Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez - moduł GL 118 - czujnik

08 Sty 2015 23:23 1809 15
  • Poziom 18  
    Witam.
    Temat jest trochę przekłamany, dotyczy i Poloneza i Uaz-a i Cinquecento. Problem w zasadzie dotyczy silnika Uaz-a ( napędza maszynę ) pracującego na module GL 118 ( przerobiony aparat zapłonowy Uaz-a ). Chciałbym przenieść powstawanie sygnału zapłonu z aparatu zapłonowego na koło pasowe wału korbowego. Mam pytania z tym związane :
    1. Czy moduł GL 118 będzie współpracować z czujnikiem położenia wału od Cinquecento 700 ?
    2. Jeśli czujnik położenia wału jest magnetoindukcyjny, to czy te występy na kole pasowym są magnesami czy też zwykłymi stalowymi ?
    3. Jak powinny być rozmieszczone te występy ( zęby ) na kole pasowym aby silnik ( czterocylindrowy ) poprawnie pracował ?
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    2 występy na wale.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu.
    Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 18  
    Faktycznie, jak mogłem zapomnieć o odśrodkowym i podciśnieniowym regulatorze.
    Czy ktoś może zwymiarować koło od Cinquecento ( średnica na której są mocowane zęby, odległości między ich osiami ) ? U mnie w okolicy nie mają koła od Cinquecento.
  • Poziom 43  
    Kup koło 126p i odwzoruj, to trzeba dokładnie zrobić.
    Tylko że nanoplex steruje jedną cewką a tu trzeba dwiema cewkami lub aparat zapłonowy.
  • Poziom 18  
    Ze zdjęć które przejrzałem wygląda, że koło pasowe pasuje tylko od Eleganta.
    Pozostawię aparat zapłonowy.
    Chciałbym wrócić do pytania czy czujnik od CC będzie współpracować z GL118, pod względem teoretycznym.
  • Poziom 29  
    Moduł od cienkiego 700 tam ci nic nie da. Nie da, bo ten moduł generuje iskrę tylko dla tych cylindrów gdzie tłoki wznoszą się i opadają razem. Jak już chcesz kombinować, to zwymiaruj koło od cienkiego 900 i zastosuj moduł digiplex 2 plus dwie cewki.
    Ale ja bym zrobił inaczej, koło o poloneza GLI na abimexie i moduł z niego.
    Moduł od poloneza na abimexie będzie pracował bez sterownika silnika, będzie dynamiczna regulacja KWZ w zakresie 26 stopni kątowych, ale nie będzie regulacji w funkcji zmian ciśnienia w kolektorze i temperatury silnika. Ale to może wystarczyć.
    Jeżeli jednak chcesz pozostawić rozdzielacz a zapłon generować na drodze uzyskiwania sygnałów z czujnika wału korbowego, to moduł ze starego forda escorta 1,4. On miał halla w aparacie, ale aparat był typu sztywnego. Wtedy 4 zęby na kole pasowym i czujnik halla ( z własnym magnesem), bądź czujnik indukcyjny z układem który wytworzy sygnały takie, jakie generuje hall, czyli zwykły, nawet na dwu tranzystorach przerzutnik schmidta. Będzie regulacja KWZ w funkcji zmian prędkości obrotowej plus jedna świetna rzecz- ten moduł ma ujęcie na podciśnienie. Sama radość, silnik będzie zachwycony.
    Czujnik z cc będzie współpracował z modułem GL118, GL188, MZCM (jezpol), ale nię będzie funkcji wyprzedzenia zapłonu w funkcji prędkości obrotowej. Jezeli ten silnik pracuje ze stałą, niezmieniającą się prędkością obrotową, bądź zakres zmian jest niewielki to można to zostawić i KWZ ustawić na jakieś większe wyprzedzenie, np 20 stopni.
    Ps- a może moduł Renix z R19/Volvo 440, 460, mamy i regulację KWZ, i gruszkę podciśnieniową, choć trochę dupcenia by było z generowaniem sygnału, zupełnie inna liczba zebów, tarcza impulsowa na kole zamachowym.
  • Poziom 18  
    Oprysk Stonki - zamiast pomóc, to namieszałeś. ':D' Oczywiście żartuje.
    Zainteresowałeś mnie rozwiązaniem typu ford eskort. Mam jednak pytania :
    1. stary tzn rocznik mniej więcej ... ?
    2. co to znaczy "aparat typu sztywnego " ?
    3. czy możesz podać konkretne ( od jakiego samochodu ) przykłady czujników, które by pasowały do tego rozwiązania ?
    A tak poza tym. Zdziwiony jestem tym, że w CC oba tłoki idą równocześnie. Dlaczego skomplikowali sposób wyrównoważenia silnika ?
  • Poziom 29  
    Escort Mk4, roczniki 87 do 90, no przed EDIS
    Sztywny, czyli brak przeciwciężarów regulatora odśrodkowego.
    Jakie bądź, liczy się amplituda wygenerowanego sygnału. Nawet głowica z kaseciaka się nada, ale czy wytrzyma zakres temperatur? Kiedyś jako cewkę czujnika wału wykorzystałem cewkę ( z rdzeniem) z przekaźnika MT6
    A co w tym dziwnego w czerosuwie, to nie CeZeta albo Jawa.
    Ale ale, cos mi się przypomina- w starych rocznikach radioelektronika z początku lat '90 był cykl artykułów Stefana Rogulskiego odnoście układów zapłonowych. Było rozwiązanie z czujnikiem wału i funkcją regulacji KWZ w funkcji obrotów.Bardzo proste rozwiązanie i skuteczne.
  • Poziom 18  
    Poszukałem co nieco tych modułów i widzę problemy.
    Jeśli chodzi o escorta, to znalazłem dwa typy, jak na zdjęciach. Oba mi nie pasują. Odnoszę się do opisu - MODUŁ ZAPŁONOWY CEWKA. A w rzeczywistości -jeden z czterema przewodami wysokiego napięcia, więc nie potrzebuje aparatu a drugi nie ma ujęcia na podciśnienie. Czy ten z czterema przewodami WN współpracuje z komputerem czy też z modułem ?
    Jeśli chodzi o moduł typu Renix, to jest jeszcze gorzej. Praktycznie nie znalazłem okazji do kupna. Jedynie jakieś dyskusje na jego temat.
    Z tego wniosek, że powinienem skupić się na module od escorta i dalej szukać.
  • Poziom 29  
    Żaden z nich, pierwszy z lewej to EDIS4 i współpracuje z EEC IV. Drugie to cewka do niego. Na jutro co dam foto tego, co cię uszczęśliwi.
    Wydaje mi się, że to optymalne rozwiązanie dla ciebie, gdzie masz i sterowaniem KWZ w funkcji obrotów wału i podciśnienia i ja bym tak zrobił, bo z pamięci to góra 13 kabelków, no chyba, że ktoś zaproponuje inną opcję o tych samych zaletach. Co mi jeszcze przychodzi do głowy...Opel z systemem EZ+ ale trochę zagmatwana kablologia. W sumie podcinasz trochę nogi tym, że aparat zapłonowy interesuje cię tylko jako rozdzielacz; i za nic sie go nie pozbędziesz.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    To jest ten moduł; widoczny na obrazku. Jak wspominałem całą charakterystyką sterowania kątem zapłonu zajmował się już on; jemu wystarczało tyle, aby dostał ciąg impulsów prostokątnych z aparatu zapłonowego. Szczeliny były cztery, każda dla swojego cylindra.
    Nie było by trudne zrobić cztery zęby na kole pasowym i albo zastosować hallotron albo czujnik indukcyjny oraz układ, który zamieni sinusoidalny sygnał z czujnika na prostokątny.
  • Poziom 18  
    Dobra, szukam elementów wg Twojej propozycji.
    Dzięki.
  • Poziom 18  
    Znalezienie elementów nie jest takie proste, jak mi się wydawało. Miałem trzy moduły i każdy okazał się niesprawnym.
    Zaświtało mi inne rozwiązanie. Na złomowisku stoi Escort 96' ( nie mam więcej danych ). Ma on moduł trochę inny niż ten ze zdjęcia powyżej ale wydaje mi się, że
    też wprowadza poprawkę zapłonu na zmieniające się podciśnienie. Nie miałem możliwości zrobienia zdjęcia więc opisze. Wygląd zewnętrzny mniej więcej jak na załączonym zdjęciu ale z boku ma dodatkowo wejście na rurkę która idzie do kolektora.
    Teraz zasadnicze pytanie. Czy ten moduł będzie pracować, jeśli dostanie tylko sygnał z czujnika położenia wału i podciśnienie ? Jeśli tak , to proszę jeszcze o podpowiedź jak podłączyć ten moduł, gdzie jaki przewód.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Nic ci z tego nie wyjdzie.
  • Poziom 18  
    W końcu trafiłem na sprawny moduł i wszystko zadziałało.
    Temat zamykam.