Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Atego 1217 - Opornik w czujniku filtra powietrza

12 Sty 2015 10:51 1302 5
  • Poziom 10  
    Witam,
    czy mógłby ktoś napisać jaką wartość powinien mieć opornik w czujniku filtra powietrza? (Wystarczy zmierzyć wartość oporu między bolcami czujnika) W moim opornik jest w stanie takiego rozkładu, że nie ma już szans na odczytanie ani zmierzenie jego wartości.

    Auto: MB Atego 1217 z 1998r.

    Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 10  
    Problem rozwiązany, w czujniku filtra powietrza opornik ma wartość 2.2k
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Opornik? Po co opornik w filtrze powietrza? Moze np termistor.
  • Spec od Mercedesów
    W filtrze powietrza jest czujnik podciśnienia który wyskalowany działa jako czujnik zużycia filtra powietrza. Jest jednak jedno "ale" (nawet niejedno):
    W filtrze może być zarówno czujnik procentowego zużycia (pokazujący zużycie w procentach od 0 do 100) lub "switch" - czyli przełącznik dwustanowy który zadziała po przekroczeniu zużycia granicznego. Oprócz tego są wersje co najmniej dwóch producentów, a oprócz tego procentowy czujnik zużycia ma obecnie "zastępcę" z inna wtyczką i ma inna konstrukcję. Tak więc zadawanie pytania "jaką wartość ma opornik" mija się z celem - bo odpowiedzi może być co najmniej kilka...
  • Poziom 10  
    Gerri napisał:
    W filtrze może być zarówno czujnik procentowego zużycia (pokazujący zużycie w procentach od 0 do 100) lub "switch"

    Tego nie wiedziałem, u mnie był czujnik Typu "switch", jeszcze fabryczny.

    Gerri napisał:
    Oprócz tego są wersje co najmniej dwóch producentów

    Ale wydaje mi się, że podstawowe parametry powinny być takie same, żeby komputer nie głupiał.


    serwis_gh napisał:
    Opornik? Po co opornik w filtrze powietrza? Moze np termistor.

    W czujniku, nie filtrze. Poprzez to otrzymujemy 3 stany.
    1 - sygnał płynie przez opornik (czyli czujnik jest podłączony, a filtr sprawny)
    2 - sygnał płynie przez styk (zużyty filtr)
    3 - brak przepływu sygnału (odłączony lub uszkodzony czujnik)
  • Pomocny post
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    krzysiek099 napisał:
    Ale wydaje mi się, że podstawowe parametry powinny być takie same, żeby komputer nie głupiał.


    Akurat w Mercedesie za pomocą SD jest możliwość zaprogramowania różnych czujników lub innych elementów do konkretnego auta.
    Pierwsze z brzegu dla Atego to czujnik ciśnienia i temperatury oleju jako dwa osobne czujniki lub jeden zespolony czujnik ciśnienia i temperatury. Miska olejowa typ x, y, z. Itd itd. Wystarczy poprawnie zaprogramować sterownik i już "komputer nie głupieje".