Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mercedes/w208/3.2 v6 benz - wypadanie zapłonu różne cylindry

10 Jan 2015 17:38 8934 16
  • Level 14  
    Witam kolegów..


    MAm taki problem samochód mercedes W208 CLK 320

    Po przekroczeniu ok 3 lub 4 tyś obrotów zaczyna strasznie nierówno chodzić komputer wskazuje błędy Wypadanie zapłonu na cylindrze i tutaj odczyt jest różny raz są cylindry 4,5,6 znów niekiedy tylko 1,2 dodatkowo z tymi błędami pojawia się komunikat błąd układu zapłonowego...

    Co juz zrobiłem

    Ciśnienie paliwa 3,5 bara
    Ciśnienie oleju 3 bary nawet na wolnych
    Wszystkie świece zapłonowe nowe jakieś BOSCH platynum
    Łańcuch rozrządu po napinaczu widać że jest w połowie więc jeszcze jest dużo

    Waliło błędy sąd lambda Prawej i lewej, po podłączeniu miernika z jednej wcale nie miałem odczytu a druga miała ale raczej stały ok 0.3 v

    Wymieniłem obie niestety na używane odczyt jest pracują jednak dziwi mnie fakt, że na kompie widać odczyt tak jak by na odwrót po dodaniu gazu na max zaczyna spadać parametr ale nie do zera tylko ok 0,2 v a po puszczeniu tak jak by rośnie do 1 V nawet do 1,2 Ale po chwili wraca do 0,4-0,8 ale błędu już nie ma.

    Czujnik położenia wału zmieniony 2 razy oraz czujnik położenia wałka rozrządu też wymieniony nadal bez zmian.

    Odczyt z przepływomierza powietrza wydaje się dość rzetelny

    Wtyczki na sterownikach czyste ni nie widać żeby było zalane.

    Ręce opadają

    Pomocy proszę brakło mi pomysłów
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 13  
    sprawdź ciśnienie w cylindrach
  • Level 13  
    Kompresja silnika stan swiec zaplonowych do weryfikacji
  • Moderator of Cars
    wary2 wrote:
    Ciśnienie oleju 3 bary nawet na wolnych


    Jak na rozgrzanym silniku miałeś 3 bary a wolnych to szukaj tutaj problemu.
  • Level 13  
    Star diagnosa tez pomaga w wykryciu zagadek
  • Level 39  
    Jeszcze raz ciśnienie paliwa ale podczas jazdy jak występują anomalie. Ciśnienie oleju manometrem też, chociaż nie koniecznie podczas jazdy ale na wysokich obrotach.
  • Level 14  
    t3syncro wrote:
    Star diagnosa tez pomaga w wykryciu zagadek



    A coto takiego nie słyszałem

    Dodano po 2 [minuty]:

    kwok wrote:
    Jeszcze raz ciśnienie paliwa ale podczas jazdy jak występują anomalie. Ciśnienie oleju manometrem też, chociaż nie koniecznie podczas jazdy ale na wysokich obrotach.


    Ale ciśnienie oleju i paliwa sprawdzałem podczas jazdy i wszystko ko utrzymuje się w wartościach. ciśnienie oleju na 3000 obr. 3,5bar

    Dodano po 3 [minuty]:

    M-C-S wrote:
    sprawdź ciśnienie w cylindrach


    postaram się jutro sprawdzić tylko tak się zastanawiam że na wyższych obrotach ciśnienie tak jak by się zwiększa, więc raczej to nie to, odpala od szczała i do tych 3 tyś pracuje prawidłowo
  • Level 13  
    Orginalne program do diagnostyki mercedesa, ma duzo wiecej funkcji niz reszta uniwersalnych interfejsow, pomocny bardzo przy zagadkach z mesiem,
  • Level 14  
    Niestety ja posiadam tylko wow. I kilka innych kabli ale niestety nie do mercedesa
  • Level 13  
    To tak troche szukania bedzie, a myslales o wtryskiwaczach ?
    ja mialem takie wypadanie zaplonow w peugocie i okazaly sie winne wtryski , a przyczyna byla pseudobenzyna
    ciecz latwopalna o zapachu rozpuszczalnika lakierniczego
  • Level 14  
    Zastanawiałem się nad tym, jednak nie sprawdzałem, samochód ma zamontowane LPG i na gazie też był ten sam objaw, teraz zdemontowałem instalacje czyli całą ominąłem. Więc raczej muszę wykluczyć wtryskiwacze benzynowe.

    Dodano po 5 [minuty]:

    może kupie jakiś kabel typowo do mercedesa ale się nie orientowałem czy jest coś w jakiejś rozsądnej cenie.
  • Level 13  
    Niestety chyba zaden kabel nie ma tylu funkcji co SD, moze podjedz do kogos kto ma sd niech podlaczy, mysle ze bedzie taniej i szybciej na zlokalizowanie usterki ,
  • Level 14  
    t3syncro wrote:
    Niestety chyba zaden kabel nie ma tylu funkcji co SD, może podjedz do kogoś kto ma sd niech podłączy, myślę ze będzie taniej i szybciej na zlokalizowanie usterki ,


    aktualnie mam zdemontowany kolektor i cewki, wyczyszczę przepustnice wymyje kolektor sprawdzę klapy. uszczelnię wszytko i sprawdzę jeszcze raz

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pod kolektorem zamontowane są czujnika stukowe może to one są winne nie wiem jaki jest objaw uszkodzonego takiego czujnika... ??
  • Level 14  
    witam po jakimś czasie zamontowałem kolektor z powrotem czujniki stukowe miały identyczną rezystancje więc je wykluczyłem przylutowałem styki na komputerze i dalej to samo bez poprawy. Musze podjechać pod jakiegoś konkretnego kompa.
  • Level 13  
    jaki kod motoru? mierzyłeś to ciśnienie sprężania?
  • Level 14  
    Witam. Kod silnika musze sprawdzić bo teraz nie pamiętam. Na chwile obecna do samochodu Inny sterownik, nadal bez zmian, w między czasie przekładałem cewki z innego samochodu jednak mialem tylko 2 równie bez zmian. Dzisiaj wycinam katalizator i zobaczę co jest w środku może zatkany.

    Ciśnienie sprężania mierzyłem ale nie mogłem się dostać cylindrów od strony grodzi kupiłem przyrząd z elastycznym wężem sprawdzę jeszcze na tych 2 cylindrach
  • Level 14  
    Cześć wypadanie zapłonu było spowodowane zatkanym katalizatorem nigdy bym się nie spodziewał. Pozdrawiam.