Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna II 1.9 DCI - Bezpieczniki, brak napięcia na pompie paliwa

13 Jan 2015 15:45 37290 13
  • Level 7  
    Witam
    Jestem posiadaczem Laguny II jak w temacie. Nie wiem czy to ph 1 czy ph 2 i nie wiem jak to sprawdzić.
    Mam problem z elektryką. Lecz opisze problem od początku.
    Zgasła na drodze. Od tak. Sholowałem na parking i zacząłem dłubanke.
    Na plaku(autostart,samostart) odpaliła. Wymontowałem pompe paliwa podpiąłem pod aku na krótko. Wynik, hasa pryska.
    Sprawdziłem bezpieczniki. 2 spalone, które foto niżej. Zabrałem się za styczniki. Aha i kable od pompy podczas zapłonu(naciskania klawisza start) nie dają napięcia. Pytanie brzmi czy tam gdzie pokaże na foto powinno być napięcie? Jeśli nie to co jest przyczyną awarii?
    Z góry dziekuję i jako nowy użytkownik zoobowiązuje się do opisania manuala ze zdjęciami dla innych z ów operacji.
    Sytuacje opisane na foto ze stycznikami były sprawdzane na sucho z karta w czytniku jak i podczas piłowania rozrusznika.
  • Helpful post
    Level 13  
    Spróbuj podać napięcie 12v na r8 lewy styk na zdjęciu najlepiej przez co najmniej 20a bezpiecznik.
    Jeśli zadziała to znaczy że na tym prawym styku ma być 12v. Wtedy można wnioskować
    ( zakładając że bezpieczniki dobre ) że coś w skrzynce bezpiecznikowej się przepaliło.
  • Level 13  
    Właśnie na prawym myślę ze cały czas powinno być napięcie
    ale daj na ten lewy i próbuj zapalić
  • Level 19  
    Dlatego nie masz napięcia na przekaźniku bo brakuje bezpiecznika obok tego co wymieniłeś.pozdr.
  • Level 7  
    jacolino miał rację. Jednak do tej pory działała bez tego bezpiecznika(Pewnie jakis janusz mechanik go wyciagnął i "naprawił" kiedyś). Mam problem z gniazdem stycznika pompy. Tam gdzie pokazałem na czarno jest połączenie do pompy a tam gdzie na niebiesko nie powinno być czasem napięcie cały czas? Bo nie mam wogóle. Jednak zmostkowałem na chwile tam napięcie i auto dalej nie odpalało.
    Cholerny francuz...
  • Helpful post
    Level 19  
    Witam,bezpiecznik o którym wspomniałem zasila również ten przekaźnik.pozdr.
  • Helpful post
    Level 27  
    Bezpiecznik nr.3 zasilanie przekaźnika wtrysku. Zresztą, z Twojego zdjęcia widać, że był tam bezpiecznik.
    Laguna II 1.9 DCI - Bezpieczniki, brak napięcia na pompie paliwa
  • Level 7  
    Wszystko się zgadza z tym co powiedzieliście.
    Brak bezpiecznika i uwalona nóżka od stycznika pompy.
    Po dołożeniu i naprawie pompa hasa przy zapłonie, auto pali.
    Dojechało nawet na stacje, jednak w drodze powrotnej straciła obroty. Nie zgasła. Dożuliła na 2 i 1200obr spowrotem. Gazu nie czuje wogóle. Spalony był bezpiecznik od grzałek nurkowych 70A.
  • Level 2  
    witam posiadam ten sam problem mianowicie pali mi się cały czas bezpiecznik sterowania pompy co znaczy uwalona nóżka?? jest brudna czy urwana gdzie tego szukać
  • Level 27  
    Więc odłącz pompę i zobacz czy wtedy będzie palić bezpiecznik.
  • Level 7  
    Jak wyżej.
    Odepnij pompę i sprawdź czy się spali. Sprawdził bym później miernikiem kable od bezpiecznika do pompy a następnie puszkę bezpieczników. Przy okazji radze wyciągnąć każdy jeden bezpiecznik i poczęstować kontaktem :)
  • Level 2  
    właśnie trochę dziwna sprawa gdyż przestał sie przepalać ale to tylko przejściowe bo zrobił mi to już nie pierwszy raz i to w najmniej odpowiednim momencie np przy ruszaniu w korku na skrzyżowaniu itd problem występuje przy szarpnięciu silnikiem ale nie zawsze na podwórku koło domu mogę szarpać ile chce ale pojade gdzieś i kiszka się robi

    Dodano po 4 [minuty]:

    odłączyłem dziś czujnik ciśnienia w pompie i zrobiłem zwarcie bezpiecznikiem 5wat inie przepalił się:(
    dodam jeszcze że po pierwszym spaleniu przestały mi działać pewne funkcje w komputerze takie jak spalanie na 100km
    ile km do stacji bez
    komp nie przelicza pokazuje tylko -----
  • Level 2  
    witam znalazłem gzie leży mój problem mianowicie zpróchniały kabelki idące do zaworu EGR i robiły zwarcie