Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Primera P12 - Primera P12 2.2 DTi gaśnie na niskich obrotach, nie reaguje

bluesoft 13 Sty 2015 16:59 3243 14
  • #1 13 Sty 2015 16:59
    bluesoft
    Poziom 6  

    Witam! Od 6 lat posiadam Nissana Primerę 2.2 dCi rok 2002, dobry japoński diesel na łańcuchu. 26 grudnia miała iść na sprzedaż. Po dwóch dniach, licząc od 24 grudnia, stania na dworze na niewielkim mrozie posłuszeństwa odmówił akumulator. Po odpaleniu na kablach postała prawie 15 minut na rozgrzewce pod domem, potem szturm na miasto. Przy wjeździe pod górkę zaczęła nagle tracić calkowicie moc, redukcja, gaz, brak efektów. Płynnie zeszła z obrotów i zgasła bez najmniejszego szarpnięcia. Od razu kontrolka ACU. Jakimś cudem odpaliła i za jakies 75m znów umarła (juz na prostym terenie). Brak reakcji na próbę odpalenia, tylko wszystkie kontrolki sie zapalały i słychać bylo stukanie w tylnej części auta, jakby pompka na sucho pompowała, mimo ze 1/4 zbiornika. Wymieniono filtr paliwa i znów chodzila dobrze przez kilka dni. Na 5 biegu przy 120 jazda bez problemowa (na wyższych nie gaśnie ani nic). Zatankowana do 3/4 zbiornika, no i jakies 50m od stacji znów zgasła. O dziwo odpaliła. Zawsze gaśnie na niskich obrotach, potem już nie odpalisz. Wyczyszczony cały układ paliwowy (przedmuchany z brudu i zanieczyszczeń). Wiele czytałem, ale ciężko mi znaleźć co może byc przyczyną. Elektronika, pompy, czujnik wału, może sam IMO? Możliwe, że pękł przewód od paliwa albo poszedł elektrozawór na pompie? Miał ktos podobny problem lub macie jakies sugestię co może byc przyczyną lub gdzie szukać? Paliwo zimowe, Orlen. Acu 100% naładowany juz, filtr paliwa nówka. Dzięki za pomoc, wybaczcie za pisownie, ale na szybko :D[/center]

  • #3 13 Sty 2015 17:22
    bluesoft
    Poziom 6  

    leonov napisał:
    Diagnostyka robiona ?

    No właśnie planuje skoczyć na komputer w celu sczytania info o bledach, ale na lawetce bo chyba nie da rady dojechać o własnych siłach :D Narazie szukamy usterki mechanicznej.

  • Pomocny post
    #4 13 Sty 2015 17:23
    DamianVWB5
    Poziom 19  

    Czujnik położena wału do sprawdzenia. Brat miał podobnie w p11. Wszystko sprawdzane, wtyczki,kostki. Zasilanie i co tylko sie dało. Komputer ze 20 razy podłączany. Pojeździł poł dnia i zdechł( kilka razy tak). Czujnik połozenia wału nie domagał. Oryginał nissana 500zł, dobrał oplowski za 90zł ,dokładnie Vectra B 2.0 dti i póki co jeździ bez problemu.

    Moze sie przyda.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=2777289&highlight=

  • #5 13 Sty 2015 17:35
    bluesoft
    Poziom 6  

    DamianVWB5 napisał:
    Czujnik położena wału do sprawdzenia. Brat miał podobnie w p11. Wszystko sprawdzane, wtyczki,kostki. Zasilanie i co tylko sie dało. Komputer ze 20 razy podłączany. Pojeździł poł dnia i zdechł( kilka razy tak). Czujnik połozenia wału nie domagał. Oryginał nissana 500zł, dobrał oplowski a 90zł ,dokładnie Vectra B 2.0 dti i póki co jeździ bez problemu.

    Dobra, jutro postaram sie dobrać z mechanikiem do tego i jak cos to sprawdzimy na tym z vectry. Jak nie, to będziemy juz grzebać w komputerze. Choc p12 to nie to samo co p11 to jednak mechanika podobna :D dzieki za nasunięcie na tą możliwą usterkę, porobię to napiszę jak efekty prac :)

  • #6 13 Sty 2015 17:43
    DamianVWB5
    Poziom 19  

    Link podałem dla przykładu i pomocy :) Na początek podpięcie do kompa i diagnoza z wykluczeniem błędów. Czasami zwykły czujnik robi zamieszanie na wielu innych podzespołach a szuka sie w całym aucie jak to było w naszym przypadku. :)

  • #7 13 Sty 2015 17:56
    bluesoft
    Poziom 6  

    DamianVWB5 napisał:
    Link podałem dla przykładu i pomocy :) Na początek podpięcie do kompa i diagnoza z wykluczeniem błędów. Czasami zwykły czujnik robi zamieszanie na wielu innych podzespołach a szuka sie w całym aucie jak to było w naszym przypadku. :)
    wszystko fajnie, dzieki :D ale czujnik z vectry nie będzie współgrał z większą jednostką 2.2 chyba ze jakimś cudem to działa :) jeszcze sie pomyliłem i wpisalem cDi zamiast DTi :D a dCi dopiero w 2003 :D

  • #8 13 Sty 2015 18:16
    DamianVWB5
    Poziom 19  

    Mozna zawsze dobrać z innego aby paramerty identyczne były. No w p11 z vectry smiga, bo 500 za oryginał to dużo. Odczytanie błedów już jakis trop do poszukiwan powinno dać.

  • #9 13 Sty 2015 19:55
    bluesoft
    Poziom 6  

    DamianVWB5 napisał:
    Mozna zawsze dobrać z innego aby paramerty identyczne były. No w p11 z vectry smiga, bo 500 za oryginał to dużo. Odczytanie błedów już jakis trop do poszukiwan powinno dać.

    Kupie z rozbitego albo z rozłożonego na części, chyba ze znajdę zamiennik, bo płacić 500 albo więcej za jeden czujnik to jednak dość duży wydatek.

  • #10 14 Sty 2015 08:41
    Jackall
    Poziom 25  

    2.2 dci w nissanie szły od 2002, w 2003 podniesiono moc ze 126KM na bodajże 139KM. Przed 2002 były 2.2di oocy 116KM. Jak gaśnie na wolnych, to może być czujnik wałka ( niekontakt) lub brak synchronizacji ( np. przestawiony napęd vacum pompy).

  • #11 15 Sty 2015 16:50
    bluesoft
    Poziom 6  

    Aktualizacja: Wymieniony filtr paliwa, przekatowana na 3-4-5 do około 4000 obrotów i 140km/h. Chodzi jak nówka, zero szarpnięć, nic. :D Dzięki za pomoc w sprawie Nissana :D

  • #12 03 Maj 2015 19:29
    xyron85
    Poziom 2  

    Witam wszystkich. (primera p12 2004 hatch 2.2 dci 139hp )

    Piszę z podobnym problemem tj. trudne odpalanie, gaśniecie poniżej 1000 obrotów. Dużo już się naczytałem, doinformowałem i stwierdziłem że winny jest czujnik położenia wałka rozrządu (nie ma przejścia między każdymi dwoma pinami czujnika). Przy odłączonym czujniku trzeba z 5 sekund pokręcić żeby odpalić, ale pali za każdym razem i nie gaśnie bez gazu.

    Pytanie moje dotyczy wymiany owego czujnika. Czytałem że oryginalne kosztują po 500 zł a od vectry b 2.0 td 95zł. Znalazłem na ebayu od £25 (niecałe 140pln), tylko że przy jednym jest napisane Primera, przy innym Almera, Murano, Navara, Pathfinder, Primera, X-Trail, przy innym tylko Navara, czy x-trail.

    Sami zobaczcie linki w załączniku.

    Wszystkie wyglądają tak samo (jak mój), więc czy różnią się jakimiś parametrami? i czy wsio będzie działać jak należy?

  • #13 03 Maj 2015 20:03
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jakie to parametry ma czujnik?
    To jest czujnik halla więc ma mieć zasilanie i wychodzi sygnał kiedy widzi metal.
    Jeżeli średnica jest ta sama jak i długość oraz wtyczka to będzie pasował.
    Firma nie robi do każdego silnika innego czujnika. Czujnik z jednego modelu może pasować do 5 innych modeli tego samego producenta.
    W innym aucie może się różnić wtyczką a czujnik jest identyczny.
    Najlepiej udać się do sklepu by uzyskać nr oryginału lu wymontować z auta i wpisać nr w google - będziesz wiedział w jakich autach i w jakich silnikach występuje ten czujnik.

  • #14 03 Maj 2015 21:45
    xyron85
    Poziom 2  

    Nissan Primera P12 - Primera P12 2.2 DTi gaśnie na niskich obrotach, nie reaguje
    tak wygląda mój, oznaczenia raczej nie do odczytania.
    zamówiłem "Nissan Almera, Murano, Navara, Pathfinder, Primera, X-Trail Camshaft Sensor" za £24.50, zobaczymy :P

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME