Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LG BH9540TW + Optoma HD25e - Jak obejść niekompatybilność sprzętu?

kruhy 13 Sty 2015 08:04 1083 10
  • #1 13 Sty 2015 08:04
    kruhy
    Poziom 6  

    Jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem kina domowego LG BH9540TW oraz rzutnika Optoma HD25e. Sprzęt połączony przez kabel HDMI działał bez zarzutu przez pierwszy miesiąc, następnie po prostu przestał. Rzutnik nie wykrywa sygnału źródłowego z kina domowego. Sprzęt jeden i drugi odwiedził serwis gdzie dowiedziałem się, że urządzenia są sprawne, jednak niekompatybilne ze sobą. Serwis Optomy zaproponował mi swoje urządzenie do bezprzewodowego przesyłu sygnału, który "powinien działać z kinem domowym" jako rozwiązanie tego problemu. Niestety nie jestem chętny kupować tak drogiego urządzenia bez sprawdzenia możliwości obejścia tego problemu w inny, tańszy sposób. Tylko jaki? Czy wystarczy jakieś urządzenie posiadające wejście i wyjście hdmi, poprzez które mógłbym połączyć kino i rzutnik?

    0 10
  • #2 13 Sty 2015 08:45
    grubs
    Poziom 32  

    Ciężko uwierzyć że te sprzęty są niekompatybilne.
    Kto to potwierdził?
    Czy serwis jeden i drugi otrzymał oba sprzęty czy każdy tylko swój.
    Co zrobiłeś w celu wyeliminowania usterki?
    Sprawdzałeś na różnych kablach?
    Czy na pewno podłączyłeś wyjście kina do wejścia rzutnika.
    Podłączałeś inne sprzęty do rzutnika i do kina do odpowiednio wejścia i wyjścia HDMI. Czy pracują poprawnie?
    Zmieniałeś rozdzielczości w kinie od najniższej do najwyższej.
    Po każdej zmianie należy zrestartować sprzęt sprawdzić czy ustawienia się zapisały.
    Jakiej długości jest kabel?

    Jeżeli już wykluczysz lub wykluczyłeś wszystkie powyższe możliwości a było jak piszesz czyli z dnia na dzień przestało działać to wskazywało by to na jakąś aktualizację firmware przez sieć i problem z zabezpieczenie HDCP.
    Możesz wtedy spróbować przywrócić ustawienia fabryczne w obu sprzętach i dalej próbować wgrać firmware pobierając ze stron producentów, próbować różne wersje.
    Samo stwierdzenie na początku że działało przez pierwszy miesiąc wyklucza niekompatybilność. Z dnia na dzień urządzenia nie stają się niekompatybilne coś musi być przyczyną. Czy mówiłeś o tym serwisantom?

    0
  • #3 13 Sty 2015 09:41
    kruhy
    Poziom 6  

    Serwis Optoma miał oba sprzęty u siebie, serwis LG powiedział, że nie może przyjąć sprzętu nieswojej marki. Oba serwisy zostały poinformowane o tym, że urządzenia działały ze sobą bez zarzutu przez pewien okres, a potem przestały.
    Wykluczyłem wszystkie wspomniane problemy, włącznie z aktualizacją firmware (rzutnik nie ma bezpośredniego połączenia do sieci, a do kina domowego nie został stworzony nowy firmware). Zaktualizowałem firmware rzutnika ręcznie po tym jak przestał odbierać sygnał z kina domowego, ale jak się można domyślać nie pomogło. Sprawdziłem również różne rozdzielczości.
    Z serwisu Optoma otrzymałem takie informacje:

    Cytat:
    Zgodnie z otrzymaną informacją od producenta urządzenie jest niekompatybilne z odtwarzaczem blu ray firmy LG

    a po zapytaniu o ewentualne możliwości połączenia urządzeń poprzez urządzenie trzecie również, że
    Cytat:
    została podjęta próba dogrania sterowników HDMI, jednakże bezskutecznie.

    Kwestia nagłej utraty kompatybilności jest dla mnie również dziwna i zagadkowa, ale z racji tego, że nie mogę reklamować żadnego ze sprzętów (bo przecież działa) pozostaje mi jedynie możliwość znalezienia jakiegoś obejścia tego problemu.

    0
  • #4 13 Sty 2015 11:49
    Polon_us
    Poziom 40  

    Tak dla formalności ...

    Kolega sprawdził w projektorze w menu "Options" opcję "Input selector"?
    Proszę się upewnić, że wejście HDMI jest ustawione na "Enable".
    Można również dla celów testowych wyłączyć je ("Disable") i włączyć ponownie.

    W tym samym menu "Option" prosze się upewnić, że opcja "Source lock" jest ustawiona na "Off".
    I również można ją dla celów testowych włączyć ją i wyłączyć.

    0
  • #5 13 Sty 2015 14:13
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    kruhy napisał:
    nie mogę reklamować żadnego ze sprzętów (bo przecież działa)

    Reklamować ZAWSZE możesz, inną kwestią jest, jaki będzie skutek tych reklamacji, i czy któryś serwis w ogóle "weźmie sobie to do serca" - wątpię.

    Moim zdaniem "spartoliła" coś jakaś aktualizacja oprogramowania - ale do "dania ciała", nie przyzna się producent, ani serwis.

    0
  • #6 13 Sty 2015 16:22
    kruhy
    Poziom 6  

    @Polon_us Tak, wejście HDMI jest ustawione na "Enable" i source lock jest ustawione na "off".

    @KOCUREK1970 Wiem, że reklamować mogę, ale też wiem, ze reklamacja zostanie rozpatrzona negatywnie (rozmawiałem już ze sklepem), użyłem skrótu myślowego. Jak pisałem wyżej żadna aktualizacja nie "spartoliła" nic, ponieważ nie było żadnej aktualizacji. Wersja software dla kina domowego jest jedną jedyną jaka istnieje, natomiast rzutnik nie jest w stanie sam się zaktualizować, bo jedynie do czego był podłączony to prąd i kino domowe.

    0
  • #7 13 Sty 2015 16:55
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    No to pozostaje reset KD i rzutnika - skoro działało wcześniej, to teraz też musi (jeśli takie opcje są dostępne).
    Nie spotkałem jeszcze sytuacji, że sprzęty "przestały się lubić" tak same z siebie.

    W rzutniku popatrz w opcję OPCJE/Źródło wejścia (pierwsza opcja).

    0
  • #8 13 Sty 2015 18:59
    kruhy
    Poziom 6  

    Czy możemy uznać, że zrobiłem co mogłem i sprzęt nie działa i nie będzie działał bezpośrednio połączony?
    Czy urządzenia typy splitter, czy wzmacniacz sygnału albo inne urządzenie ma szansę tu pomóc? Mój chłopski rozum podpowiada mi, że urządzenie które przetworzy sygnał z kina domowego przed wysłaniem go do rzutnika powinno zadziałać, ale mogę się mylić, a jeśli się nie mylę, to nie wiem jakiego urządzenia szukać.

    0
  • #9 13 Sty 2015 19:04
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    kruhy napisał:
    Czy możemy uznać, że zrobiłem co mogłem i sprzęt nie działa i nie będzie działał bezpośrednio połączony?

    A sprawdziłeś sam rzutnik pod innym sprzętem, np. komputerem, jakimś playerem DVD, BR z portem HDMI?.

    0
  • #10 13 Sty 2015 19:16
    kruhy
    Poziom 6  

    @KOCUREK1970
    tak, sprawdziłem, rzutnik działa z komputerem, kino domowe działa z telewizorem i z monitorem przez kabel HDMI-VGA.

    0
  • #11 21 Sty 2015 09:33
    kruhy
    Poziom 6  

    rozumiem, że nikt nie ma pomysłów na rozwiązanie tego problemu? Nie zostaje mi nic innego jak spróbować urządzenie zaproponowane przez serwis?

    0