Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

roland ac-90 - Coś "iskrzy" w obwodach zasilania

10 Sty 2015 19:18 852 10
  • Poziom 12  
    Jako że nie mogę znaleźć schematu do piecyka roland ac-90 może komuś z Was uda się zdiagnozować myslę że prosty problem.
    Jak się włącza piecyk to coś w miejscach zaznaczonych strzałkami na rysunku wydaje dźwięk jakby "iskrzyło" dioda zasilania mruga, ewidentrnie coś nie styka.
    Co to są za elementy ? Jak widać na obrazku ta płytka jest między kablem zasilajacym a trafem, jakiś filtr ?


    Link



    roland ac-90 - Coś "iskrzy" w obwodach zasilania
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Pomocny post
    Moderator
    m72 napisał:
    Jako że nie mogę znaleźć schematu do piecyka roland ac-90
    - nie mając schematu także można naprawić.
    m72 napisał:
    Co to są za elementy ?
    - nie mogąc rozpoznać tych elementów, chyba i schemat nie pomógłby...
    FL1- to filtr przeciwzakłóceniowy na wejściu zasilania.
    Ten drugi - to prawdopodobnie kondensator ( nie widzę oznaczenia na płytce, ani na obudowie elementu).
    Sprawdź od spodu jakość lutów, może są uszkodzone, jakiekolwiek pomiary?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    To jest filtr przeciwzakłóceniowy na wejściu zasilacza, a konkretnie dławik i kondensator. Obejrzyj luty z drugiej strony płytki. Jest szansa, że jeden z nich nie kontaktuje. Wystarczy przelutować. Zrób zdjęcie z drugiej strony.

    Marek
  • Poziom 12  
    roland ac-90 - Coś "iskrzy" w obwodach zasilania

    widac ze juz było kombinowane, pewnie znowu sie rozlutuje, zapewne na koncercie :D
  • Poziom 29  
    Nie sądzę aby coś tu było kombinowane. Na tym zdjęciu niewiele widać. Jak się robi zdjęcia z lampą błyskową, to nie robi się tego pod kątem prostym. Gdyby to było poprawnie wykonane zdjęcie, to być może byłoby widać, że trzeci punkt na górze jest źle przylutowany. Ale na tym zdjęciu można się jedynie domyślać. Popraw ten punkt i zobacz, czy problem ustąpił.

    Marek
  • Poziom 12  
    Było było, moze na zdjęciu nie widać za bardzo.
    Problem myslę że rozwiązany, powyprowadzałem na kablach te elementy poza płytkę i się okazało że trzeszczy kondensator ! (widziałem juz wybuchające, spęczone, wylane, złamane ale trzeszczących jeszcze nie :D )
    0.22uF 270V jak wymienię to się okaże czy to on na 100%.
  • Poziom 12  
    Zgłupiałem całkiem, po wymianie kondensatora ten nowy też trzeszczy, nie wiem o co tu chodzi.
  • Moderator
    Pomiń na razie ten układ filtracji, podłącz bezpośrednio zasilanie do trafo, zobacz czy wszystko poprawnie pracuje. Jeśli wszystko OK , skup się na poprawności punktów lutowniczych, skorodowanych/uszkodzonych ścieżek.
  • Poziom 12  
    Tak, bez filtra, podpięte na krótko wszystko działa, luty poprawione, jedyna opcja to coś nawalone w cewce, nie widzę innej możliwości.
  • Moderator
    m72 napisał:
    to coś nawalone w cewce,
    - cewka jest prostym elementem że jedynym miejscem gdzie może wystąpić jakikolwiek problem jest połączenie uzwojenia cewki z kołkiem mocującym do druku. Wylutuj tę cewkę i sprawdź.
  • Poziom 12  
    Ok naprawione, okazało się ze walnięty był główny wyłącznik, słabo dociskał styki. Trochę nietypowa sytuacja bo przeważnie to przełączniki w takich sytuacjach brzęczą i się grzeją a tan nic. Ale czemu kondensator brzęczał to nie mam pojęcia :)