Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Octavia 2010r. 1.9tdi - Wentylator chłodnicy pracuje cały czas

Wajchowski 11 Jan 2015 14:35 15348 19
  • #1
    Wajchowski
    Level 10  
    Witam wszystkich!

    Od dwóch dni mam problem ze Skoda Octavią 1,9tdi 105km z 2010r.
    Przez cały czas pracuje wentylator chłodnicy i to na najwyższym biegu, niezależnie czy samochód jest włączony czy wyłączony, czy jeździł wcześniej czy stoi całą noc. W związku z tym samochód stoi z rozpiętym akumulatorem, inaczej od razu go rozładowuje. Jestem pierwszym właścicielem, auto nie miało żadnych przygód, nie mam pojęcia co mogło się stać... Piszcie jeśli coś wiecie na ten temat! Pozdrawiam
  • #2
    michal200848
    Level 23  
    Sterownik wentylatorów na lewej podłużnicy, koło pasa przedniego.
  • #3
    BoroPiotr
    Level 14  
    Odepnij sterowanie wentylatora są 2 grube i dwa cienkie przewody grube to Masa i plus a cienkie to sterowanie z sterownika silnika a drugi to 15+, odepnij sterowanie i zobacz czy się wyłącz. Ale pierw Diagnostyka komputerowa.
  • #4
    Wajchowski
    Level 10  
    Zapomniałem wspomnieć, że od razu pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika i samochód został sprawdzony na komputerze, niestety żadnych błędów nie ukazał :/

    Kolega Michał co miałeś na myśli sterownik -> jest zepsuty?

    Kolego Piotr jeśli odłącze sterowanie wentylatora i dalej on bedzie chodził to co wtedy, przekaźnik?
  • #5
    michal200848
    Level 23  
    Wajchowski wrote:
    Kolega Michał co miałeś na myśli sterownik -> jest zepsuty?


    Tak.
  • #6
    BoroPiotr
    Level 14  
    z tego co pamiętam tam jest tylko sterownik w wentylatorze

    Dodano po 1 [minuty]:

    jak podłączeniu sterowania z sterownika silnika dalej bedzie chodzi to jest uszkodzony sterownik wentylatora który znajduje się w samym wentylatorze. podaj oznaczenie silnika
  • #7
    grala1
    VAG group specialist
    Który to model Octavii bo w tym roczniku są dwie wersje.
    Przy jednej jest sterownik na wzdłużnicy pod akumulatorem a w drugiej sterownik jest w dużym wentylatorze (czarny - plus po stacyjce, zielony - sygnał prędkości ze sterownika silnika).
  • #8
    Wajchowski
    Level 10  
    jest octavia z czerwca 2010r. po faceliftingu, ma klimatyzacje manualną.
  • #9
    BoroPiotr
    Level 14  
    ile przewodów dochodzi do kostki wentylatora który pracuje cały czas ?
  • #10
    grala1
    VAG group specialist
    Mamy zgadywać jakie masz auto?
    Octavia 1 była produkowana do października/listopada 2010.
    Octavia 2 była produkowana od 2004 do 2013.
    Czyli w 2010 w czerwcu były produkowane jednocześnie 2 wersje.
    Sterowanie wentylatorów w każdej wersji jest zrealizowane inaczej.
  • #11
    Wajchowski
    Level 10  
    Sorry za nieścisłości, jest to octavia 2 po faceliftingu. Chwilowo nie mogę sprawdzić ile przewodów dochodzi do wentylatora, gdyż jestem na wyjeździe. Jutro wracam, zobacze jak to jest z tym podłączeniem i odpisze.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Wspomnę jeszcze, że poprzez znajomego sprawdzane było ile może kosztować owy sterownik, czy możliwe jest, żeby kosztował ok. 1000zl?
  • #12
    grala1
    VAG group specialist
    Tak, może tyle kosztować.
    Skoro to 2 FL to masz wentylator z wtyczką na 4 przewody i w dużym wentylatorze jest sterownik dla prędkości obu wentylatorów.
  • #13
    domex32
    Moderator of Cars
    Jak będziesz u mechanika odepnij co kolwiek z osprzętu silnika i zobacz czy sterownik rejestruje błąd, bo przy pracujących wentylatorach powinien być błąd, jeśli są uszkodzone, jeśli błędu brak, trzeba szukać w parametrach temperatur silnika oraz ciśnienia w klimatyzacji.

    Auto ma lub miało DPF?
  • #14
    zwirek1
    Level 30  
    Witam
    Na dzień dobry powinien być skan z vag-a o błędach w sterowniku silnika .
    A nie ciągnięcie za język i gdybanie .
    Podejrzewam że skończy się wymianą mosfet-ów w wiatraku .
    Jest post z fotkami na forum jak to naprawić .
    Motronic dokładnie opisał co i jak zrobić .
    Pzdr
  • #15
    grala1
    VAG group specialist
    zwirek1 wrote:

    Podejrzewam że skończy się wymianą mosfet-ów w wiatraku .

    Daj linka.
    Jak widziałem sterownik od Passata B6 to tam raczej do mosfet-ów się nie dostaniesz bo wszystko zalane jakimś wypełniaczem.
  • #17
    Wajchowski
    Level 10  
    Witam ponownie!

    Jak byłem na wyjeździe auto stało w garażu, wyciągnięty był przez ten czas bezpiecznik od wentylatora z racji ciągłej jego pracy. Po powrocie bezpiecznik został wsadzony na swoje miejsce i ku zdziwieniu samochód zaczął zachowywać się normalnie. Dodam jeszcze, że w międzyczasie wyskoczyła kontrolka silnika (żołta - cały czas się paliła) podczas pracy samochodu a jeździł on trochę bez wsadzonego bezpiecznika czyli bez działającego wentylatora - na krótkie dystanse i z uwagi, że jest zimno. Co dziwnego silnik od tego momentu zaczął dziwnie szarpać przy gaszeniu i było to od razu odczuwalne!
    Obeznie (od wczoraj) po postoju w garażu i z bezpiecznikiem auto chodzi jak z czasu przed usterką, wentylator przestał się załączać sam oraz silnik przestał szarpać przy gaszeniu a także zgasła kontrolka.
    Wygląda na to, że coś było mokre pod maską i przypadkowo się wysuszyło...
  • #18
    skorpion.g
    Level 15  
    Jeśli usterka się pojawi sprawdź czujniki temperatury.
    Może być tak że podaje błędne dane do sterownika a sterownik chcąc schłodzić silnik włącza wentylator.
  • #19
    Karol1901
    Level 2  
    Witam
    Proponuje sprawdzic bezpieczniki pod maska silnika.Mialem podobne objawy i skonczylo sie na wymianie bezpiecznika blaszkowego o nominale 80A.Mial pekniete mocowanie na srubie mocujacej przez co zaczal wariowqc modul sterowania wentylatorami .Koszt takiej naprawy to ok 5 zeta. Pozdrawiam
  • #20
    Michal2002
    Level 23  
    Sterownik wentylatora chłodnicy jest uszkodzony (znajduje się bezpośrednio przy wentylatorze)