Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elmark
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wybór schematu, do zasilacza regulowanego.

michal4823 10 Sty 2015 21:34 3060 33
  • #1 10 Sty 2015 21:34
    michal4823
    Poziom 7  

Witam, ponieważ jest to mój pierwszy, post na forum proszę o wyrozumiałość. Od jakiegoś czasu zacząłem interesować się elektroniką. Moją zmorą, jest zasilanie różnych układów, większość z nich potrzebuje innego napięcia do optymalnej pracy. Chcąc wykorzystać zbliżające się ferie zimowe, postanowiłem zbudować swój pierwszy zasilacz regulowany. Proszę nie myśleć, że jestem leniem, któremu nie chciało się poszukać schematu. Spędziłem na tym mnóstwo czasu, jednak każda konstrukcja jest inna. Chciałbym aby mój zasilacz miał ok. 1-2A, oraz napięcie w granicach 20-25V. Jednak z racji, iż jestem dopiero początkującym, zasilacz musi mieć zabezpieczenie prądowe oraz przeciwzwarciowe, a jednocześnie musi być w miarę prosty w budowie. W związku z tym chciałbym się Was doradzić, który byście mi polecili na początek mojej przygody z elektroniką. Znalazłem dwa proste schematy. Czy one się do czegoś nadają? Może Wy, znacie jakiś prosty, a zarazem odpowiedni dla mnie schemat? Za wszelkie sugestię będę wdzięczny.
    Wybór schematu, do zasilacza regulowanego. Wybór schematu, do zasilacza regulowanego.
    Wybór schematu, do zasilacza regulowanego. Wybór schematu, do zasilacza regulowanego.

Liczę na Waszą pomoc.

0 29
  • Elmark
  • #2 10 Sty 2015 22:24
    Radzio M.
    Poziom 32  

Polecam Ci bardzo znany zasilacz z electronics lab, powstało o nim już wiele tematów i w razie czego wszystkie informacje do niego znajdziesz.

1
  • #3 10 Sty 2015 22:46
    yogi009
    Poziom 42  

Electronics Lab jest dobry, ale bardziej złożony. Te schematy, które pokazałeś są na początek niezłe, jeżeli wystarczy Ci prąd do 1,5A zbuduj zasilacz na LM317T - schemat z noty katalogowej [fig.37]: