Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Benzyna w chłodnicy, przykład dla Skoda Fabia 1.4

natamed 08 Jan 2015 12:27 2943 15
  • #1
    natamed

    Level 9  
    Chciałem wznowić temat benzyny w płynie chłodniczym.
    Problem tym razem dotyczy Skody Fabia 1.4 r. 2001.
    Problem jest dość złożony, bo mało tego, że czuć WYRAŹNIE benzynę w chłodnicy, to jeszcze często opary wręcz duszą mnie w samochodzie.

    Podstawowe pytanie, skąd benzyna w płynie chłodniczym?
    (Nikt jej tam nie wlewał)

    I proszę nie odpowiadać, że nie jest to możliwe, bo jest, ale żaden znany mi mechanik nie potrafił odpowiedzieć, jak do tego mogło dojść.
  • #2
    Złota
    Level 12  
    UPG itp. Innej możliwości nie ma, z resztą przez UPG nie wiem czy w takiej ilości by się dostało.
  • #4
    natamed

    Level 9  
    Nic w tym zakresie nie było robione, dodam, że smród (lub zapach) w kabinie pojawił się niedawno i występuje różnie, ogrzewanie działa bez zarzutu, ale jak nagrzewnica by była nieuszkodzona, to czułbym benzynę?
    Do tego miałem epizod, że brakowało płynu w chłodnicy, czyli gdzieś ucieka.

    Macie może jakieś inne pomysły?

    Gdzie jeszcze może stykać się borygo z benzyną?
  • #5
    Złota
    Level 12  
    natamed wrote:
    Gdzie jeszcze może stykać się borygo z benzyną?

    W silniku.
  • #6
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Złota wrote:
    natamed wrote:
    Gdzie jeszcze może stykać się borygo z benzyną?

    W silniku.

    A konkretnie w którym miejscu? Bez wulkanu i innych objawów to jest niemożliwe
  • #7
    Złota
    Level 12  
    robokop wrote:
    Złota wrote:
    natamed wrote:
    Gdzie jeszcze może stykać się borygo z benzyną?

    W silniku.

    A konkretnie w którym miejscu? Bez wulkanu i innych objawów to jest niemożliwe

    A przy walniętej UPG w odpowiednim miejscu nie jest to możliwe? Z resztą skąd mogę wiedzieć, w którym miejscu u kolegi się dostaje benzyna, czy Ty jesteś poważny?
  • #8
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Złota wrote:

    A przy walniętej UPG w odpowiednim miejscu nie jest to możliwe?

    Nie, nie jest możliwe. Widziałaś kiedyś "na żywo" silnik ze zdjęta głowicą i uszczelkę? Mogę iść o zakład że nie.
    Quote:

    Z resztą skąd mogę wiedzieć, w którym miejscu u kolegi się dostaje benzyna, czy Ty jesteś poważny?
    To po co zabierasz głos? Poczytaj - 3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.
  • #9
    Złota
    Level 12  
    robokop wrote:
    Widziałaś kiedyś "na żywo" silnik ze zdjęta głowicą i uszczelkę? Mogę iść o zakład że nie.

    Jeszcze nie raz w życiu się zdziwisz. Sam ile razy zabierasz głos a nie masz nic sensownego do napisania. Chociażby o systemie BAS

    Moderated By manta:

    Ty natomiast piszesz bajki... Upg... Wiesz jakie jest ciśnienie sprężania, a jakie panuje w układzie chłodzenia? Nie masz pojęcia, dla ścisłości, układy chłodzenia pracują w zakresie 1,5 bara, a ciśnienie sprężania minimalne do uruchomienia to 6,5 bara. Czyli przy Upg, rozrywa węże, chłodnice itp.

    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.
    Ostrzeżenie.

  • #10
    natamed

    Level 9  
    Wybaczcie, ale nie znam się na anatomii silnika

    Wprawdzie wykonywałem samodzielnie różne drobne naprawy samochodu i miewałem różne przygody, ale UPG znam tylko ze słyszenia.

    wiem, że przez silnik idzie obieg płynu, że może dostawać się olej do chłodnicy i płyn do silnika, ale o benzynie przez UPG jeszcze nie słyszałem, stąd ten temat.

    Jeżeli jest to możliwe przez uszczelkę walniętą w odpowiedni sposób, to ok, ale jeżeli nie, to zrobię planowanie i dalej będę w ciemnej d...olinie.
  • #11
    chisel
    Level 27  
    To na razie zrób pomiar kompresji na cylindrach.
  • #12
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Złota wrote:
    A przy walniętej UPG w odpowiednim miejscu nie jest to możliwe? Z resztą skąd mogę wiedzieć, w którym miejscu u kolegi się dostaje benzyna, czy Ty jesteś poważny?


    Tego nie bierz pod uwagę...
    Od kiedy masz auto? Co było robione? Skąd pewność że w płynie chłodzącym jest paliwo, a nie olej? Zapach w środku może pochodzić od układu recyrkulacji spalin... Sprawdzałeś czy jest szczelny?
  • #13
    Robewit
    Level 26  
    No faktycznie czuć, aż u mnie. A teraz poważnie. Z opisu wynika, że musisz otworzyć maskę i szukać nieszczelności w układzie zasilania paliwem. Nie ma innej możliwości. Piszesz że śmierdzi z chłodnicy, przecież tam nie ma korka w chłodnicy.
    Teoretycznie jest możliwość: że nie pali na jeden cylinder, uszkodzona uszczelka pod głowicą na tym cylindrze, dziurawa nagrzewnica i ubywa płynu chłodniczego. Ale o tym nie wspominałeś.
  • #14
    tyrolex
    Level 12  
    Robewit wrote:
    że nie pali na jeden cylinder, uszkodzona uszczelka pod głowicą na tym cylindrze,


    I na tym bym sie skupil
  • #15
    T5
    Admin of Cars group
    natamed wrote:
    czuć WYRAŹNIE benzynę w chłodnicy, to jeszcze często opary wręcz duszą mnie w samochodzie.
    Odkręcałeś korek płynu chłodniczego i wąchałeś? Wg. mnie paliwo gdzieś ucieka pod maską na zewnątrz i odparowuje a opary dostają się do kabiny.
  • #16
    natamed

    Level 9  
    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi. Postanowiłem zrobić głowicę, ponieważ to jest chyba jedyne miejsce, gdzie może się spotkać płyn chłodniczy, z olejem i paliwem.
    Uszczelka zaplanowana, w głowicy też był jakiś problem.
    Obecnie autko śmiga jak złoto i problemu zdaje się już nie być.