Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana termostatu Golf 4 1.4 16V

13 Sty 2015 17:57 13968 12
  • Poziom 10  
    Witam, pewno było wałkowane ale mam takie pytanie.

    Dziś zmieniłem termostat w moim MK4 1.4 16V zamontowałem taki:

    http://motoplatforma.com/index.php?p5558,termostat-vernet-th6274-87-j-audi-seat-skoda-vw

    plus nowa obudowa termostatu bo stara w środku miała dziurę ja na foto poniżej, nie wiem czy tak powinno być bo w nowej nie ma, założyłem raczej poprawnie, po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach wskazówka wskakuje na 90 st po 15-20 min, górny wąż gdy wskazówka rośnie robi się gorący a dolny zimny, po przejechaniu 15 km, górny i dolny wąż są gorące czy tak powinno być ??

    Po przejechaniu tych 15 km stojąc na postoju z włączonym silnikiem uruchomił się wentylator, pytam czy termostat w tym przypadku działa poprawnie.

    Poniżej zdjęcie starego termostatu. Wymiana termostatu Golf 4 1.4 16V
  • Poziom 43  
    kenumo napisał:
    nowa obudowa termostatu bo stara w środku miała dziurę ja na foto poniżej

    To chyba logiczne że nie ma dziury bo by była popsuta.
  • Poziom 13  
    oczywiście że tak powinno być co byś chciał żeby po 15km ciągle na małym obiegu pracował? wszystko wygląda że działa prawidłowo.
  • Poziom 10  
    Dzięki za info, bo chciałem się upewnić, jedynie mnie zastanawia dlaczego tak długo nagrzewa się aż osiągnie 90 st, obiłem jeszcze jeden test, na zimnym silniku odpalam i przejechałem z 5-6 km i temp wskakuje na 90 st a dolna rura zimna, po przejechaniu 30 km obie gorąco więc jest ok..... ufff martwiłem się tylko czy dobrze to zrobiłem, a mam jeszcze jedno pytanie jak zgaszę silnik po ok 5 min tem mam ok 70 st czy tak normalnie jest, bo jak ruszę kawałek to wskakuje na 90 st.

    Chodzi mi o to czy silnik jest dobrze i prawidłowo dogrzany... ????

    bo na starym spalanie miałem większe ok ok 1-2 litr na obecnym zobaczę na dniach.
  • Poziom 13  
    po 5.6 km to szybko się nagrzewa więc ok a co do stygnięcia to bez kitu lepiej chyba tak jak ma się przegrzewać... cały blok chłodnica oddaje ciepło więc się studzi. Pod spodem maski masz wygłuszenie czy zdjęte? bo ono zawsze troche ciepła zatrzymuje a wiadomo ciepłe powietrze idzie do góry.
  • Poziom 10  
    wenek17 napisał:
    po 5.6 km to szybko się nagrzewa więc ok a co do stygnięcia to bez kitu lepiej chyba tak jak ma się przegrzewać... cały blok chłodnica oddaje ciepło więc się studzi. Pod spodem maski masz wygłuszenie czy zdjęte? bo ono zawsze troche ciepła zatrzymuje a wiadomo ciepłe powietrze idzie do góry.


    Mam wygłuszenie.... jeszcze zastanawia mnie czy czujnik nie jest do wymiany bo w zegarach jak wskazówka jest na 90 st, w vag pokazuje 74 st. a skoro aż wentylator się włącza to pewnie czujnik przekłamuje ??
  • Poziom 43  
    Wskazania temperatury licznika są poglądowe.
  • Poziom 10  
    Na poprzednim uszkodzonym termostacie pokazywał 83 st, a pytam o czujnik bo spalanie mam ok 10/100.
  • Poziom 10  
    Dziś wymieniłem czujnik temperatury G2/G62 i różnica pokazała się diametralna, jak odpalę silnik samochód na wolnych obrotach nagrzewa się w ok 10 min.

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Wskazania temperatury licznika są poglądowe.



    Dziś sprawdzając w VAG w instrumentach po wymianie czujnika temperatura pokazuje się poprawnie, jak odpalę silnik temperatura rośnie wraz z wskazówką, jak wskazówka osiąga 90 st, w vag również pokazuje poprawnie 90 st.

    Więc jak pisałem poprzednio iż w w vag pokazuje mi maks 74 st to wskazywało na błąd czujnika przez co wyższe spalanie było, po wymianie wszystko działa poprawnie.

    Sumując termostat był do wymiany bo padł, ale i czujnik świrował po wymianie obu jest ok.

    Dzięki za pomoc.
  • Poziom 10  
    Jak ze spalaniem. Zmniejszyło się ?
  • Poziom 10  
    Dalej ok 9.4 l pali jak smok :D
  • Poziom 43  
    Tyle to mi pali 2.0 180KM :)
  • Poziom 10  
    Wymiana termostatu pomogła.