Kod usterek: MID 185 - PSID22 - FMI0
Informacje ogólne o kodzie usterki:
MID185 A63L - Calculateur de gestion de la production d air (APM)
PSID22 Kompresor
FMI-0 Dane istniejące, lecz ponad zakresem normalnego działania
Urządzenie(a) objęte kontrolą:
A63L Moduł elektroniczny sterujący wytwarzaniem sprężonego powietrza (APM)
Warunek(i) i powód(y) zarejestrowania kodu usterki:
Kod(y) usterki MID185-PSID19-FMI0 / MID185-PSID20-FMI0 / MID185-PSID21-FMI0 jest(są) są również zapisane w pamięci.
Obciążenie sprężarki przekracza 80 % od ponad 20 minut(y).
Regulacja do wartości 12.5 barów nie może być osiągnięta.
Niesprawna sprężarka.
Niedrożny układ pneumatyczny między sprężarką i urządzeniem A63L.
Urządzenie (urządzenia) A63L jest uszkodzone (są uszkodzone).
Zauważalne objawy lub "spostrzeżenia klienta" spowodowane usterką:
D107 Kontrolka usterki modułu gospodarki powietrzem
Kontrolka D049 świeci się (D048: kontrolka "STOP" ; D049: kontrolka "SERVICE").
Pojawia się następujący komunikat:
NIEPR. ZUYCIE POWIETRZA
Zarejestrowanie kodu usterki przez blok elektroniczny A63L.
Sposób usunięcia awarii:
Aby nie wymieniać niepotrzebnie urządzenia należy bezwzględnie wykonać poniższe etapy przed rozpoczęciem szukania usterki:
W przypadku aktywnego lub nieaktywnego kodu usterki odłączyć złącze czujnika. Sprawdzić, czy złącza nie są utlenione a styki nie są uszkodzone.
Uwaga: Niektóre kody usterek stają się nieaktywne, gdy silnik jest wyłączony. Uruchomić silnik, aby sprawdzić, czy kod usterki jest nadal nieaktywny, gdy silnik działa.
Po każdej interwencji na złączuzamontować złącze. Sprawdzić, czy kod usterki staje się nieaktywny. Jeżeli usterka utrzymuje się wykonać pomiar kontrolny na przewodach i czujnikach zgodnie ze instrukcjami usuwania awarii.
Aby uniknąć uszkodzenia sprzętu, zalecane jest przeprowadzenie kolejnych etapów naprawy zgodnie z podaną kolejnością.
W ŻADNYM WYPADKU NIE NALEŻY ROZŁĄCZAĆ SYSTEMU "AIR PRODUCT MANAGEMENT".
Czynności obsługowe mogą dotyczyć jedynie wkładu filtra i rury wylotowej układu.
Bezpieczeństwo elektryczne
Pojazd, w którym zostanie wykonana naprawa jest pojazdem hybrydowym lub pojazdem napędzanym energią elektryczną.
Należy obowiązkowo postępować zgodnie z informacjami wskazanymi poniżej.
Norma europejska EN 50110-1 i normy krajowe (UTE C 18-550 dla Francji) są obowiązkowymi dokumentami referencyjnymi.
Można wyróżnić następujące przypadki:
każda czynność wymagająca dostępu do sieci niskiego napięcia (złączki, kable, moduły-podzespoły czerwone i kable pomarańczowe) lub do strefy niskiego napięcia musi być wykonywana zgodnie z obowiązującą procedurą zabezpieczenia po wykonaniu diagnostyki.
Każda czynność nie wymagająca dostępu do sieci niskiego napięcia (złączki, kable, moduły-podzespoły czerwone i kable pomarańczowe), ani dostępu do strefy niskiego napięcia nie wymaga zastosowania procedury zabezpieczenia.
Przed każdą interwencją w pojeździe, należy obowiązkowo sprawdzić strefę interwencji w podręczniku „Informacje ogólne PREMIUM HYBRIS”.
Ze względu na specyfikę pojazdów hybrydowych oraz związanych z nimi zagrożeniami, pracownik powinien również:
ściśle przestrzegać przepisów i norm oraz zasad sztuki,
wykorzystać wszelkie dostępne środki ochrony i bezpieczeństwa w celu zabezpieczenia mienia i pracowników,
posiadać wszystkie upoważnienia wymagane w dziedzinie pojazdów hybrydowych, kompetencje, odpowiedni zestaw narzędzi oraz dysponować specjalnie przeszkolonym personelem.
Ogólna kontrola pojazdu:
Aby zapobiec zbędnej wymianie podzespołów, należy obowiązkowo wykonać kontrole w podanej kolejności.
W przypadku naprawy z użyciem nowego urządzenia w ramach wymiany standardowej, należy sprawdzić, czy ta czynność nie spowoduje zniszczenia nowego urządzenia. Jeżeli to nie rozwiązuje problemu, należy zamontować stare urządzenie, ponieważ nie stanowi przyczyny usterki.
Niektóre kody usterek stają się nieaktywne, gdy silnik jest wyłączony. Uruchomić silnik, aby sprawdzić, czy kod usterki jest nadal nieaktywny, gdy silnik działa.
Podane wartości są zawsze wartościami odpowiadającymi prawidłowemu działaniu. Ich wartości mogą nieznacznie zmieniać się z upływem czasu eksploatacji pojazdu. Niewielkie odchylenie (rzędu kilka procent) nie stanowi przyczyny usterki.
Sprawdzenie zużycia przed wykonaniem pełnej diagnostyki
1 - Sprawdzenie wzrokowe różnych obwodów funkcji
sprawdzić poziomy; uzupełnić w razie potrzeby,
Sprawdzić, czy nie ma przecieków; wykonać naprawy w razie potrzeby,
sprawdzić, czy nie ma ciał obcych w układach, które mogą powodować niedrożność; wyczyścić w razie potrzeby.
2 - Sprawdzenie wszystkich podłączeń elektrycznych funkcji
sprawdzić, czy złącza nie są uszkodzone mechanicznie; w przeciwnym wypadku wymienić je,
Sprawdzić, czy złącza nie są uszkodzone; w razie wątpliwości wymienić je,
sprawdzić, czy na częściach nie występuje korozja,
szczelność złączy, jeżeli mają być szczelne; ewentualnie naprawić,
czy sposób mocowania wiązek jest prawidłowy, jeżeli nie, wykonać prawidłowe mocowanie.
W przeciwnym wypadku, sprawdzić:
szczelność złączy, jeżeli mają być szczelne; ewentualnie naprawić,
czy sposób mocowania wiązek jest prawidłowy, jeżeli nie, wykonać prawidłowe mocowanie.
3 - Sprawdzenie stanu źródeł energii w pojeździe
naładowanie akumulatora(ów) roboczych jest optymalne. W przeciwnym wypadku, naładować go/je lub kontynuować diagnostykę za pomocą układu awaryjnego,
naładowanie akumulatora(ów) trakcyjnego(ych) jest optymalne.
4 - Sprawdzenie zabezpieczeń
Bezpieczniki lub wyłączniki zabezpieczające funkcję lub wpływające na nią są sprawne. W przeciwnym wypadku, przeprowadzić analizę przyczyn włączania zabezpieczeń. Wykonać naprawę przed wymianą lub aktywacją uszkodzonego zabezpieczenia.
5 - Sprawdzenie obwodów przełączanych
sprawdzić obwód sterowania zasilający cewkę przekaźnika zgodnie z punktami wymienionymi powyżej; wykonać naprawy w razie potrzeby,
sprawdzić, czy cewka przekaźnika nie jest uszkodzona. W przeciwnym wypadku, wymienić przekaźnik,
sprawdzić obwód zasilania sterowany przez stycznik/styczniki przekaźnika zgodnie z punktami wymienionymi powyżej; wykonać niezbędne naprawy,
sprawdzić, czy styk(i) przekaźnika nie jest/są sklejone lub unieruchomione przy włączaniu zasilania cewki przekaźnika. W przeciwnym wypadku, wymienić przekaźnik.
Diagnostyka przy pomocy przyrządu kontrolnego RENAULT TRUCKS:
Korzystając z narzędzia kontroli Renault Trucks, wykonać operację 5600-08-03-02.
5.
Zaawansowana kontrola:
Pomiary i diagnostyka urządzenia A63L:
Ilustracja jednostki A63L
Lokalizacja
Legenda: na ilustracji powyżej, jednostka A63L jest identyfikowany przez label "A".
Lokalizacja urządzenia (patrz powyższa ilustracja) jest przedstawiona informacyjnie; bardziej szczegółowy opis znajduje się w odpowiednim podręczniku napraw pojazdu.
Przygotowanie do kontroli i pomiarów:
Ustawić kluczyk w stacyjce w położeniu "wyłączenie". Ustawić wyłącznik główny w pozycji "OFF". Ponownie przestawić wyłącznik główny w położenie "ON". Skasować kod usterki następnie ponownie uruchomić pojazd. Sprawdzić, czy kod został ponownie zarejestrowany. Jeśli tak, ponownie ustawić kluczyk w stacyjce w położeniu "wyłączenie" , ustawić ponownie wyłącznik główny w pozycji "OFF" i poczekać 30 sekund przed wykonaniem ewentualnych napraw usuwających awarię.
Testy i pomiary:
Sprawdzić stan i działanie sprężarki.
Sprawdzić ciśnienie w układzie pneumatycznym na odcinku pomiędzy sprężarką a urządzeniem A63L za pomocą zewnętrznego manometru.
Usunąć wodę z układu pneumatycznego.
Kontrola przed oddanie pojazdu do eksploatacji :
Jeżeli jest to konieczne, zlecić odbezpieczenie pojazdu przez właściwą osobę posiadającą poziom uprawnienia BCL.
Po naprawie, skasować kody usterek przy pomocy urządzenia kontrolnego RENAULT TRUCKS.
Do stwierdzenia braku innych przechowywanych błędów i jazdy testowe.