Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan 95r 2.0 ADY - Nie odpala, masterzy wejdzcie i pomożcie bo temat czary :)

lukjar7 08 Sty 2015 19:25 2067 10
  • #1 08 Sty 2015 19:25
    lukjar7
    Poziom 13  

    Witam,
    Auto trafiło do mnie po kilku macherach. Niby w czasie jazdy zgasło.

    Nie było iskry.

    1. Sprawdziłem instalacje elektryczną najważniejszych elementów od czujników do wtyczki ecu zarówką 40w:
    - do halla na wale
    - do halla w kopułce
    - do cewki zapłonowej

    Iskry nadal nie było

    2. Zmierzyłem zasilania ecu po zapłonie i w momencie rozruchu, biorac mase z wtyczki ecu, wszystkie zasilania są.

    W momencie kręcenia rozrusznikiem vcds traci komunikację ze sterownikiem,

    3. Postanowiłem kupić używane ecu o takim samym nr vag, gdzi ori był made in germany a kupiłem made in china, po zmianie i adaptacji immo iskry nadal nie było i auto nie paliło.

    4. Nagle iskra się pojawiła na jedym i drugim ECU.

    5. Wtryskami też steruje, sprawdzone diodą.

    6. Pompa paliwa tłoczy, iskra jest, paliwo też, auto nadal nie odpala,

    7. zmierzone ciś na cylindrach, na wszystkich ok 9 b

    8. wał w gmp (sprawdzone po wykreceniu pierwszej świecy tez), wałek na OT, aparat zapłonowy na kreske i ty samym palec patrzy na przewód idący do cyl nr 1

    9. Podmieniony hall na wale na drugi nowy, nadal nie pali

    10. hall w aparacie sprawdzany diodą, przy kreceniu rozrusznikiem mryga

    11. Krecimy rozrusznikiem, auto niby cos już chce sie odzywać, co 2, 3 sek odezwie sie i nic i tak w kółko.

    12. podłączyłem stroboskopową lampe, na wale w gmp1 na kole pasowym walu zaznaczylem punkt korektorem by byl lepiej widoczny, krece rozrusznikiem i patrze lampa, iskra skacze jak znak jes z gory, tylko lampa pokazuje ten jeden znak jako dwa z przesunieciem jakiegos cm ? (dwa razu koło siebie skacze iskra) ? zauwazylem ze jak auto sie odzywa to stroboskop pokazuje jeden znak korektorem i auto wtedy sie odzywa, jak widać dwa to nie.

    13. auto ma gaz, probowalem odlaczac centralke, bez efektu


    Może ktoś ma jakiś pomysł ?

    14. niepokoi mnie ze podczas rozruchu ginie komunikacja z ecu, probowalem tez sterowac rozrusznikiem bezposredniio z akumulatora bez udzialu stacyjki z mysla ze moze to kostka ale tez bez efektu.

    15. Paliwo ? podawanie pewnego paliwa strzykawka w kolektor ssacy nic nie pomaga

    16. hall w aparacie zapl podmieniony na drugi, bez efektu.




    Ciekawy przypadek..... Pomożcie

    0 10
  • #2 08 Sty 2015 19:49
    coperfild
    Poziom 33  

    Cewki nie podmieniałeś , często padały.

    0
  • #3 08 Sty 2015 19:53
    lukjar7
    Poziom 13  

    cewka błyszczy się, wymieniał ktoś, ale być może to dobry trop....
    ale skoro iskra jest to ona może powodować takie anomalie ? ze dwa punkty iskry są widoczne na wale ?

    0
  • #4 08 Sty 2015 19:55
    1027404
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 08 Sty 2015 20:08
    marcin_wr
    Poziom 19  

    coperfild napisał:
    Cewki nie podmieniałeś , często padały.

    lukjar7 napisał:
    cewka błyszczy się, wymieniał ktoś, ale być może to dobry trop....

    Podstaw cewkę ze sprawdzonego auta.Ja właśnie potknąłem się na cewce.Ori padła, założyłem nową, chyba Temic, po parunastu km auto wróciło na lince.Nawet nie brałem pod uwagę cewki, ponieważ silnik łapał i zaraz gasł.Po dłuższej dłubaninie i sprawdzaniu "wszystkiego" jednak podstawiłem cewkę.Auto odpaliło od pierwszego strzała.

    0
  • #6 08 Sty 2015 20:30
    lukjar7
    Poziom 13  

    darecki_j napisał:
    Spróbuj odpiąć halla w aparacie zapłonowym i odpalać bez niego. Kiedyś miałem taki przypadek w Audi B4 1,6 . Jeśli odpali to masz źle ustawiony aparat. Ja też miałem ustawiony na kreskę i nie palił. Jeśli dobrze pamiętam to musiałem obrócić aparat w lewo, żeby było dobrze. Też się naszukałem jak głupi, podmieniałem stera, przedzwoniłem całą instalacje i nic nie znalazłem.

    probowałem z odlaczonym hallem w kopułce odpalać i bez efektu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    marcin_wr napisał:
    coperfild napisał:
    Cewki nie podmieniałeś , często padały.

    lukjar7 napisał:
    cewka błyszczy się, wymieniał ktoś, ale być może to dobry trop....

    Podstaw cewkę ze sprawdzonego auta.Ja właśnie potknąłem się na cewce.Ori padła, założyłem nową, chyba Temic, po parunastu km auto wróciło na lince.Nawet nie brałem pod uwagę cewki, ponieważ silnik łapał i zaraz gasł.Po dłuższej dłubaninie i sprawdzaniu "wszystkiego" jednak podstawiłem cewkę.Auto odpaliło od pierwszego strzała.

    postaram się jutro podmienić cewkę :)

    0
  • #8 09 Sty 2015 20:14
    miler80
    Poziom 34  

    I przekaźnik ecu bo czesto trafiał się wadliwy.

    0
  • #9 10 Sty 2015 13:27
    manta
    Poziom 39  

    Niestety czujnik wału kończy się, w aucie które robiłem, w chwili zaniku sterowania, podgrzewałem go opalarką i taktowanie się pojawiało. Ciekawostka, zamówiony zamiennik no name, nie taktował wcale, niby oryginalny nowy pracował dwa tyg. A końcowo auto pojechało na używce i jeździ piąty rok.

    1
  • #10 10 Sty 2015 17:42
    lukjar7
    Poziom 13  

    coperfild napisał:
    Cewki nie podmieniałeś , często padały.

    Nowa druga cewka i auto żyje, strzał w 10 kolego :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    marcin_wr napisał:
    coperfild napisał:
    Cewki nie podmieniałeś , często padały.

    lukjar7 napisał:
    cewka błyszczy się, wymieniał ktoś, ale być może to dobry trop....

    Podstaw cewkę ze sprawdzonego auta.Ja właśnie potknąłem się na cewce.Ori padła, założyłem nową, chyba Temic, po parunastu km auto wróciło na lince.Nawet nie brałem pod uwagę cewki, ponieważ silnik łapał i zaraz gasł.Po dłuższej dłubaninie i sprawdzaniu "wszystkiego" jednak podstawiłem cewkę.Auto odpaliło od pierwszego strzała.

    cewka była świeża no name i padła, najważniejsze, że już gada auto : )

    Dodano po 1 [minuty]:

    T5 napisał:
    Odkręć wydech przy kolektorze (popuść).

    tak na przyszłość, miałem przypadki z zatkanym wydechem ale auta odpalały ale nie miały siły ruszyć z miejsca :) przy zatakanym nie odpali ?

    Dodano po 45 [sekundy]:

    miler80 napisał:
    I przekaźnik ecu bo czesto trafiał się wadliwy.

    zasilanie ecu było, ale przekaźnik ktoś podmieniłem przedemna, zapomniałem dodać

    Dodano po 1 [minuty]:

    manta napisał:
    Niestety czujnik wału kończy się, w aucie które robiłem, w chwili zaniku sterowania, podgrzewałem go opalarką i taktowanie się pojawiało. Ciekawostka, zamówiony zamiennik no name, nie taktował wcale, niby oryginalny nowy pracował dwa tyg. A końcowo auto pojechało na używce i jeździ piąty rok.

    to fakt, że padały w nich halle na wale, ale ja podmieniałem na eps, wiec firma raczej pewna :)

    0
  • #11 10 Sty 2015 19:09
    manta
    Poziom 39  

    EPS?????????????? Nie żartuj...

    A ten zamiennik był prawdopodobnie z EPS :cry:

    1