Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Interfejs diagnostyczny Subaru Forester 2

Pi0trek121 11 Sty 2015 12:59 2040 13
  • #1 11 Sty 2015 12:59
    Pi0trek121
    Poziom 23  

    Witam! Poszukuje interfejsu diagnostycznego do Subaru Forester 2, testowałem już na wielu kabelkach, jak również mechanicy próbowali na swoich "kombajnach" ale nigdzie nie mogę się dostać dalej niż do błędów silnika i podstawowych parametrów, muszę usunąć błąd poduszki. Szukam kabla typu Opel scanner dla opla i VAG-COM dla VW, gdzie mogę zobaczyć więcej niż przy zwykłym ELM-327.

    1 13
  • Pomocny post
    #2 11 Sty 2015 13:19
    diodabg
    Poziom 29  

    Każdy Launch nawet te z dolnej półki CRP 123 lub Creader V , VI

    0
  • #3 11 Sty 2015 13:24
    Pi0trek121
    Poziom 23  

    Dziękuje bardzo za odpowiedź, co do CRP 123 odpuszczę sobie, bo średnio podoba mi się wydawać 1000zł za coś, co może 10-20 razy użyje :) odnośnie Creader VI można tam też sprawdzać wartości czujników? typu map sensor, położenie przepustnicy, czujnik położenia wału korbowego, czujnik spalania stukowego itd?

    1
  • #4 11 Sty 2015 13:29
    diodabg
    Poziom 29  

    Ja mam crp 123 i widzi bardzo dużo tylko jest nie wygodny ze wzgledu na wyswietlacz.
    Na jednym z warsztatów z którymi współpracuje mają Creader chyba V wiem że robią nimi wszystkie japońce ale nie jestem pewien co do livedata ...

    0
  • Pomocny post
    #5 11 Sty 2015 13:30
    Oprysk Stonki
    Poziom 29  

    VAC-com z programem subaru-tool.

    0
  • #6 11 Sty 2015 13:38
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Ja polecam coś takiego. Autel MaxiDiag Elite MD802 All System. Zobaczysz wszystkie parametry wszystkich sterów prawie wszystkich samochodów. Nie można nic wysterować. W sprawie szczegółów na priv.

    0
  • #7 11 Sty 2015 13:45
    Pi0trek121
    Poziom 23  

    żałosna udręka napisał:
    Ja polecam coś takiego. Autel MaxiDiag Elite MD802 All System. Zobaczysz wszystkie parametry wszystkich sterów prawie wszystkich samochodów. Nie można nic wysterować. W sprawie szczegółów na priv.


    No niestety, kwota ponad 1 tys to trochę za dużo... bardziej będę celował w creader VI

    0
  • #8 11 Sty 2015 13:51
    Oprysk Stonki
    Poziom 29  

    Chłopie, na co Ty liczysz... Na co? Mam akurat na warsztacie Subaru Impreza i tester Carmann Scan Lite, sprzęt typowo do japończyków ledwo sobie z nim radzi.
    A ten za poniżej tysiaka chce jakieś cuda...

    0
  • #9 11 Sty 2015 13:54
    Pi0trek121
    Poziom 23  

    Oprysk Stonki napisał:
    Chłopie, na co Ty liczysz... Na co? Mam akurat na warsztacie Subaru Impreza i tester Carmann Scan Lite, sprzęt typowo do japończyków ledwo sobie z nim radzi.
    A ten za poniżej tysiaka chce jakieś cuda...


    Przykład... Opel Scanner - 200zł zdiagnozuje nim prawie wszystko, vag-com - 40zł dużo opcji nie używałem w nim, vw nie psuje się tak jak mój stary opel :P ale np zrobiłem adaptacje przepustnicy, mogłem usunąć błędu poduszek itd

    0
  • #10 11 Sty 2015 14:00
    diodabg
    Poziom 29  

    Oprysk Stonki napisał:
    Chłopie, na co Ty liczysz... Na co?

    Nie jednemu zatkało kakao co można zrobić tanim uniwersalnym sprzętem ;-)
    Oprysk Stonki napisał:
    A ten za poniżej tysiaka chce jakieś cuda...

    Creader VI kosztuje 40 euro na aliexpress.com więc dużo poniżej tysiaka :-)

    0
  • #11 11 Sty 2015 14:17
    Oprysk Stonki
    Poziom 29  

    A co można zrobić uniwersalnym sprzętem?

    0
  • #12 11 Sty 2015 14:33
    diodabg
    Poziom 29  

    Mając kilka uniwersalnych i trochę oleju w głowie można naprawiać trafniej i więcej aut niż np warsztat z 4 mechanikami z oryginalnym sprzętem np. jeden z nich to SnapOn za 3.5k euro i prawie 1k euro za samą aktualizacje rocznie...

    0
  • #13 11 Sty 2015 14:37
    Oprysk Stonki
    Poziom 29  

    Acha, a tym uniwersalem zrobisz test elementów wykonawczych, masz pełen obraz wartości zmierzonych, ID i kalibrację sterownika, jakieś regulacje, w przypadku Subaru zrobisz diagnozę np układu przeniesienia napędu (automatic trasaxle)?

    0
  • #14 11 Sty 2015 14:38
    robokop
    Moderator Samochody

    Zejdźcie wszyscy na ziemię. Odczyt i kasowanie kodów to nie jest żadna diagnostyka. Sam odczyt tego, na co EOBD pozwoli to też cudem nie zalatuje. Proste wynalazki typu Vag-com, czy opel scanner nadają się dla stodołowego grzebacza - ani tym nie przekodujesz komponentu, ani nie zrobisz testów wykonawczych. O sensownym grzebaniu w sterownikach kontroli nadwozia i podwozia, czyli czymkolwiek poza silnikiem czy airbag też można pomarzyć. Kolega chce, niech próbuje - najwyżej potem zapłaci "frycowe" za przywrócenie funkcji życiowych tego, co sam "zdiagnozował". Zamykam.

    0