Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

hyundai i30 1.6 CRDI - słabe ogrzewanie a wymieniona nagrzewnica

elbooro 31 Oct 2017 08:30 35907 44
Automation24.pl
  • #31
    misieqrk
    Level 11  
    No moze faktycznie jakims cudem padla ta nagrzewnica ktora byla wymieniana rok temu. Cos ja przytkalo albo taka kijowa. Od strony kierowcy grzeje ok, tyle dobrze. A co do plastikow to rozbieralem polowicznie.( dotykalem ta nagrzewnice i byla strasznie goraca zlapac sie nie dalo). Chyba faktycznie bede musial sciagac cala deske i caly ten tunel nawiewowy z nagrzewnica..
  • Automation24.pl
  • #32
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    misieqrk wrote:
    Chyba faktycznie bede musial sciagac cala deske i caly ten tunel nawiewowy z nagrzewnica


    Kolego dopóki nie znajdziesz usterki to tego nie naprawisz.
  • Automation24.pl
  • #33
    Maradomess
    Level 1  
    Czy udało się znaleźć przyczynę? Czy to faktycznie nagrzewnica? Ja mam ten sam problem tylko w silniku benzynowym.
    Dwa lewe nawiewy grzeją a dwa prawe już nie, że skrajnego prawego dodatkowo dużo słabiej leci powietrze, tak jakby gdzieś po drodze uciekało. U mnie ten problem pojawia się też latem. Przy używaniu klimatyzacji, też po prawej stronie powietrze jest mniej schłodzone. Czy to może być jakaś nieszczelność w kanałach nawiewow?
  • #34
    misieqrk
    Level 11  
    U mnie byl problem z nagrzewnica i zostala wymieniona na nowa. Dodatkowo naprawiane byly nieszczelnosci w klapkach sterujacych. Tam sa otwoty gdzie powinna znajdowac sie gabka. Z czasem gabka sie wykruszyla i klapka zamiast calkowicie zatrzymywac powietrze to , powietrze przelatuje przez te otwory.

    Przez rok bylo ok. Teraz na dniach sprawdzalem i powiem szczerze ze prawa strona grzeje ale juz nie tak mocno jak na poczatku. Ogolnie te typy chyba tak juz maja. Ale warto zaslepic otwory przelotowe w klapach sterujacych. Z lewej strony jest problem bez zdejmowania dechy z prawej jednak powinno sie dac.
  • #35
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    misieqrk wrote:
    Z czasem gabka sie wykruszyla i klapka zamiast calkowicie zatrzymywac powietrze to , powietrze przelatuje przez te otwory.


    I Ty nazywasz to samochodem?? Te gąbki wykruszają się w vw po 30 latach....... ale nie w kilkuletnim aucie.!
  • #36
    misieqrk
    Level 11  
    no niestety nie ja projektowalem ten samochod, te typy tak maja. Widac oszczedzaja na materialach. Tak jak zreszta w dzisiejsych czasach na wszystkim. Wydaje mi sie ze ma na to wplyw nagrzewnica i zbyt wysoka temperatura.
  • #37
    Machoń
    Level 12  
    Panowie czy macie jakieś rozwiązanie problemu? U mnie jest to samo. Początkowo zaobserwowałem słabsze nagrzewanie prawej strony, bywało, że z niewiadomych przyczyn ilość dostarczanego ciepła zwiększała się, jednak nie było to ciepło wystarczające. Mechanik stwierdził zapchana nagrzewnica, przed wymianą nagrzewnicy układ wypłukany a nagrzewnica wymieniona na nową. w dniu wymiany grzanie prawidłowe, na drugi dzień słabnące od prawej strony aż do prawie całkowitego zaniku, wymiana termostatu również nie przyniosła spodziewanych efektów. Weryfikacja działania klap - klapy działają prawidłowo. Brak lub bardzo mały przepływ płynu przez nagrzewnicę, rurka wejściowa ciepła około 50 stopni, wyjściowa chłodna (słaby przepływ powoduje stygnięcie rury wejściowej), zastanawiałem się czy nie ma tam gdzieś elektrycznych zaworów sterujących przepływem płynu przez nagrzewnicę niestety podobno nie ma takiego sterowania. Może ktoś posiada rysunki łączenia rur z cieczą chłodzącą zamiana ich może podobno mieć na to wpływ.
    Ręce opadają czterech mechaników diagnozy różne z uszczelką pod głowicą włącznie. Od września z tematem się bujam i marznę. Ostatnio znalazłem przekaźnik umieszczony za zbiornikiem wyrównawczym z płynem chłodzącym, gniazdo zniszczone, zielone styki, przekaźnik również do wymiany, czy wiadomo od czego on jest?
  • #38
    PrzemysawMusial
    Level 2  
    kubas10 wrote:
    Podpinając się do tematu, którędy wyjąc nagrzewnicę bo próbuje od strony pedałów ale przeszkadzają króćce które blokują się od podszybia.

    Trzeba lekko na siłę, to jest aluminium więc się podegnie, już dwie tak wymieniałem, no i oczywiście pedał gazu trzeba zdemontować
  • #39
    marekcwiklinski1
    Level 2  
    Mam ten sam problem prawa strona nie grzeje, wręcz zimny nawiew serwis wszystko wymienił nagrzewnicę, termostat pompę, płyny i jest to samo. Myślę że to tę cholerne klapki tylko jak się do nich dostać.
  • #40
    PrzemysawMusial
    Level 2  
    A masz klimatronik czy ręczna klimę? W ręcznej jest jedna klapka nad nagrzewnicą która miesza powietrze i albo całkiem zastawia nagrzewnice albo otwiera, nie ma podziału na prawo i lewo
  • #41
    marekcwiklinski1
    Level 2  
    Tak mam klimę ręczną i jeszcze bardziej nie rozumiem dlaczego jednak strona grzeje a druga nie skoro jak twierdzisz jest tylko jedna klapa. ☺
  • #42
    PrzemysawMusial
    Level 2  
    W piątek wymieniam u siebie nagrzewnicę i robię płukankę układu chłodzenia, myślę że min 2, 3 razy, z tego co się orientowałem to w nagrzewnicy zbiera się osad i zatyka kanały, dam znać po wymianie.
  • #43
    PrzemysawMusial
    Level 2  
    PrzemysawMusial wrote:
    W piątek wymieniam u siebie nagrzewnicę i robię płukankę układu chłodzenia, myślę że min 2, 3 razy, z tego co się orientowałem to w nagrzewnicy zbiera się osad i zatyka kanały, dam znać po wymianie.

    No i po wymianie nagrzewnicy rewelacja! Grzeje jak szalana. 2 razy płukalem wodą destylowaną, ale jeszcze do wymiany mam przewody gumowe od nagrzewnicy, bo wewnątrz jest twardy osad i to pewnie przyczyna zatykania się nagrzewnicy. Na zdjęciu ta klapka która reguluje przepływ powietrza ciepłe zimne,
  • #44
    marekcwiklinski1
    Level 2  
    Jak widzę to chyba jakaś wada fabryczna w tych samochodach ja wymieniłem wszystko termostat pomogę i nagrzewnicę i nic grzeje słabo od kierowcy, a od pasażera wręcz chłodzi. Byłem ròwniarz u elektryka że wszystko działa. Tam jest jedna klapa ktòra działa. Nadmuch chodzi na maksa, ale nie grzeje. I nikt nie wie o co chodzi. To jakiś koszmar.
  • #45
    kubas10
    Level 25  
    A te przewody aluminiowe do nagrzewnicy masz ciepłe ?