Witam! Muszę wymienić paski w takim radiomagnetofonie, niestety fabryczne po otworzeniu radia były wszędzie, tylko nie na kółkach i miały konsystencje plasteliny (porozrywane na kleiste kawałki, nie do zmierzenia, a nawet ustalenia ich ilości). No i tutaj jest problem, bo nie wiadomo jaką długość miały stare (tutaj jeszcze poradzę sobie nitką), ale przede wszystkim nie wiadomo ile ich było i jak były założone. Magnetofon jest dwukasetowy, co komplikuje sprawę. Tak to wygląda na zdjęciu:
Wszystkie kółka, łącznie z tym na silniku są podwójne, tzn. na dwa paski.
Mam pewną koncepcję jak to założyć, ale zastanawia mnie, czy w takim układzie jedna kaseta nie będzie obracała się na odwrót?
Jeśli ktoś się na tym zna lub sam ma takie radio, prosiłbym o podpowiedź jak to wygląda fabrycznie. Jeśli ktoś jeszcze znałby długości tych pasków to już w ogóle by było świetnie.
A, jest jeszcze jeden problem. Sprężynka. Odpowiada za dociskanie sprzęgiełka do jednej z zębatek podczas szybkiego przewijania w tył. Z jednej strony wyparowała (prawdopodobnie spadła i robiła zwarcie w okolicy głowicy radia, bo po rozebraniu radio działa jak marzenie, jednak sprężynki nie udało się odnaleźć, być może wysypałem ją przy manewrowaniu obudową). Na zdjęciach miejsce gdzie być powinna i gdzie jest po drugiej stronie:
Czy orientuje się ktoś o dostępności takiego elementu? Można to kupić w jakimś sklepie, czy pozostaje szukanie w zeszrotowanym sprzęcie?
Jeszcze jedna sprawa. Może mi ktoś poradzić w jaki sposób przestroić takie radio? Odbiera ładnie, czysto, nawet z kawałkiem drutu jako antena, jednak odbierane stacje nie zgadzają się ze skalą na panelu radia oraz mam wrażenie, że nie łapie dolnego kawałka pasma. Tu ja wymiękam i zdaję się całkowicie na wiedzę o wiele mądrzejszych ode mnie. Głowica jest zbudowana na układzie LA1260. Obwód w.cz i p.cz wygląda tak:
Tutaj cewka niewidoczna na pierwszym zdjęciu, znajduje się pod kondensatorem strojeniowym:
Tak poza tematem, może ktoś polecić jakąś dobrą literaturę poruszającą dość szczegółowo temat właśnie poszczególnych modułów radia, różnych sposobów budowy radioodbiorników (z syntezą częstotliwości itp.), ogólnie radiotechniki?
Będę wdzięczny za każdą pomoc w tym temacie.
Pozdrawiam,
Hetzer

Wszystkie kółka, łącznie z tym na silniku są podwójne, tzn. na dwa paski.
Mam pewną koncepcję jak to założyć, ale zastanawia mnie, czy w takim układzie jedna kaseta nie będzie obracała się na odwrót?

Jeśli ktoś się na tym zna lub sam ma takie radio, prosiłbym o podpowiedź jak to wygląda fabrycznie. Jeśli ktoś jeszcze znałby długości tych pasków to już w ogóle by było świetnie.
A, jest jeszcze jeden problem. Sprężynka. Odpowiada za dociskanie sprzęgiełka do jednej z zębatek podczas szybkiego przewijania w tył. Z jednej strony wyparowała (prawdopodobnie spadła i robiła zwarcie w okolicy głowicy radia, bo po rozebraniu radio działa jak marzenie, jednak sprężynki nie udało się odnaleźć, być może wysypałem ją przy manewrowaniu obudową). Na zdjęciach miejsce gdzie być powinna i gdzie jest po drugiej stronie:


Czy orientuje się ktoś o dostępności takiego elementu? Można to kupić w jakimś sklepie, czy pozostaje szukanie w zeszrotowanym sprzęcie?
Jeszcze jedna sprawa. Może mi ktoś poradzić w jaki sposób przestroić takie radio? Odbiera ładnie, czysto, nawet z kawałkiem drutu jako antena, jednak odbierane stacje nie zgadzają się ze skalą na panelu radia oraz mam wrażenie, że nie łapie dolnego kawałka pasma. Tu ja wymiękam i zdaję się całkowicie na wiedzę o wiele mądrzejszych ode mnie. Głowica jest zbudowana na układzie LA1260. Obwód w.cz i p.cz wygląda tak:

Tutaj cewka niewidoczna na pierwszym zdjęciu, znajduje się pod kondensatorem strojeniowym:

Tak poza tematem, może ktoś polecić jakąś dobrą literaturę poruszającą dość szczegółowo temat właśnie poszczególnych modułów radia, różnych sposobów budowy radioodbiorników (z syntezą częstotliwości itp.), ogólnie radiotechniki?
Będę wdzięczny za każdą pomoc w tym temacie.
Pozdrawiam,
Hetzer