Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Tv LCD LED Samsung 46F6320 - Plamy na matrycy

xrokis 08 Jan 2015 01:58 34269 17
  • #1
    xrokis
    Level 9  
    Witam forumowiczów w Nowym Roku.
    Od niespełna 5 miesięcy jestem nieszczęśliwym posiadaczem TV Samsung 46F6320.
    Już po samym zakupie zauważyłem plamy(clouding) występujące na czarnym obrazie. Niestety usterka się pogłębiła i teraz jest już widoczna nawet na jasnym obrazie w oświetlonym pokoju. Jest to najbardziej widoczne(pionowe jak i poziome ciemniejsze obszary)przy przesuwających się sceneriach w filmach/grach.



    I teraz pytanie:
    Co mam począć z taką usterką?
    W internecie już naczytałem się masy opinii jak to producenci TV mają na to w***bane i takie telewizory po oględzinach w serwisie mają stwierdzone wszystko w granicach normy.
    Co poradzacie?

    Poniżej kilka fotek zrobionych na szarym tle w zaciemnionym pokoju, zwiększyłem minimalnie kontrast zdjęć żeby usterka była widoczna.
    Tv LCD LED Samsung 46F6320 - Plamy na matrycy Tv LCD LED Samsung 46F6320 - Plamy na matrycy Tv LCD LED Samsung 46F6320 - Plamy na matrycy
  • #2
    arewin
    Level 21  
    Witam, mimio wszystko co ludzdzie piszą zacznij od zgłoszenia reklamacyjnego, bo rozumiem że masz gwarancję.
  • #3
    miroix
    Level 20  
    Raczej na gwarancję w tym wypadku bym nie liczył.Z reguły są to mankamenty naprężenia matrycy i zapewne mieszczą się w normie producenta,owszem możesz zgłaszać jako gwarancyjne ale zapewne stracisz tylko nerwy i w dodatku minie okres 6-ciu miesięcy i stracisz możliwość powoływania się na niezgodność towaru i zostaniesz z bublem.
    Co zrobić? powoływać się na niezgodność jeśli nie minęło od dnia kupna 6 miesięcy.
    Link do forum prawnego w sprawie takiego tematu dostałeś na PW.
  • #4
    arewin
    Level 21  
    Myślę że próbować warto jeśli: nie ma nieaktywnych pikseli, albo to wynika z niewłaściwego użytkowania, lub zdarzeń losowych. Powinni to uznać jako wadę.
  • Helpful post
    #5
    miroix
    Level 20  
    arewin wrote:
    Myślę że próbować warto jeśli: nie ma nieaktywnych pikseli, albo to wynika z niewłaściwego użytkowania, lub zdarzeń losowych. Powinni to uznać jako wadę.

    Jako że kolega ma mało czasu jak pisze kupił telewizor 5 miesięcy temu to tego czasu już szkoda na serwis(pamiętajmy że mamy lepsze prawo chroniące konsumenta niż sama gwarancja która to w teraźniejszej formie w niczym konsumenta nie chroni,warto wiedzieć że w kwestii bublowatego towaru nie musimy nawet zagłębiać się w gwarancję a cała odpowiedzialność jest przeniesiona na sprzedającego)a serwis który i tak taka wadę odrzuci bo to nie jest wada zaznaczam to nie jest wada a jest to normalny stan w przypadku matryc o czym w sieci można poczytać i dziesięć razy się zastanowić nad kupnem tak zachwalanej marki i jak wspomniałem zapewne trzyma parametry oczywiście ich parametry,a o tematach tego typu w szczególności dotyczących Samsunga jest sporo,wystarczy wpisać w wyszukiwarce samo hasło clouding.A oddanie sprzętu jako niezgodnego gdzie odpowiada za ten stan rzeczy sprzedawca a nie serwis przynajmniej tu ma szansę się pozbyć tego TV.
    Papierki aby mieć pokrycie na taką okazje można pobrać z neta co jest bardzo dobrze opisane w poradach prawnych na forum prawnym i w temacie TV na okoliczność właśnie chmurek.więc chyba warto tym bardziej że czas zaczyna gonić.Czas na zwrot jak się nie mylę to chyba do 6-tego miesiąca.A sama walka z serwisem w takich przypadka zazwyczaj kończy się na niczym i zabiera sporo czasu ,chyba że jest jakiś jeden procent co do którego nie ma możliwości pozbycia się namolnego klienta gdzie matryca jest w takim stanie że nie da się wmówić że jest ok i parametry trzyma.w sumie ciekawe jaki to jest procent.
    Nie wiem czy mogę dać linka do tego tematu ,jak nie to skasujecie,jak tak to warto się zapoznać.
    TV LCD CLOUDING jako niezgodność towaru z umową
    http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/20187...clouding-jako-niezgodnosc-towaru-z-umowa.html

    Wyrywki - Niestety w Samsungu Clouding występuje najczęściej względem innych marek.
    http://www.hdtv.com.pl/forum/samsung/86123-reklamacja-ze-wzgledu-na-clouding.html

    http://forumprawne.org

    -ich zdaniem nie ma usterki. Odpowiedz serwisu jest taka, że owe przebarwienia, które występują są normalną cechą użytkową. Zrobili testy i mieści się w "normach". -"Stwierdzono zjawisko nierównomierności podświetlenia, które nie jest wadą, a cechą użytkową tych ekranów. " "TV ma przebarwienia lecz nie są one podstawą do reklamacji/naprawy "

    http://www.tvtest.pl/ledowy-skandal/

    Dwie metody reklamacji

    Konsumenci mogą dochodzić swoich praw w oparciu o dwie formy reklamacji: gwarancję i niezgodność towaru z umową.

    Z niezgodnością towaru mamy do czynienia wtedy, gdy dostarczono nam produkt wadliwy lub niezgodny z opisem, produkt nieprzydatny do celu, w którym jest zwykle używany czy też niezgodny z zapewnieniami sprzedawcy lub producenta w reklamie lub na etykiecie.

    Na podstawie przepisów obowiązujących na terenie Unii Europejskiej można domagać się od sprzedawcy bezpłatnej naprawy produktu albo wymiany na nowy, wolny od wad, w okresie 2 lat od dnia jego dostawy.

    Jeżeli kupiony produkt przestał działać wkrótce po nabyciu, możemy zgłosić zarówno jego niezgodność z umową jak też domagać się jego naprawy w oparciu o wystawioną gwarancję producenta. W wypadku roszczeń związanych z niezgodnością z umową ich adresatem jest sprzedawca, jeśli zaś chcemy skorzystać z gwarancji, powinniśmy skierować się do autoryzowanego serwisu. Termin naprawy sprzętu jest określony przez gwaranta (może nim być producent, importer lub sprzedawca).

    Warto przy tym pamiętać, że w Polsce wadliwość produktu należy zgłosić w ciągu 2 miesięcy od zauważenia usterki. Jeżeli niezgodność towaru z umową ujawniła się w ciągu 6 miesięcy od jego zakupu, przyjmuje się, że istniała ona od samego początku.

    Sprzedawca w Polsce ma obowiązek odpowiedzi na reklamację w ciągu 14 dni. Jeśli w wypadku reklamacji z żądaniem naprawy albo wymiany nie ustosunkuje się do niej, uważa się, że uznał twoje roszczenia za uzasadnione.

    6. Polski przedsiębiorca nie uznał twojej reklamacji? Zgłoś się do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.

    Takich kilka wyrywkowych informacji,tak dla uprzytomnienia jakie mamy prawa nie tylko dobrowolne gwarancyjne i warto to rozpowszechnić aby nie było męczarni z serwisami które to w większości wypadków nie uznają roszczeń.PO resztę odsyłam do sieci.
    Warto też wiedzieć o zmianie prawa Nowe przepisy obowiązujące od 25 grudnia 2014.

    Czekamy na informacje z postępu sprawy.
  • #6
    xrokis
    Level 9  
    Wielkie dzięki za pomoc, spróbuję.
  • #7
    samsu100
    Level 23  
    Małe sprostowanie do podanej informacji. Aktualne prawo konsumenckie jest jeszcze bardziej przyjazne dla nabywcy bubla. Od grudnia 2014 roku obowiązuje rękojmia która praktycznie wyklucza posiadanie sprzętu który uległ zepsuciu po raz drugi w okresie dwóch lat od zakupu.
    Przy drugiej usterce decydujemy co dalej chcemy zrobić ze sprzętem. Czy go naprawić, czy wymienić czy otrzymać zwrot kasy. Nasza decyzja jest niepodważalna. Jeśli sklep zreperuje nasz produkt przy drugiej awarii pomimo że na naprawę nie było naszej zgody to sklep ma problem bo my produktu naprawionego nie odbieramy. Nie taka była nasza wola przy składaniu reklamacji.

    Jeśli chcemy z tego prawa skorzystać to nie korzystamy z gwarancji, która z reguły jest bardziej broniąca prawa producenta.
    Ja osobiście przechowuję gwarancje tylko wówczas gdy są dłuższe niż dwa lata.

    Wszystko to dotyczy tylko zakupów dokonywanych nie na potrzeby prowadzonych firm.
  • #8
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    miroix wrote:
    Warto przy tym pamiętać, że w Polsce wadliwość produktu należy zgłosić w ciągu 2 miesięcy od zauważenia usterki.

    Obecnie jest to już 12 miesięcy od dnia zauważenia wady.
    Towar kupiony 01.01.2013 - rękojmia wygasa 31.12.2015 - wada zostaje zgłoszona 12.06.2016 - wtedy NADAL możemy żądać od sprzedawcy naprawy, wymiany czy odstąpienia od takiej umowy - ustawa nie określa, kiedy te 12 mc obowiązuje, wspomina tylko o 12 miesięcznym okresie na zgłoszenie usterki (wtedy informujemy sprzedawcę, że wada ujawniła się właśnie 31.12.2015 r :D ) - a więc 12.06.2016 mieści się w tym terminie - czyli tak naprawdę mamy nie 24 mc a 36 mc realnej ochrony.
  • #9
    dothan
    Level 13  
    Witam.

    Miałem ten sam problem z telewizorem samsung seria 6 48 cali. Te plamy na ekranie to jest zwykły kurz który wędruje do wnętrza matrycy wraz z powietrzem z zewnątrz. Telewizory serii 6 mają wadę montażowa i niestety matryca z biegiem czasu przestaje być szczelna - problem z uszczelką. Kurz zbiera się tylko w tych miejscach gdzie za matrycą znajdują się części elektroniczne wytwarzające pole elektromagnetyczne. Wtedy kurz ma idealne warunki aby tam się przykleić i pozostać na zawsze. Mi pierwsza plama wyskoczyła w grudniu 2016 roku a już dziś 22 czerwca jest dość mocno widoczna, mało tego po drugiej stronie matrycy wyszły juz kolejne drobne ogniska. Gwarancja na tv kończy mi się 9 lipca 2016 roku zgłosiłem ten problem do samsunga i wysłali technika . Technik z zielonej góry Ton Color zAvril dziś telewizor na wymianę matrycy za 3 dni mam odbiór.

    Reklamujecie w takich przypadkach bo warto.
  • #10
    xrokis
    Level 9  
    Około rok temu naprawy dokonał autoryzowany serwis samsunga który przeprowadził zabieg czyszczenia matrycy. Problem zostal wyeliminowany na jakiś czas ale niestety powraca i coś czuję że niedługo będę musiał znowu dać TV do naprawy ale tym razem zapłacić za nią. Na szczęście koszt takiego czyszczenia nie jest zbyt duży i wynosi około 150zł.
  • #11
    dothan
    Level 13  
    Po około 4 miesiącach od wymiany matrycy pojawiła mi się ogromna plama na godzinie 19, bliżej środa o średnicy 15 cm. Plama jest widoczna na wszystkich jasnych jednolitych tłach obrazu. Podczas oglądania filmów jak ktoś nie wie że plama jest to jej nie dostrzeże. Czyli będzie powtórka z rozrywki ponowna wymiana matrycy.
  • #12
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    dothan wrote:
    Czyli będzie powtórka z rozrywki ponowna wymiana matrycy.

    Nie - możesz już żądać od sprzedawcy zwrotu kasy.
    Raz wymieniono, nic to nie dało - dalej już nie musisz się z tym męczyć.
    Zgłosić reklamację do sklepu i powołać się na ustawę konsumencką i odpowiedni w niej akapit (ponowna naprawa itd.).
  • #13
    dothan
    Level 13  
    KOCUREK1970
    Masz rację sprawdziłem i jest szansa na to żeby oddali kasę ale jest ale. Wada telewizora musi być ISTOTNA. i Teraz pytanie czy plama która pojawiła się za pierwszym razem i teraz ta nowa plama którą widać na zdjęciu poniżej jest wadą istotną? (dla mnie jest bo telewizor służy do oglądania a plama mi przeszkadza w oglądaniu telewizora) , z drugiej strony producent może uznać że wada jaką widać na zdjęciu poniżej nie jest istotna bo obraz w tv jest czytelny. i kop się tu z koniem.

    Aby rozpocząć procedurę odstąpienia od umowy trzeba wypełnić ten dokument i przesłać do Samsung polska Link: https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx...ar%20po%2025_12/Odstapienie_po_reklamacji.doc

    a tu plama 4 miesiące po wymianie matrycy na nową.
    Tv LCD LED Samsung 46F6320 - Plamy na matrycy
  • #14
    000andrzej
    Level 37  
    Według mnie to ewidentnie nierównomierne podświetlenie matrycy. Być może filtry odpowiadające za rozprowadzenie światła poprzesuwały się, być może jakiś LED nie świeci itp... Jest to uszkodzenie istotne i nie dyskutuj z nimi tylko zażądaj usunięcia usterki lub wymiany, przy próbach dyskusji poproś o przedstawienie stosownych norm i pomiarów tego TV.
  • #15
    dothan
    Level 13  
    A tu jeszcze zdjęcia z obrazu testowego.
    No dobrze, wyślę do nich to pismo w poniedziałek rano, jestem ciekawy jak zareagują.

    Tv LCD LED Samsung 46F6320 - Plamy na matrycy Tv LCD LED Samsung 46F6320 - Plamy na matrycy
  • #16
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    dothan wrote:
    Wada telewizora musi być ISTOTNA. i Teraz pytanie czy plama która pojawiła się za pierwszym razem i teraz ta nowa plama którą widać na zdjęciu poniżej jest wadą istotną? (dla mnie jest bo telewizor służy do oglądania a plama mi przeszkadza w oglądaniu telewizora)

    I jest to wada istotna - zmniejsza walory użytkowe tv i komfort oglądania.
    dothan wrote:
    z drugiej strony producent może uznać że wada jaką widać na zdjęciu poniżej nie jest istotna bo obraz w tv jest czytelny. i kop się tu z koniem.

    Aby rozpocząć procedurę odstąpienia od umowy trzeba wypełnić ten dokument i przesłać do Samsung polska Link

    A co ma do tego producent - reklamację z żądaniem składasz do SKLEPU gdzie kupiłeś tv - i wskazujesz w piśmie nieskuteczność poprzedniej naprawy i, że pojawiło się to ponownie.
    Jeśli odmówią reklamacji i zwrotu kasy - z pismem odmownym idziesz do Rzecznika Konsumentów - on im wyjaśni, w jak wielkim są błędzie.
    To nie Ty masz się tym martwić.
    dothan wrote:
    No dobrze, wyślę do nich to pismo w poniedziałek rano, jestem ciekawy jak zareagują.

    Żadnych pism do producenta - wymienią Ci znowu matrycę (lub naprawią), gwarancja się skończy i co zrobisz dalej?

    Powtarzam, żądania kieruj do sklepu - masz więcej praw z ustawy konsumenckiej.
    Jeśli złożysz pismo do producenta NIE możesz się powoływać na tą ustawę, bo korzystasz z gwarancji producenta - tam ustawa konsumencka nie ma zastosowania, bo to nie reklamacja, tylko naprawa gwarancyjna.
    I producent nie zwróci Ci pieniędzy! - odeślą Cię do sklepu, więc nie marnuj czasu na producenta.
  • #17
    dothan
    Level 13  
    Słuchajcie to mam już pozamiatane. Telewizor kupiłem 9 lipca 2014. 9 lipca 2016 roku zakończyłem gwarancję w sklepie. Zostały mi jeszcze 2 lata gwarancji którą kupiłem w promocji za 1 złoty. I widnieje na fakturze jako osobna pozycja jako u-gwarancja 40 - 2 letnia gwarancja samsung. Czyli pozostaje mi tylko reklamacją u producenta ? Czy mogę jeszcze powoływać się na rękojmie? I zwrócić sprzęt. ?
  • #18
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    dothan wrote:
    Czyli pozostaje mi tylko reklamacją u producenta ?

    U producenta jest tylko naprawa gwarancyjna - reklamacja w tym wypadku nie działa.
    dothan wrote:
    Czy mogę jeszcze powoływać się na rękojmie? I zwrócić sprzęt. ?

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=15487999#15487999
    Ale dla pewności udaj się jak najszybciej do PRK i z nim porozmawiaj - ja tak zrobiłem jak w linku i mi zwrócono pieniądze, choć fizycznie odpowiedzialność sklepu się skończyła.

    Rób wszystko, by Ci zwrócono kasę i sobie kup inny tv - inaczej znowu Cię czeka wymiana matrycy - tylko teraz już Ty za to zapłacisz - koszty koło tysiąca zł...