Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV GTI 1,8 turbo - Szarpanie przy rozpędzaniu auta/zmiana biegów

09 Sty 2015 19:59 1956 13
  • Poziom 6  
    Witam,
    mam taki problem, może ktoś spotkał sie z czymś takim. Auto to Golf IV 1,8 turbo 150 KM/210 nm
    Przy zmianie biegów i włączaniu napędu tzn zmieniamy bieg i puszczamy sprzegło dodając gazu - pojawia się dość mocne, wyczuwalne szarpnięcie auta.
    Ma ono miejsce przy przełączaniu na każdym biegu przy rozpędzaniu auta oraz redukcji czyli z II/III a także III/IV czy IV/V, dodatkowo czasem czuć szarpniecie po puszczeniu gazu np jadąc 90 km/h na V biegu i puszczeniu gazu w celu hamowania silnikiem przy dojeżdzaniu np do świateł z daleka widocznych.

    W/w objaw nie pojawia się przy ruszaniu z I biegu oraz wstecznego czyli jeśli auto jest całkowicie zatrzymane.

    Mechanik sprawdzał poduszki silnika - są ok, sprzęgło jest ok pomimo że jest miękkie i czasem po odpaleniu auta na zewnątrz (rano) słychać trzepotanie przy kołach przednich które ustępuje po 2-3 minutach.

    Czy ktoś wie co może być przyczyną?
    Nie sprawdzałem jeszcze pod kątem elektronicznym auta (logi itd..)
    ale martwi mnie to tym bardziej że poprzedni właściciel dość znacząco remontował cały silnik z głowicą itd..
    Nie wiem czy to nie jakieś następstwo tych napraw.
    Nie wiem czy to można bagatelizować..

    Jakby to prościej opisać, jest to taki objaw jak podczas nauki jazdy jak ktoś nie potrafi zsynchronizować dobrze puszczenia sprzęgła z dodaniem gazu i pojawia się szarpnięcie.
    Natomiast ja mam od 12 lat prawo jazdy i jeździłem wieloma modelami aut i nigdy takiego przypadku nie miałem więc raczej wykluczam swoje umiejętności lub ich brak:)
    Po prostu coś moim zdaniem ze strony napędu/sprzęgła tudzież ogólnie silnika powoduje że auto poszarpuje.

    Dziękuje za pomoc!
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Sprawdź luzy na przegubach zewnętrznych i wewnętrznych.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    poduszke skrzyni biegów sprawdzałeś? w tym tkwi pewnie problem
  • Poziom 6  
    Ok ale czy ewentualnie luzy na przegubach nie odzywały by się również w inny sposób? Typu piski czy trzeszczenia przy skręcaniu?
    Muszę te poduszki sprawdzić, niby mechanik sprawdzał ale nie wiem czy całość...
  • Moderator Samochody
    Jak sprawdzisz to się przekonasz, możesz tez mieć wyjechany mechanizm różnicowy, i tez będzie taki objaw.
  • Poziom 15  
    miałem taki sam problem + drgania w ruszaniu na I begu (na wstecznym było ok)
    wina była w łapach-poduszkach silnika
  • Poziom 6  
    Hm z tym że u mnie to się pojawia podczas gdy auto się rozpędza, porusza się, przy ruszaniu od zera, nie ma tego problemu.
    Muszę posprawdzać poduszki ale zastanawiam się czy sprzęgło może mieć wpływ np?
    Ale niby bierze normalnie.
    Po prostu czy redukcja czy przełączanie biegów powyżej jedynki to zawsze jest szarpnięcie na początku i to jest takie denerwujące.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Musisz ustalić czy to jest zawieszenie silnika czy to silnik tak pracuje.
    Miałem podobny przypadek gdzie była uszkodzona sonda lambd i był podobny objaw ale tylko gdy silnik był ciepły.
    Najlepiej niech ktoś siedzi w aucie i puszcza sprzęgło na wciśniętym hamulcu a druga osoba ogląda całe zawieszenie silnika i szuka podejrzanego elementu.
  • Poziom 6  
    No właśnie tylko problem jest taki że temperatura silnika nie ma raczej wpływu, i dziwne jest też to że gdy dojeżdza się do świateł albo po prostu wyjeżdzając z podporządkowanej włączy drugi bieg czy nawet trzeci - przeważnie nie czuje się szarpnięcia ale już np jadąc 70km/h na piątym biegu i redukcja do 4 żeby np wyprzedzić kogoś powoduje że przy przełączaniu poszarpnie..
    To samo przy puszczeniu gazu jadać na V biegu..
    Czyli tak jakby obroty wyższe i wtedy to następuje.
    No posprawdzam zawieszenie silnika, chociaż tłumaczyłem mechanikowi i on twierdzi że jest ok..
    Że ja za dużo gazu daje i po puszczeniu sprzęgła on wchodzi mocniej na obroty - wg mnie to są bzdury.
    Bo jak próbuje tak mega delikatnie puszczać sprzęgło i dodawać gazu tak proporcjonalnie niemal jak na egzaminie na prawo jazdy , efekt jest taki sam, tego nie da się ominąć..

    A jeśli silnik by tak pracował? tzn tak by się okazało to coś poważniejszego tak? Może coś z wałem..no ale ok..posprawdzam dobrze najpierw te podstawowe kwestie.
  • Poziom 34  
    ale jest to szarpanie w wyniku nie palenia na cylinder i traci moc czy czujesz to w sprzegle ? tzn przeniesienie napedu
  • Moderator Samochody
    No dobrze a co sprawdziłeś do tej pory?
  • Poziom 6  
    To znaczy no ciężko to ocenić, bo z jednej strony przy przełączaniu biegów i rozpędzaniu auta - nastepuje szarpnięcie, czyli wciska się sprzęgło przełącza np z dwójki na trójkę i puszcza sprzęgło dodając gaz i wtedy tak szarpnie raz..
    ale i szarpnięcie czuć przy jeździe spokojnej 80 km/h V bieg i odpuszczenie gazu..

    Jedynie co zauważyłem że jak się wkręca auto mocno na obroty typu np 5 tys obrotów drugi bieg i 75 km/h i dopiero wtedy zmienia na III bieg, jakby to szarpnięcie zanika lub jest zdecydowanie słabsze ale przy zwykłej np miejskiej jeździe prawie zawsze poszarpnie przy zmianie biegów.

    Co do mocy trudno powiedzieć, auto niby dynamiczne ale ja mało znam te silniki bo np kuzyn ma TSI 1,4 140 KM to jakby bardziej "odlotowo" przyspiesza

    Natomiast do tej pory sprawdzona była poduszka silnika - niby jest ok, sprzegło? nie ślizga..dobrze bierze, tak niby w połowie, przepustnica jest ok, była wymieniana przez poprzednika- nie wiem co to za objaw.
    Wg mnie warto było by zrobić logi albo na hamownie pojechać + posprawdzać te pozostałe rzeczy. Poza tym wydaje mi się że auto kiedy tak nie jeździło.
    Bo to tak trudno stwierdzić to nie jest takie szarpniecie że wstrząs mózgu niemalże:)
    ale ciężko że tak powiem płynnie rozpędzać auto.
  • Poziom 34  
    TSI to inna sprawa, jest tam kompresor i sprężarka gdzie efekt ''dziury'' jest pomijany. Jeśli silnik ciągnie normalnie a szarpnięcie następuje przy wysprzęglaniu to zwrócilbym uwage właśnie na ten element czy w sprzęgle powierzchnie cierne odbijają bądź nie ma tam ciał obcych
  • Poziom 6  
    No niby tak z tym że sprzęgło to jedno ale przy zwalnianiu i hamowaniu silnikiem czyli po ujęciu nogi z gazu tez jest najpierw taka "czkawka" nagła po czym zwalnia auto..dziwne to jest.
    No ale nic..muszę posprawdzać dalej bo chyba nic się tak nie wymyśli.