przy -5 stopniach. Życzę powodzenia. Od razu widać że teoretyk jesteś.
    Piszę o możliwości uszkodzenia klina na wale dlatego że autor miał jakiś niedługi czas temu robiony rozrząd. Jeśli miał wymieniany np. simmering na dolnym kole, to prawdopodobne że dali spowrotem starą wyciągniętą, kikukrotnie odkręcaną i dokręcaną "młotkiem" śrubę. Wtedy się to dzieje. Ja czytam ze zrozumieniem, a nie wróżę z fusów jak Ty.
    Reasumując proponuję sprawdzić sprężanie, jeśli ok, to sprawdzić klin pod kołem na wale. Jeśli klin ok, to znaczy że pompa. I tak trzeba rozrząd ruszać żeby pompę wyjąć.
  • #24
    grzecho3827
    Level 7  
    jak sprawdzić jakie jest ciśnienie wtrysku na jeden wtryskiwacz.jakie powinno być ciśnienie. Myśle żeby wpiąć trójnik na rurke wysokiego ciśnienia i podłączyć manometr w którym wskazówka zatrzymuje się na najwyższym pomiarze. vw golf IV sdi - Golf IV SDI ciążko pali jak zimny-sprawdzone wszystko