Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel astra 1.6 8v 97r. Gaśnie, masa błędów z odczytu.

13 Sty 2015 11:18 3516 34
  • Poziom 7  
    Dzień dobry. Witam Was drodzy użytkownicy. Jestem nowy, jeżeli coś napisałem w złym dziale, to proszę o przeniesienie. Mianowicie, posiadaczem jestem opel astra f 97r 8v. Ostatnio zaczęły się problemy. Autko najczęściej po rozgrzaniu zaczyna szwankować. Czasami.Czasami jest też tak na zimnym silniku.po przejechaniu kilku km świeci się kontrolka silnika. po wrzuceniu na luz auto gaśnie. na benzynie trzyma obroty około 400 na gazie gaśnie od razu. Wymieniłem silniczek krokowy i nic nie pomogło.Postanowiłem, że wy mrugam błędy za pomocą zwarcia dwóch pin'ów. Filmik do tych błędów bd za chwilę dostępny w opisie.proszę o pomoc w identyfikacji błędów, ponieważ sam na elektronice nie za bardzo się znam.proszę o pomoc drodzy użytkownicy.
    http://przeklej.org/file/GVJdMs/20150113001.mp4
    http://youtu.be/xSJ71sWVRnc
  • Poziom 25  
    A policzyć te błyski to mamy sami?Tylko drucik wsadzić,do 10 liczyć się nie chce a auto chce się naprawić?

    Link do "youtube" nie działa,a 128MB plik mp4 trzeba pobierać...Jest chętny na download i liczenie?
  • Poziom 27  
    Obstawiam czujnik temperatury cieczy.
  • Poziom 7  
    przepraszam, już naprawione. Na początku jakoś mi te liczenie idzie. Później, te wyświetlanie jest chaotyczne i się gubię. Dlatego proszę o pomoc.

    Dodano po 3 [minuty]:

    mickemaster? Co ma czujnik temperatury cieczy do gaśnięcia i szału obrotów??? jak włącza się kontrolka i są ,,krytyczne obroty,, to jak dodam więcej gazu to nagle obroty wariują skaczą do góry jak szalone i zaraz znowu opadają. Wyłączę silnik, odpalę, i znowu wraca wszystko do normy.
  • Poziom 27  
    Kolego ma bo gdyby Ci pokazywał cały czas sterownikowi -40 stopni to też miałbyś takie objawy. Skoro już wszystko wiesz i naprawiłeś to nie ma problemu. Pozdrawiam.
  • Poziom 7  
    Dobrze odczytuję błędy? Są trzy wg mnie. 0200- uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza, 1405- zawór Egr, 0500- czujnik prędkości własnej pojazdu?

    Dodano po 1 [minuty]:

    link na youtube naprawiłem, nie auto. Czujnik prędkości własnej pojazdu, gdzie się znajduje???Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza, co to może być? Dziękuje za odpowiedź.
  • Moderator Samochody
    Hubert443 napisał:
    dobrze odczytuje błędy?

    Dobrze.

    Hubert443 napisał:
    czujnik predkości własnej pojazdu gdzie się znajduje?

    W liczniku.
  • Poziom 7  
    ociz, Czy ten czujnik w liczniku, ma związek z gaśnięciem samochodu oraz włączaniem trybu awaryjnego? Na postoju jak stoi odpalony, to potrafi się silnik ,,bujać,, obroty są jakby miał zgasnąć.
  • Moderator Samochody
    W pewnym stopniu tak. W trakcie jazdy, czyli jak widzi sygnał z VSS, obroty biegu jałowego są wyższe. Ale i tak nie jest to jedyna usterka i powód gaśnięcia.
    Co do pozostałych błędów to najpierw je skasuj i sprawdź czy wrócą. Bo żeby się zapisały to wystarczy na chwilę wtyczkę wypiąć.
  • Poziom 12  
    Witam.
    Zanim zaczniesz wymieniać czujniki, sprawdź obwody masy, jakość połączeń, może jakiś przewód jest nadłamany.
  • Poziom 7  
    Witam.Odłączyłem klemy akumulatora, na pół godziny. Zrobiłem adaptacje,na benzynie. Wszystko pięknie śmigało jeździłem z pół godziny. postanowiłem rozpędzić auto trochę szybciej i gwałtowniej zahamować, żeby spadł z obrotów. Załączyła się kontrolka silnika, obroty drastycznie spadły. Włączył się tryb awaryjny. Nie wiem co może być. Zamówiłem linkę prędkościomierza, wyczyściłem egr i dalej to samo. Adam74m od tego zacząłem. Całe okablowanie w super stanie.
  • Poziom 25  
    Najpierw jeśli błędy były kasowane(przez odpięcie klem a podobno były) to teraz jeszcze raz odczyt błędów.Dowiemy się czy wszystkie są świeże.
    Co do czujnika prędkości pojazdu to jeśli prędkościomierz działa Ci płynnie to linkę bym sobie na razie przynajmniej darował.Tocząc się do 50km/h przytrzymaj oba przyciski na zegarku i powinnien Ci pokazać TID prędkość pojazdu.Może przy montażu radia został przecięty przewód od VSS.Jeśli pokaże prędkość to ingerencja z lutownicą we wskaźniki może być nieunikniona.
    Ale póki co to na postoju i bez sprawnego VSS powinien chodzić ,bo problemem od niego pochodzącym jest przeważnie tendencja do gaśniecia przy hamowaniu...
  • Poziom 7  
    Około miesiąc temu wymieniłem radio na radio deh-1700ub pioniera.Może jakiś trop już jest. Sprawdzę i dam znać jakie efekty. Troszkę pojeździłem i później się zaczęły się te ,,cyrki,,.A co do reszty proszę o dalsze porady co może być popsute.Pozdrawiam

    Dodano po 59 [sekundy]:

    Błędy pojawiły się te same czyli 0500, 0200, 1405
  • Moderator Samochody
    P0200 - norma jeśli nie masz emulatora wtryskiwacza, zbędny, więc olać to.
    P1405 - sprawdź czy EGR nie zasyfiony i czy się przez to nie zacina, błąd ten zazwyczaj łapie jak się nie domknie, jak nie to wymiana.
  • Poziom 25  
    ociz napisał:
    pusty20 napisał:
    Może przy montażu radia został przecięty przewód od VSS

    Raczej nie przecięty. Bo to właśnie niefabryczne radio może "blokować" ten sygnał.
    Przykład:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic650781.html

    Dzięki za przykłady ale akurat ja o tym wiem...
    Skąd mogę wiedzieć czy tam jest fabryczne radio skoro nic nie było wspomniane o tym?W takim razie problem z VSS na 95% leży jak już zostało wspomniane w liczniku.

    A jednak Panie Moderatorze radio niefabryczne więc może dobry trop ? ;-)
    Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Moderator odniósł się do wypowiedzi o przeciętym przewodzie. Tak właśnie należy postąpić montując większość niefabrycznych radioodbiorników. Przecięcie przewodu zapewni, że sygnał prędkości nie zostanie zakłócony, zwarty przez radio. Natomiast jeśli przewód nie jest odłączony/przecięty to mogą występować objawy, o których piszesz.
  • Poziom 25  
    Zgadza się...Na szybko napisałem a później dostrzegłem swój błąd jak przeczytałem jeszcze raz swój post.Zwracam honor.;-).
    A dla autora tematu podsumowując:
    przy nieoryginalnym radiu przewód od VSS ma być odcięty od radia.
  • Poziom 7  
    A który to jest przewód, jak go poznać?Dziekuję za zainteresowanie tematem.
  • Moderator Samochody
    A tam sygnał VSS dochodzi w ogóle do radia? A nie tylko do wyświetlacza i z radiem nie ma wiele wspólnego? Bo jak dla mnie, to na początek błędem EGR zdało by się zainteresować. Ponadto idzie wywołać błędy wyświetlacza, będzie pokazywał prędkość jazdy do bodaj 27km/h.
  • Moderator Samochody
    Idzie, niektóre modele radia mają regulację głośności od prędkości.
  • Poziom 7  
    A czy nie lepiej jest zaślepić zawór egr? Jeżeli tak, to jakie drodzy Panowie będą tego skutki?Z samego rana zabieram się za robienie mojej astrzanki. Pozdrawiam

    Dodano po 6 [minuty]:

    Dziękuję Ociz za podsuniętą stronę. Zawór Egr dzisiaj wykręciłem i czyściłem. Nie było dużo nagaru.Po adaptacji ecu błąd pojawił się ponownie. Myślałem nad zaślepieniem Egr'u, lecz nie wiem jakie będą tego skutki. Na elektrodzie opinie użytkowników są podzielone, czy są jakieś skutki, czy nie ma.
  • Poziom 25  
    robokop napisał:
    A tam sygnał VSS dochodzi w ogóle do radia? A nie tylko do wyświetlacza i z radiem nie ma wiele wspólnego? Bo jak dla mnie, to na początek błędem EGR zdało by się zainteresować. Ponadto idzie wywołać błędy wyświetlacza, będzie pokazywał prędkość jazdy do bodaj 27km/h.

    Dochodzi sygnał do radia gdyż fabryczne miało opcję zmiany głośności wraz ze wzrostem prędkości.Przy kostce od radia niefabrycznego odcinamy niebiesko-czerwony o ile dobrze pamiętam.
    Prędkość pokazuje do 50km/h ale to akurat nie ma dużego znaczenia do ilu pokazuje.
    Zgadzam się z kolegą ,że najpierw trzeba się zająć egr-em,bo jak już wcześniej wspomniane było z samym błędem od VSS auto powinno chodzić poprawnie tylko czasem może gasnąć przy hamowaniu np.na światłach...

    Co do zaślepienia EGR to niezależnie od tego co radzą inni (jedni zaślepiają inni nie),zaślepić możesz sprawny zawór EGR.Inaczej i tak będzie błąd gdyż jest sterowany elektrycznie i wysyła informacje zwrotną o aktualnej pozycji do ECU.Moim zdaniem zaślepianie zabezpiecza sprawny zawór EGR przed ubrudzeniem...
  • Poziom 7  
    witam, radyjko na wierzchu. Na pinie a1, to jest niebiesko-biały kabel, napisane jest system remote control. Czy aby na pewno mam odciąć ten przewód?

    Dodano po 12 [minuty]:

    Stare radio to blaupunkt car 300
  • Moderator Samochody
    Podałem nr pinu wg opisu na stronie. Na radiu może masz inaczej ponumerowane i będzie to nr 5.
  • Poziom 7  
    zaślepiłem egr. Auto dostało energi...Jeździłem dość długo okolo,godziny.Zapaliła się kontrolka check. Auto dostało krytyczne obroty.Jeżeli się nie zapali, to silnik kuleje, dodam lekko gazu i obroty wskakują na 4tys. Puszcze gaz i znowu kuleje.Podczas gaszenia silnika wiesza sie wskazówka obrotomierza. Kabelek system remote kontrol odciąłem.Czyli zły kabel.

    Dodano po 39 [minuty]:

    Przed chwilą odłączyłem całkiem radio.teraz zmieniło się tylko to, że silnik kuleje jak się nagrzeje do 90 stopni. Wentylator się nie włącza.
  • Poziom 25  
    EGR przed zaślepieniem zaczął działać?
    Piszesz że silnik "kuleje" i dostaje "krytycznych obrotów". Czy mógłbyś rozwinąć tą myśl? Może "lewe powietrze" łapie?
    Sprawdź bezpieczniki od wentylatora.
  • Poziom 7  
    A więc tak, zaślepiłem egr, autko dostało mocy.Błąd check się wyświetlił.Jak to bywa po zaślepieniu Egr. Auto kuleje jak nagrzeje się do temperatury 90 stopni. Mało nie gaśnie.Jak jest zimny to wszystko chodzi ładnie.Problem pojawia się przy nagrzanym aucie.Obroty wahają się, dodam gazu to wskakują na 4 tys obrotów.Sprawdzałem lewe powietrze i nic. Widać, że ktoś majstrował przy silniku. Ponieważ nowa jest uszczelka kolektora i pod wtryskiem jednopunktowym.Czy to normalne że wentylator nie włączy się nawet przy 100 stopniach Celsjusza? Może faktycznie zawiesił się czujnik temperatury cieczy????

    Dodano po 59 [sekundy]:

    A te bezpieczniki gdzie się znajdują?Pod kierownicą wszystkie są sprawne.
  • Poziom 25  
    Od wentylatora duży zielony.Pod kierownicą bo innych nie ma ;-).Zastanawiajace jest co ma radio do wentylatora ,bo rozumiem że jeśli jest wpięte radio to wentylator działa normalnie? :-/.