Witam. Mam mały problem. Kupiłem okazyjnie nissanka primere z silnikiem 2.0td p11 1997r. Przynajmniej tak mi się wydawało. Są dwie ważne dla mnie rzeczy do zrobienia, których nie zrobię bez jakiegokolwiek schematu.
1. Kontrolka ABS ciągle świeci(abs nie działa). Gdy włączy się zapłon słychać z pompy dwa "pyknięcia" Nie wiem,które piny to które czujniki przy kołach. By sprawdzić kable czy nie są uszkodzone lub czujnik.
2. Kabel sterujący przekaźnikiem od świec żarowych i przekaźnik jest sterowany przyciskiem pod kierownicą. Trzeba go trzymać "x" sekund by odpalić auto. Czyli osoba,która odpala w zimie liczy sobie ileś sekund w zależności od minusowej temperatury trzymając przycisk i po odliczeniu odpala.
Żonę przycisk denerwuje, a abs jest teraz ważny w zimie. Zwłaszcza, że pojawia się nowy członek rodziny. Jak macie pomysły to chętnie poczytam. Jutro za to się będę zabierał i opisywał co znalazłem, ale bez schematów nic nie zdziałam. Z góry dziękuję
Dodano po 1 [godziny] 3 [minuty]:
Tu jest mój post na temat grzana świec--> https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=14323156#14323156
1. Kontrolka ABS ciągle świeci(abs nie działa). Gdy włączy się zapłon słychać z pompy dwa "pyknięcia" Nie wiem,które piny to które czujniki przy kołach. By sprawdzić kable czy nie są uszkodzone lub czujnik.
2. Kabel sterujący przekaźnikiem od świec żarowych i przekaźnik jest sterowany przyciskiem pod kierownicą. Trzeba go trzymać "x" sekund by odpalić auto. Czyli osoba,która odpala w zimie liczy sobie ileś sekund w zależności od minusowej temperatury trzymając przycisk i po odliczeniu odpala.
Żonę przycisk denerwuje, a abs jest teraz ważny w zimie. Zwłaszcza, że pojawia się nowy członek rodziny. Jak macie pomysły to chętnie poczytam. Jutro za to się będę zabierał i opisywał co znalazłem, ale bez schematów nic nie zdziałam. Z góry dziękuję
Dodano po 1 [godziny] 3 [minuty]:
Tu jest mój post na temat grzana świec--> https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=14323156#14323156