Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Interfejs diagnostyczny Subaru Forester 2

Pi0trek121 11 Jan 2015 12:59 4896 13
  • #1
    Pi0trek121
    Level 23  
    Witam! Poszukuje interfejsu diagnostycznego do Subaru Forester 2, testowałem już na wielu kabelkach, jak również mechanicy próbowali na swoich "kombajnach" ale nigdzie nie mogę się dostać dalej niż do błędów silnika i podstawowych parametrów, muszę usunąć błąd poduszki. Szukam kabla typu Opel scanner dla opla i VAG-COM dla VW, gdzie mogę zobaczyć więcej niż przy zwykłym ELM-327.
  • Helpful post
    #2
    diodabg
    Level 30  
    Każdy Launch nawet te z dolnej półki CRP 123 lub Creader V , VI
  • #3
    Pi0trek121
    Level 23  
    Dziękuje bardzo za odpowiedź, co do CRP 123 odpuszczę sobie, bo średnio podoba mi się wydawać 1000zł za coś, co może 10-20 razy użyje :) odnośnie Creader VI można tam też sprawdzać wartości czujników? typu map sensor, położenie przepustnicy, czujnik położenia wału korbowego, czujnik spalania stukowego itd?
  • #4
    diodabg
    Level 30  
    Ja mam crp 123 i widzi bardzo dużo tylko jest nie wygodny ze wzgledu na wyswietlacz.
    Na jednym z warsztatów z którymi współpracuje mają Creader chyba V wiem że robią nimi wszystkie japońce ale nie jestem pewien co do livedata ...
  • Helpful post
    #5
    Oprysk Stonki
    Level 29  
    VAC-com z programem subaru-tool.
  • #6
    żałosna udręka
    Level 34  
    Ja polecam coś takiego. Autel MaxiDiag Elite MD802 All System. Zobaczysz wszystkie parametry wszystkich sterów prawie wszystkich samochodów. Nie można nic wysterować. W sprawie szczegółów na priv.
  • #7
    Pi0trek121
    Level 23  
    żałosna udręka wrote:
    Ja polecam coś takiego. Autel MaxiDiag Elite MD802 All System. Zobaczysz wszystkie parametry wszystkich sterów prawie wszystkich samochodów. Nie można nic wysterować. W sprawie szczegółów na priv.


    No niestety, kwota ponad 1 tys to trochę za dużo... bardziej będę celował w creader VI
  • #8
    Oprysk Stonki
    Level 29  
    Chłopie, na co Ty liczysz... Na co? Mam akurat na warsztacie Subaru Impreza i tester Carmann Scan Lite, sprzęt typowo do japończyków ledwo sobie z nim radzi.
    A ten za poniżej tysiaka chce jakieś cuda...
  • #9
    Pi0trek121
    Level 23  
    Oprysk Stonki wrote:
    Chłopie, na co Ty liczysz... Na co? Mam akurat na warsztacie Subaru Impreza i tester Carmann Scan Lite, sprzęt typowo do japończyków ledwo sobie z nim radzi.
    A ten za poniżej tysiaka chce jakieś cuda...


    Przykład... Opel Scanner - 200zł zdiagnozuje nim prawie wszystko, vag-com - 40zł dużo opcji nie używałem w nim, vw nie psuje się tak jak mój stary opel :P ale np zrobiłem adaptacje przepustnicy, mogłem usunąć błędu poduszek itd
  • #10
    diodabg
    Level 30  
    Oprysk Stonki wrote:
    Chłopie, na co Ty liczysz... Na co?

    Nie jednemu zatkało kakao co można zrobić tanim uniwersalnym sprzętem ;-)
    Oprysk Stonki wrote:
    A ten za poniżej tysiaka chce jakieś cuda...

    Creader VI kosztuje 40 euro na aliexpress.com więc dużo poniżej tysiaka :-)
  • #11
    Oprysk Stonki
    Level 29  
    A co można zrobić uniwersalnym sprzętem?
  • #12
    diodabg
    Level 30  
    Mając kilka uniwersalnych i trochę oleju w głowie można naprawiać trafniej i więcej aut niż np warsztat z 4 mechanikami z oryginalnym sprzętem np. jeden z nich to SnapOn za 3.5k euro i prawie 1k euro za samą aktualizacje rocznie...
  • #13
    Oprysk Stonki
    Level 29  
    Acha, a tym uniwersalem zrobisz test elementów wykonawczych, masz pełen obraz wartości zmierzonych, ID i kalibrację sterownika, jakieś regulacje, w przypadku Subaru zrobisz diagnozę np układu przeniesienia napędu (automatic trasaxle)?
  • #14
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zejdźcie wszyscy na ziemię. Odczyt i kasowanie kodów to nie jest żadna diagnostyka. Sam odczyt tego, na co EOBD pozwoli to też cudem nie zalatuje. Proste wynalazki typu Vag-com, czy opel scanner nadają się dla stodołowego grzebacza - ani tym nie przekodujesz komponentu, ani nie zrobisz testów wykonawczych. O sensownym grzebaniu w sterownikach kontroli nadwozia i podwozia, czyli czymkolwiek poza silnikiem czy airbag też można pomarzyć. Kolega chce, niech próbuje - najwyżej potem zapłaci "frycowe" za przywrócenie funkcji życiowych tego, co sam "zdiagnozował". Zamykam.