Witam
Dot: Berlingo 2.0 HDI 2002 r, Siemens (SIEMENS SID 801)
Problem polega na tym,że silnik gaśnie po nagrzaniu do ok 78*C tj gdy wskazówka temperatury płynu chodzącego dojdzie do połowy.
Dzieje się to regularnie, powtarzalnie. Również silnik nagrzany na postoju, bez wstrząsów.
Po lekkim przestygnięciu odpala znowu , po czym gaśnie jak wskazówka dojdzie do połowy (temp znamionowa)
Byłem przekonany pierwotnie ,że problem związany jest z niewielką ilością powietrza w zasilaniu paliwem po dodaniu gazu. Przejrzałem przewody, mocowania krócców w tym w baku. Wymieniłem oringi, filtr , uszczelkę na filtrze. Trochę powietrza skąś bierze po gwałtownym dodaniu gazu.
Zrobiłem próbę bez dodawania gazu, na wolnych obrotach. Nagrzałem silnik i też zgasł. Nagle. Bez szarpania, duszenia. Pracował i nagle zgasł. Jak gaśnie pojawia się CHECK ENGINE na desce. Przy ponownym uruchomieniu gaśnie.
Dziś udało mi się podłączyć Diagboxem.
Błędów nie kasowałem, chociaż jeden z nich (błąd wtryskiwacza) to efekt zdjęcia wtyku zasilania (80V). Nie bierzemy go więc pod uwagę.
Nie wiem w jakiej kolejności (chronologicznej) są prezentowane błędy. Góra to najnowsze?
Niepokoi ten czujnik ciśnienia paliwa (na szynie CR). Zapisane odczyty online wybranych parametrów w tym ciśnienia paliwa wyglądają prawidłowo do końca.
(zgasł na końcu.jpg , okolica 240 sek).
Nie wiem czy to normalne,że podczas kręcenia rozrusznikiem. Engine speed wynosi 0. Jak odpali już jest książkowe 800. Jeśli to nie jest norma, to pewnie zapisałby się błąd?
Generalnie szukać trzeba wiązki i mierzyć 5V i masę. Odczytu błędu czujnika ciśnienia paliwa wynika, że nastąpiło przekroczenie odczytu wartości max. Czy brak masy dałoby taki efekt w tym czujniku. Odczyty są wprost proporcjonalne do ciśnienia. Czujnik jest pewnie piezo + wzmacniacz sygnału.
Być może zrobię też próbę przelewową w weekend.
Pewnie w warsztacie po tym jak gaśnie na ciepło padłaby diagnoza pompa HP:)
Obstawiam brak kontaktu masy, przetarty przewód, czujniki ciśnienia paliwa, temperatury (brak błędu) ew zawór ciśnienia HP na pompie.
Może ktoś z kolegów pomógłby...
W załącznikach to, co udało mi się sczytać lexią(diagboxem)
Dot: Berlingo 2.0 HDI 2002 r, Siemens (SIEMENS SID 801)
Problem polega na tym,że silnik gaśnie po nagrzaniu do ok 78*C tj gdy wskazówka temperatury płynu chodzącego dojdzie do połowy.
Dzieje się to regularnie, powtarzalnie. Również silnik nagrzany na postoju, bez wstrząsów.
Po lekkim przestygnięciu odpala znowu , po czym gaśnie jak wskazówka dojdzie do połowy (temp znamionowa)
Byłem przekonany pierwotnie ,że problem związany jest z niewielką ilością powietrza w zasilaniu paliwem po dodaniu gazu. Przejrzałem przewody, mocowania krócców w tym w baku. Wymieniłem oringi, filtr , uszczelkę na filtrze. Trochę powietrza skąś bierze po gwałtownym dodaniu gazu.
Zrobiłem próbę bez dodawania gazu, na wolnych obrotach. Nagrzałem silnik i też zgasł. Nagle. Bez szarpania, duszenia. Pracował i nagle zgasł. Jak gaśnie pojawia się CHECK ENGINE na desce. Przy ponownym uruchomieniu gaśnie.
Dziś udało mi się podłączyć Diagboxem.
Błędów nie kasowałem, chociaż jeden z nich (błąd wtryskiwacza) to efekt zdjęcia wtyku zasilania (80V). Nie bierzemy go więc pod uwagę.
Nie wiem w jakiej kolejności (chronologicznej) są prezentowane błędy. Góra to najnowsze?
Niepokoi ten czujnik ciśnienia paliwa (na szynie CR). Zapisane odczyty online wybranych parametrów w tym ciśnienia paliwa wyglądają prawidłowo do końca.
(zgasł na końcu.jpg , okolica 240 sek).
Nie wiem czy to normalne,że podczas kręcenia rozrusznikiem. Engine speed wynosi 0. Jak odpali już jest książkowe 800. Jeśli to nie jest norma, to pewnie zapisałby się błąd?
Generalnie szukać trzeba wiązki i mierzyć 5V i masę. Odczytu błędu czujnika ciśnienia paliwa wynika, że nastąpiło przekroczenie odczytu wartości max. Czy brak masy dałoby taki efekt w tym czujniku. Odczyty są wprost proporcjonalne do ciśnienia. Czujnik jest pewnie piezo + wzmacniacz sygnału.
Być może zrobię też próbę przelewową w weekend.
Pewnie w warsztacie po tym jak gaśnie na ciepło padłaby diagnoza pompa HP:)
Obstawiam brak kontaktu masy, przetarty przewód, czujniki ciśnienia paliwa, temperatury (brak błędu) ew zawór ciśnienia HP na pompie.
Może ktoś z kolegów pomógłby...
W załącznikach to, co udało mi się sczytać lexią(diagboxem)