Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Berlingo 2.0 HDI Siemens - Gaśnie silnik na gorąco. (odczyty Lexia)

austin007 08 Jan 2015 21:30 5661 16
Buderus
  • #1
    austin007
    Level 17  
    Witam

    Dot: Berlingo 2.0 HDI 2002 r, Siemens (SIEMENS SID 801)

    Problem polega na tym,że silnik gaśnie po nagrzaniu do ok 78*C tj gdy wskazówka temperatury płynu chodzącego dojdzie do połowy.
    Dzieje się to regularnie, powtarzalnie. Również silnik nagrzany na postoju, bez wstrząsów.
    Po lekkim przestygnięciu odpala znowu , po czym gaśnie jak wskazówka dojdzie do połowy (temp znamionowa)

    Byłem przekonany pierwotnie ,że problem związany jest z niewielką ilością powietrza w zasilaniu paliwem po dodaniu gazu. Przejrzałem przewody, mocowania krócców w tym w baku. Wymieniłem oringi, filtr , uszczelkę na filtrze. Trochę powietrza skąś bierze po gwałtownym dodaniu gazu.

    Zrobiłem próbę bez dodawania gazu, na wolnych obrotach. Nagrzałem silnik i też zgasł. Nagle. Bez szarpania, duszenia. Pracował i nagle zgasł. Jak gaśnie pojawia się CHECK ENGINE na desce. Przy ponownym uruchomieniu gaśnie.

    Dziś udało mi się podłączyć Diagboxem.
    Błędów nie kasowałem, chociaż jeden z nich (błąd wtryskiwacza) to efekt zdjęcia wtyku zasilania (80V). Nie bierzemy go więc pod uwagę.

    Nie wiem w jakiej kolejności (chronologicznej) są prezentowane błędy. Góra to najnowsze?

    Niepokoi ten czujnik ciśnienia paliwa (na szynie CR). Zapisane odczyty online wybranych parametrów w tym ciśnienia paliwa wyglądają prawidłowo do końca.
    (zgasł na końcu.jpg , okolica 240 sek).

    Nie wiem czy to normalne,że podczas kręcenia rozrusznikiem. Engine speed wynosi 0. Jak odpali już jest książkowe 800. Jeśli to nie jest norma, to pewnie zapisałby się błąd?

    Generalnie szukać trzeba wiązki i mierzyć 5V i masę. Odczytu błędu czujnika ciśnienia paliwa wynika, że nastąpiło przekroczenie odczytu wartości max. Czy brak masy dałoby taki efekt w tym czujniku. Odczyty są wprost proporcjonalne do ciśnienia. Czujnik jest pewnie piezo + wzmacniacz sygnału.

    Być może zrobię też próbę przelewową w weekend.

    Pewnie w warsztacie po tym jak gaśnie na ciepło padłaby diagnoza pompa HP:)

    Obstawiam brak kontaktu masy, przetarty przewód, czujniki ciśnienia paliwa, temperatury (brak błędu) ew zawór ciśnienia HP na pompie.

    Może ktoś z kolegów pomógłby...

    W załącznikach to, co udało mi się sczytać lexią(diagboxem)
  • Buderus
  • Helpful post
    #2
    robi1214
    Level 31  
    Czujnik położenia wału do sprawdzenia.
  • Buderus
  • #3
    austin007
    Level 17  
    Dzieki
    Masz takie doswiadczenia?

    Z tego, co widze to czujnik jest indukcyjny. Generalnie siedzi pewnie w bliku silnika i temperatura moze wplywac bezposrednio na jego prace/ przerwe w cewce.
    Podczas pracy poprawnie odczytuje obroty.

    Wymontowanie i sprawdzenie rezystancji moze nie wystarczyc.
    Pewnie podmiana wchodzi tylko w rachube.

    Zdaje sie ten czujnik odpowiada za odczyty predkosci obrotowej walu korbowego. Synchronizacje dodatkowo sprawdza z czujnikiem polozenia walka rozrzadu.

    L
  • #4
    robi1214
    Level 31  
    Wyciąg czujnik zmierz oporność ,nie odpinając miernika zagrzej go opalarką i obserwuj co się dzieje.
  • #5
    zodiakmenda
    Level 21  
    Zamiast kombinować to trzeba miernikiem opór sprawdzić ale zanim go wyjmiesz podepnij pod komputer i oberz czy widzi obroty. Objaw typowy dla czujnika wała, jeszcze bym sprawdził ręką czy z wydechu mocno ciśnie.
  • #6
    domex32
    Moderator of Cars
    Zapnij omomierz na czujnik, i wrzuć czujnik do czajnika i gotuj, a w pewnym momencie zobaczysz znaczny wzrost oporności aż do przerwy w obwodzie, jeśli tak się stanie, wymień czujnik, jeśli nie możesz mieć problem z ustawieniem rozrządu, w co wątpię osobiście.
  • #7
    austin007
    Level 17  
    Dzięki panowie/

    Generalnie na opalarce wzrastała rezystancja z nominalnych 400R do 500R. Jest to normalne. Dla świętego spokoju wymieniłem element. Ten stary jeździł od nowości tj 2002 r i jest błąd nieprzemijający czujnika położenia wału. Posprawdzałem wiązkę i złącza. Podczas normalnej pracy widzi obroty i jest synchronizacja. Jak gaśnie silnik po nagrzaniu zapala się na chwilę check engine.
    Podczas rozruchu, gdy nie odpala obroty są 0 rpm. Nie wiem czy tak powinno być, że komputer nie czyta takich małych prędkości obrotowych (mimo,że rozrusznik kręci solidnie).
    Wskazanie jest 0 rpm i brak synchronizacji wałka rozrządu z wałem korbowym. Jak odpali synchronizuje i pokazuje książkowe obroty.

    -> domex32
    W co wątpisz? Że uwalony jest ten czujnik?

    Chcąc dobrać się do czujnika próbowałem wymontować obudowę termostatu (duża z tworzywa). Nie wyjąłem jej. Jakoś karkołomnie udało się wyjąć czujnik. Nie wiedziałem,że do obudowy z tyłu jest podpięta jeszcze jedna rura. Nie wiem czy się nie wypięła, bo brakuje mi sporo płynu chłodniczego. CZY ŁATWO JĄ WYPIĄĆ? (fragment zaznaczony na czerwono na zdjęciu)

    Berlingo 2.0 HDI Siemens - Gaśnie silnik na gorąco. (odczyty Lexia)
  • Helpful post
    #8
    zodiakmenda
    Level 21  
    Jak masz komputer podpięty i kręci rozrusznik to obroty musi widzieć na komputerze jak nie widzi to czujnik szrot
  • #9
    endriu233
    Level 21  
    Witam, czy za grillem przednim są przekaźniki?
  • #10
    jurekk55
    Level 36  
    Obejrzyj sobie 1 i 3 zrzut ekranu
  • #11
    austin007
    Level 17  
    Na razie uporam się z uciekającym płynem chłodniczym. Zrobiłem zrzuty błędów. Wyczyściłem zapisy błędów w komputerze. Błąd czujnika ciśnienia mógł być spowodowany przetartym kablem. Kabel od czujnika położenia wału korbowego był ok. Wyczyściłem złącza, wymieniłem sam czujnik. Dopiero jak układ chłodzenia będzie sprawny, nagrzeję auto i zrobię próby/odczyty. Mam nadzieję,że był to czujnik położenia wału. Jak dziś kręciłem ( do uruchomienia) obroty w Lexii były prezentowane. Najprawdopodobniej, bo odpala i odpalał na dotyk. Będzie wiadomo jak go nagrzeję porządnie. Czeka mnie więc podnośnik i grzebanie od tyłu silnika. Niestety tam jest bardzoooo ciasno:(

    Póki co dzięki za podpowiedzi.

    --------

    Po w/w naprawach odpukać działa:)
  • #12
    Wiesiek24
    Level 10  
    Cześć mam te samo auto RHY na siemensie sid 801

    auto generalnie się zachowuje jakby palił na trzy cylindry, nawet jak wypinam wtyczki z wtryskiwaczy w celu wyeliminowania który ewentualnie jest zły nic wielkiego się nie dzieje, jak wypnę jedną to praktycznie nie ma większej różnicy w chodzi silnika. w dalszym ciągu jakby palił na 3..

    zaraz po wypięciu wtyczki jedyne co się dzieje to np z tych 320 bar ciśnienie spada do ok. 250, to jest normalne tak?

    Ciśnienie na listwie na wolnych obrotach jest 320 BAR (tak powinno być?) zadane pokrywa się z mierzonym.

    bardzo mułowato reaguje na pedał gazu, praktycznie powyżej 2000 obr/min słychac że pracuje tak jak powinien. jedyny błąd ale też nie zawsze to P0263 zbyt duza korekcja na wtrysku. a w ogóle do ilu może dojść to korekcja? ten ma coś około 140% pozostałe 80-90%.

    czemu tak mułowato reaguje na ten gaz?? i pali nie na wszytskie cylindry??

    w tych screnach zamieszczonych powyżej kolegi u mnie mniej więcej wygląda tak samo, czego się można doczepić? obroty dość mocno falują w przedziale do ok 80..
    myślałem że bosch to już wielka tragedia w tych hdi ale siemens to dopiero jest dno....


    jakby ktoś coś sensownego wniósł do tematu to byłoby fajnie, jakieś naprowadzenie....
    dziwne to ze teraz nawet było ok -6stopni i odpalił od dotkinięcia jak stray potrzciwy DHX bez kitu.. sekundkę pracuje tak jak powinien a po chwili już nie.
  • #13
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Wiesiek24 wrote:
    Cześć mam te samo auto RHY na siemensie sid 801

    auto generalnie się zachowuje jakby palił na trzy cylindry, nawet jak wypinam wtyczki z wtryskiwaczy w celu wyeliminowania który ewentualnie jest zły nic wielkiego się nie dzieje, jak wypnę jedną to praktycznie nie ma większej różnicy w chodzi silnika. w dalszym ciągu jakby palił na 3..

    zaraz po wypięciu wtyczki jedyne co się dzieje to np z tych 320 bar ciśnienie spada do ok. 250, to jest normalne tak?

    Ciśnienie na listwie na wolnych obrotach jest 320 BAR (tak powinno być?) zadane pokrywa się z mierzonym.

    bardzo mułowato reaguje na pedał gazu, praktycznie powyżej 2000 obr/min słychac że pracuje tak jak powinien. jedyny błąd ale też nie zawsze to P0263 zbyt duza korekcja na wtrysku. a w ogóle do ilu może dojść to korekcja? ten ma coś około 140% pozostałe 80-90%.

    czemu tak mułowato reaguje na ten gaz?? i pali nie na wszytskie cylindry??

    w tych screnach zamieszczonych powyżej kolegi u mnie mniej więcej wygląda tak samo, czego się można doczepić? obroty dość mocno falują w przedziale do ok 80..
    myślałem że bosch to już wielka tragedia w tych hdi ale siemens to dopiero jest dno....


    jakby ktoś coś sensownego wniósł do tematu to byłoby fajnie, jakieś naprowadzenie....
    dziwne to ze teraz nawet było ok -6stopni i odpalił od dotkinięcia jak stray potrzciwy DHX bez kitu.. sekundkę pracuje tak jak powinien a po chwili już nie.


    Sprawdź czy nie masz otwartego zaworu egr.

    Dodano po 4 [minuty]:

    zodiakmenda wrote:
    Jak masz komputer podpięty i kręci rozrusznik to obroty musi widzieć na komputerze jak nie widzi to czujnik szrot


    Nie prawda, identyczna sytuacja jak w seacie leonie w silniku arl dopiero po odpaleniu widzi obroty.

    Dodano po 51 [sekundy]:

    Prawda wychodzi na oscyloskopie.
  • #14
    Anonymous
    Anonymous  
  • #15
    Wiesiek24
    Level 10  
    Nikt nie pomoże jaka korekcja wtrysku jest poprawna ( do ilu procent dobra a po ilu zła)

    zauważyłem że odczyty z przepływki są rozbierzne
    wartość zadana 382 mg/cp a mierzona 638

    i jeszcze jedno rano jak dzisiaj odpalałem to przy poprawnej pracy silnika egr valve ocr był na 10%. wystarczy przygazować i juz silnik nie równo pracuje, wtedy egr wartość jest na 95%
  • #16
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Zaślep egr i zobacz czy będzie normalnie pracował.
  • #17
    motortrader
    Level 9  
    Czujnik polozenia walu. W tym silniku jest indukcyjny. Silnik sie nagrzewa - przerwa w cewce czujnika i stad tez nie ma obrotow silnika na desce.