Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes w 201 - palił i przestał palic co robić ?

damianek2256 11 Sty 2015 03:30 1068 13
  • #1 11 Sty 2015 03:30
    damianek2256
    Poziom 10  

    Witam
    Posiadam mercedesa w 201 z 1993r. z silnikiem 1.8 benzyna
    i pojawił się jeden bardzo dziwny problem,wygląda to tak;

    miesiąc temu chciałem zrobić remont komory silnika w tym celu wykręciłem
    kolektor wydechowy
    zbiorniczki na płyny
    chłodnice
    pompę wody
    i zdjęta była pokrywa zaworów

    po złożeniu tego wszystkiego samochód ładnie odpalił łapał tam jakieś lewe powietrze silnik nie równo pracował ale udało się w miarę to jakoś ogarnąć
    samochód odpalał normalnie przez 3 dni na 4 dzień przychodzę do garażu chce zapalić i nic ,nic kompletnie nie łapie . POMOCY :( już nie wiem co robić

    styki na kopułce przeczyściłem
    po wykręceniu świec trochę się zdziwiłem bo były strasznie zawalone
    iskra jest
    dodam ze podczas kręcenia czasem są jakieś strzały
    po przekręceniu kluczyka po jakiś 3-4s tak jak by gdzie gubił prąd na sekundę bo przygasają światła spadają obroty po sekundzie wszystko wraca w porządku

    dziś kolega powiedział mi żebym spróbował wykręcić świece i zakręcić parę razy

    poszedłem do garażu wykręciłem dwie świece zakręciłem pare razy i silnik się odezwał tak jak by chciał załapać wiec szybko wkręciłem świece odpalam i co znowu to samo strzał i nic ;(

    z góry dziękuje za pomoc

    0 13
  • Sklep HeluKabel
  • #2 11 Sty 2015 05:47
    CommonRail
    Poziom 27  

    Czym uszczelniałeś te miejsca gdzie brał lewe powietrze? Odpal ze zdjętym dolotem.

    0
  • #3 11 Sty 2015 06:27
    damianek2256
    Poziom 10  

    wystarczyło wymienić uszczelki pod kolektorem

    0
  • #4 11 Sty 2015 07:35
    CommonRail
    Poziom 27  

    Dobrze je włożyłeś?

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #5 11 Sty 2015 10:05
    damianek2256
    Poziom 10  

    tak
    Byłem nie dawno w garażu znajomy przyniósł mi odpowiednią przedłużkę wykręciłem ostatnią świece i samochód prawie odpalił jednej świecy nie mogę wykręcić bo jest gwint rozwalony i tuleja siedzi

    0
  • #6 11 Sty 2015 17:05
    CommonRail
    Poziom 27  

    Przewody zapłonowe sprawdź.

    0
  • #7 11 Sty 2015 17:09
    wenek17
    Poziom 13  

    to kup nowe świece skoro sądzisz że są zawalone wkręć i zobaczy może to ich wina

    0
  • #8 16 Sty 2015 03:46
    damianek2256
    Poziom 10  

    przewody ok świece też ,ładna iskra jest ale dla pewności włożyłem inne.
    w pewnym momencie zauważyłem ze nie słychać pompy paliwa.
    przekaźnik sprawdziłem jest ok
    wymontowałem pompę paliwa podłączyłem na krótko chodzi
    sprawdziłem filtr paliwa ,przelewa się
    zastanawia mnie tylko ta część
    http://images69.fotosik.pl/526/7fa5bb650c312c32med.jpg
    paliwo nie przelewa się i nie da się przedmuchać .jak myślicie to tego wina może być?

    0
  • #9 16 Sty 2015 07:19
    CommonRail
    Poziom 27  

    To zawor przelewowy z listwy wtryskowej. Skoro go nie przebija, to za niskie cisnienie na listwie. Co prawda, to nie common rail, ale jak nie ma cisnienia, to tez nie bedzie dobrze palic.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Pomylił Kolega silniki, to starsza generacja, wtrysk mechaniczny lub gaźnik.

    0
  • #10 16 Sty 2015 07:28
    damianek2256
    Poziom 10  

    nie za bardzo rozumiem

    0
  • #11 16 Sty 2015 07:39
    CommonRail
    Poziom 27  

    Na lawete i do warsztatu.

    0
  • #12 16 Sty 2015 08:10
    terminux
    Poziom 23  

    Przecież tam nie ma listwy tylko jest rozdzielacz.
    Odłącz elektronikę i sprawdź, czy odpali. Jak nie, odkręć przewody wysokiego ciśnienia od wtrysków, włóż je do butelek albo słoiczków i przekręć kluczyk. Jeżeli paliwo leci ze wszystkich przewodów to układ zasilania paliwem wstępnie wygląda na sprawny.
    Sprawdź jeszcze, czy dobrze podłączyłeś przewody zapłonowe (we właściwej kolejności).

    0
  • #13 17 Sty 2015 01:25
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Panowie, może być wtrysk mechaniczny, może być gaźnik... Nie sugerowałbym się rocznikiem auta. Zapewne jednak problem będzie tkwił w palcu i kopułce lub module zapłonowym. To taki typowy kaprysik tych aut. Natomiast pytanie nadal pozostaje aktualne, czemu nie włącza pompy paliwa. Po zasileniu jej na krótko, silnik nawet sterownika nie potrzebuje. Nie będzie chodził na wolnych obrotach, ale zapali bez problemu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A, jeszcze jedno, element ze zdjęcia zostaw w spokoju. Jest sprawny. Jak dmuchniesz kompresorem, przestanie taki być. Nie ma też nic wspólnego z regulatorem ciśnienia.

    -1
  • #14 17 Sty 2015 02:29
    CommonRail
    Poziom 27  

    Pawel wawa napisał:
    Pomylił Kolega silniki, to starsza generacja, wtrysk mechaniczny lub gaźnik.


    Racja. Za dużo się tych ulepów przewija. Pytanie, czy podczas kręcenia i psiknięcia samym plakiem chociaż próbuje załapać. Wykluczyło by to chociaż zapłon.

    0