Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW 1.6 TDi CR - kod błędu P040700

M-C-S 10 Sty 2015 21:30 18297 21
  • #1 10 Sty 2015 21:30
    M-C-S
    Poziom 13  

    Witam wszystkich mam problem z silnikiem VW 1.6 TDI CR 66kW, kod silnika CAYB, 2010r. Zapala się kontrolka silnika i oczyszczania spalin. komputer rejestruje kod błędu: P040700- Czujnik położenia odprowadzenia spalin (za niski sygnał). W autodacie ten kod jest opisany jako P0407-Czujnik położenia zaworu układu recyrkulacji spalin B (sygnał wejściowy za niski)-możliwe przyczyny: zwarcie z masą, czujnik EGR, sterownik.
    Instalacja wygląda ok zawór EGR wymieniony na nowy a problem jest ten sam.
    Ma ktoś może schemat tego silnika i wartości kontrolne podzespołów lub przerabiał ten problem???
    Z góry dzięki.

    1 21
  • #2 10 Sty 2015 21:50
    domex32
    Moderator Samochody

    Wymieniłeś zespół EGR za prawie 2 tysie i dopiero szukasz pomocy?

    Jedź do fachowca co kazał Ci go wymieniać i reklamuj usługę

    Całkiem nie dawno w skodzie z tym silnikiem miałem dokładnie taki sam błąd, i po wymianie zespołu EGR problem ustąpił.

    4
  • #3 10 Sty 2015 22:01
    Falubaz1

    Specjalista grupy V.A.G.

    A w VW była też aktualizacja sterownika silnika na błędy związane z egr.

    4
  • #4 10 Sty 2015 22:38
    dafit906
    Poziom 26  

    bardziej rozsadnym rozwiazaniem reklamacja a komus mądrzejszemu (czyli nam ;) ) egr off

    0
  • #5 10 Sty 2015 22:46
    domex32
    Moderator Samochody

    Najpierw by trzeba było DPF off a potem EGR off, bo filtr długo nie pociągnie.

    1
  • #6 10 Sty 2015 22:53
    dafit906
    Poziom 26  

    tzn przerobic samochód na "wyprodukowany dla polski" he he

    0
  • #7 11 Sty 2015 08:54
    M-C-S
    Poziom 13  

    Problem chyba jest w sterowniku i samo wywalenie filtra i egr nic nie da bo nadal będzie choinka w zegarach i tryb awaryjny.

    2
  • #8 11 Sty 2015 10:32
    dafit906
    Poziom 26  

    A nigdy w życiu, jak wywalisz z softu obsługę egr i dpf to jakim prawem będzie choinka i tryb awaryjny ?

    0
  • #9 11 Sty 2015 11:01
    jurekk55
    Poziom 34  

    dafit906 napisał:
    A nigdy w życiu, jak wywalisz z softu obsługę egr i dpf to jakim prawem będzie choinka i tryb awaryjny ?


    "Magia wywalania" , zaczynamy od doprowadzenia chociażby krótkotrwałego auta do porządku . Wszystkie elementy które pozostaną aktywne po "offach" muszą być sprawne.To jedno.
    Drugie to wykonywanie "off" EGR czy FAP to niestety na naszym rynku w 80% tandetne druciarstwo , wykonywane bez pojęcia o tym co pod maską się dzieje.

    1
  • #10 11 Sty 2015 11:29
    dafit906
    Poziom 26  

    jurek potwierdzam, jednak moj post nr #4,6,8 to offtopic gdyż sami dobrze wiemy ze w polsce tak się załatwia te sprawy. Jednak zgadzam się w 115% z Tobą że samochod trzeba doprowadzić do oryginalnego stanu z działającymi podzespołami tymu m.in. egr. To że 80% tego typu OFFÓW w polsce do druciarstwo też sie zgadzam bo szukając 2 minuty u wujka google programów typu egr remover czy jakaś wolta czy ecusafe itp sam sobie możesz wywalić tyle że pozniej sie zaczynają problemy dopiero. Jedynie "reczna" robota jest opłacalna i w 100% prawidłowa tj. WinOls czy swiftec ale nie każdego na to stać. OK koniec OFFtopic. M-C-S szukaj problemów w przewodach, w niektorych sterownikach jest tez "uczenie" prawidlowej pozycji egr. Podepnij np VCDS'a i zobacz czy czasami nie ma takiej funkcji

    1
  • #11 11 Sty 2015 11:59
    M-C-S
    Poziom 13  

    ok dzięki mniej więcej o to mi chodzi, nie mam dojścia do vcdsa ale kts Boscha nie ma takiej funkcji

    0
  • #12 11 Sty 2015 12:00
    dafit906
    Poziom 26  

    a autocom ? bo kts to kts Zalezy czy ktos go aktualizuje

    0
  • #13 11 Sty 2015 12:14
    Falubaz1

    Specjalista grupy V.A.G.

    w tym przypadku to raczej na pewno nastawy podstawowe nie pomogą. Zawór wstawiłeś nowy ori, nową podróbę(jeżeli są w ogóle) czy używany ? O takich samych numerach ? - Możliwe że była zmiana i zawory trzeba montować z innym nr to trzeba spr w ASO- Instalacja ok?zasilania masy i przejścia są ? Błąd rejestruje po jakim czasie/w jakich warunkach ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    dafit906 napisał:
    moj post nr #4,6,8 to offtopic gdyż sami dobrze wiemy ze w polsce tak się załatwia te sprawy
    a ja bym wywalił z tabeli błędów :)

    1
  • #14 11 Sty 2015 18:18
    M-C-S
    Poziom 13  

    Dostępne sa tylko oryginały błąd wywala zaraz po odpaleniu daje się wykasować ale zaraz powraca. Dwukrotnie było robione wypalanie filtra filtra ale to nie pomaga. Nie mam schematu do tego silnika jak by ktoś miał to bym się odwdzięczył. A najlepiej jak by ktoś już przerabiał ten temat w tym silniku i dał znać czy dał rade i co było. Jutro może znajdę czasu aby dokładniej sprawdzić instalację.

    1
  • #15 11 Sty 2015 18:23
    domex32
    Moderator Samochody

    Ja w tym silniku wymieniałem EGR razem z chłodnica spalin, pół dnia roboty, błąd nie powrócił.

    Usterka wystąpiła przy 71 tyś km.

    2
  • #16 29 Wrz 2015 21:43
    Fox-1969
    Poziom 2  

    Witam, mam prawdopodobnie ten sam problem w swoim 1,6 TDI 77 KW Seat Ibiza 2010, 103 tys km.
    Zasada jest taka ze zawsze na zimnym wlacza mi sie tryb awaryjny ale jak silnik sie rozgzeje (po okolo 10 km) to blad znika (po uprzednim zgaszeniu silnika) i samochod dziala jak marzenie. Podlaczylem ELM do samochodu i pokazuje mi kod bledu P0407 "EGR Sensor B Circuit Low".

    Ponad to:
    - oczyscilem EGR (bylo tam troche sadzy ale nie jakos strasznie duzo).
    - Moj EGR jest elektrycznie (nie cisnieniowo) sterowany.
    - Jak blad ma wyskoczyc to raczej dzieje sie to przy probie przyspieszenia (obciazenia na silnik) a nie po samym uruchomieniu silnika na jalowym biegu.

    Panowie, czy jest ktos tu kto mial taki problem?
    Co radzicie zrobic?

    1
  • #17 29 Wrz 2015 22:01
    domex32
    Moderator Samochody

    Fox-1969 napisał:
    Co radzicie zrobic?


    Zdiagnozować czymś sensownym te auto.

    ELM w tym aucie może się przydać, jako klin pod koło, kiedy złapiesz kapcia i trzeba będzie lewarować, żeby się auto nie stoczyło....

    Jeśli błąd się potwierdzi, a złącze EGR na dole za silnikiem jest czyste i pewnie zapięte, szykuj się na wymianę.

    U Ciebie mogą to być początki końca zespołu EGR.

    1
  • #18 29 Wrz 2015 22:58
    Fox-1969
    Poziom 2  

    OK. dzieki za szybka odpowiedz.
    -ma ktos hipoteze jak wyjasnic to ze na rozgzanym silniku jest wszystko OK?

    0
  • #19 30 Wrz 2015 06:56
    domex32
    Moderator Samochody

    Fox-1969 napisał:
    -ma ktos hipoteze jak wyjasnic to ze na rozgzanym silniku jest wszystko OK?


    Problem z konektyką, albo na łączach albo w samym siłowniku EGR lub w sterowniku silnika.

    0
  • #20 30 Wrz 2015 08:27
    dabu
    Poziom 31  

    Sam siłownik egr się zacina, czasami pomaga przemycie, rozruszanie i nasmarowanie tego siłownika pod czarną zaślepką. Swoją drogą co za baran wsadził tam egr, wszystko trzeba wywalać..

    2
  • #21 30 Wrz 2015 09:01
    domex32
    Moderator Samochody

    dabu napisał:
    Swoją drogą co za baran wsadził tam egr, wszystko trzeba wywalać..


    Nie baran, cały sztab księgowych, wyprodukowali coś co nawet 100 tys nie wytrzyma, a serwis woła prawie dwa tysie za wymianę, plus 1500 zł za moduł...

    2
  • #22 24 Lis 2015 18:18
    Asdzronk
    Poziom 8  

    W Altei XL 2011r 1.6 CAY B lub C miałem dokładnie to samo.
    Winny był EGR. Czyszczenie, kalibracje, podmianki na używany (identyczny!) nie dawały rezultatu.
    Wymiana na nowy i problem z głowy. Wszystkiemu winny potencjometr na zaworze EGR.

    3