Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV 1.4 AKQ 16v - nie uruchamia się wentylator + piszczenie pod maską

nowaczek_1986 13 Sty 2015 18:18 2730 18
  • #1 13 Sty 2015 18:18
    nowaczek_1986
    Poziom 14  

    Mam taki problem, właściwie to dziś go zauważyłem... mam problem z temperaturą, nagrzewa się dobrze do 90stopni i tą temperature trzyma, czasem wskazówka spada całkowicie i po jakimś czasie znów zaskakuje, praktycznie zawsze tak mam od dłuższego czasu... podejrzewam jakiś czujnik, ale nie w tym problem...

    dziś jadąc na miasto było ok ale jak wracałem, silnik się zagrzał, temperatura nie przekroczyła 90stopni ale... dodając lekko gazu słyszę takie piszczenie. Otworzyłem maskę a tu wentylator nie działa. Zalączyłem klimatyzacje i jeden z wentylatorów się załączył... ale nie działa ten od chłodnicy... Bezpieczniki ok sprawdzałem. Jestem troszke cienki w tych sprawach więc nie podłacze sam na krótko wentylatora do aku bym sprawdził czy w nim nie tkwi bład... zaraz musze z nowu wyjechac na miasto i sprawdzę ale raczej się nie właczy...
    rok temu albo dwa nie pamiętam. Nie działały mi oba i wymienione było coś pod akumulatorem więc nie sądze by to się zrypało, problem raczej jest w czym innym. Ale to piszczenie mnie niepokoi? z takiego opisu sprawy moglibyście coś zdiagnozować? jutro podjadę do mechanika bo gdzieś dalej pojechać to nie moge ryzykować... aha, płyn chłodniczy jest 2 letni jakby co

    0 18
  • Pomocny post
    #2 13 Sty 2015 18:29
    psilos1
    Poziom 31  

    To "coś"co wymieniłeś pod akumulatorem to właśnie sterownik wentylatorów..coś z nim jest nie tak-wentylatory w G4 wlanczają sie ZAWSZE parami....spalony jeden wentylator?

    0
  • #3 13 Sty 2015 18:34
    nowaczek_1986
    Poziom 14  

    jak się załancza klimatyzacje powinny się oba załączyć? w razie potrzeby chłodzenia ( be zklimy ) też oba powinny sie załączyć?

    0
  • Pomocny post
    #4 13 Sty 2015 18:36
    psilos1
    Poziom 31  

    nowaczek_1986 napisał:
    jak się załancza klimatyzacje powinny się oba załączyć? w razie potrzeby chłodzenia ( be zklimy ) też oba powinny sie załączyć?

    Tak obydwa-dlatego albo spalony wentylator lub uszkodzony sterownik

    2
  • #5 13 Sty 2015 18:43
    nowaczek_1986
    Poziom 14  

    a to piszczenie? zlokalizuje na słuch czy to się wydobywa spod akumulatora

    edit:
    a teraz mi się przypomniało, że ten sterownik wentylatorów nie był wymieniany tylko chyba się coś wtyczka wypięła czy zaśniedziała. Sam sterownik nie był wymieniany

    0
  • Pomocny post
    #6 13 Sty 2015 18:54
    psilos1
    Poziom 31  

    Piszczenie moze(choć nie musi)byc spowodowane zablokowanym wentylatorem-spróbuj ruszyć go ręką,powinien swobodnie się obracać

    1
  • #7 13 Sty 2015 19:20
    nowaczek_1986
    Poziom 14  

    właśnie próbowałem go ruszyć ale na wyłaczonym silniku, blokuje go coś... ten od klimy się obraca swobodnie... a co do piszczenia, Na pewno nie jest ono spod akumulatora... nawet bym powiedział że nie spod tego niedziałającego wentylatoraa bardziej od tego od klimy. Gdzies w okolicach zbiorniczka płynu do spryskiwaczy...

    no i byłem na mieście bo miałęm potrzebe jechać i było ok do czasu aż sie nagrzał do 90stopni i piszczeć zaczęło

    0
  • #8 13 Sty 2015 19:26
    psilos1
    Poziom 31  

    Zatarty wentylator ...do wymiany.Spróbuj"potraktować go"jakimś WD40

    2
  • #9 13 Sty 2015 19:30
    nowaczek_1986
    Poziom 14  

    ok jutro podjadę po części gdzies na miasto i umówię mechanika... wezmę przy okazji zlecę wymianę czujnika płynu chłodniczego tego w chłodnicy... bo wskazówka wariuje... tzn... nagrzewa się do 90, czasem zatrzyma się na około 75, czasem spada do minimum, Kiedyś było tak że nagrzało do 90 spadło do minimum, wzrosło do 90 i juz było ok... a teraz potrafi tak kilka razy spadać

    Czyli czujnik i wentylator tak?
    nie chcę żadnych zamienników ( niczym nie odbiegających od oryginałów - wysokiej jakości ) juz się kilka razy przejechałem na takich częściach. Zakupie ryginalny

    0
  • #10 13 Sty 2015 19:37
    psilos1
    Poziom 31  

    Czujnik temperatury w twoim samochodzie jest w plastikowym króćcu po prawej stronie silnika..tylko orginalny czujnik! zamienniki są nic nie warte choć niewiele tańsze.Co do wentylatora znajdź oryginalną uzywkę-pełno tego na"popularnym portalu aukcyjnym"

    1
  • Pomocny post
    #11 13 Sty 2015 21:50
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jak zobaczysz cenę oryginału to chyba zmienisz zdanie.
    Tam nie ma wentylatora do klimatyzacji i do silnika - oba chodzą zawsze razem tak jak napisał kolega PSILOS.
    Skoro jeden się nie obraca to nie da nic psikanie WD bo stopił się szczotko-trzymacz i nic tam nie zrobisz.

    1
  • #12 14 Sty 2015 09:36
    nowaczek_1986
    Poziom 14  

    Auto jutro o 7 umówione na wymianę wentylatora oraz czujnika płynu chłodzniczego...

    Kurde nawet nie wiedziałem że zawsze powinny działac oba...

    no ok a teraz powiedźcie mi, dlaczego jak włącze klimatyzacje to załancza się jeden i nie ma odgłosu piszczenia a jak się auto nagrzało i coś piszczało to nie uruchomił się żaden? nie powinien się uruchomić chociaż ten jeden?

    0
  • Pomocny post
    #13 14 Sty 2015 21:40
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jak się nie mylę to pierwszy bieg przy chłodzeniu uruchamiany jest z bezpośrednio z termowłacznika w chłodnicy, drugi przez czujnik ale już za pomocą sterownika wentylatorów.
    Przy klimatyzacji pierwszy jak i drugi bieg sterowany jest ze sterownika wentylatorów.
    Może nie działa Ci termowwłącznik w chłodnicy od pierwszego biegu i włącza dopiero drugi a klima tylko pierwszy bieg.
    Odepnij wtyczkę na termowłączniku w chłodnicy i zewrzyj grube przewody, później zewrzyj gruby z cienkim i napisz czy piszczy.
    Najlepiej zacząć od doprowadzenia wentylatorów do porządku by chodziły oba - może wtedy problem ustąpi.

    0
  • #14 14 Sty 2015 23:19
    nowaczek_1986
    Poziom 14  

    już jest za późno na takie zabawy, auto stoi pod blokiem, jest ciemno i nawet jakbym chciał to nie mam jak załatwić na miejscu i na szybko garażu... jutro o 7-8 jade do mechanika, zostawie mu auto, także jest zlecenie to będzie naprawa...

    Sam fakt że wentylator przy klimie ( mniejszy ) chodzi luźno a ten większy ma jakies opory, tak jakby był zatarty.

    Jest też do wymiany czujnik temp, bo wariuje więc tak czy siak muszą rozgrzac silnik żeby sprawdzić czy wskazówka na liczniku nie opada więc zobaczą czy uruchamiają sie oba czy jeden itp... na pewno właczą klime w celu diagnozy...

    także wszystko w rękach mechaników. Na pewno jutro napiszę co było robione i czy wszystko jest OK...

    0
  • #15 15 Sty 2015 23:20
    nowaczek_1986
    Poziom 14  

    sprawa wygląda tak...
    wymieniono wentylator chłodnicy. wymieniono czujnik temperatury.
    Dodatkowo na moją prośbę wymieniono luźną (Świerszczącą) rolkę napinacza. Rolkę prowadzącą oraz pasek wielorowkowy... koszt z robocizną 620zł

    Co do piszczenia pod maską. Następowało ono podczas gdy silnik nabrał temperatury. Tego nie zdiagnozowali. Mam sąsiada mechanika. Za browara wyszedł przed blok. Rozgrzałem silnik i gdy nastąpiło piszczenie zlokalizowal na 80% że to od pompy wspomagania. Sprawdził poziom plynu ( zielony ) i okazało się że jest sporo mniej niż powinno. Jutro kupie i doleje go ale ponoć może to nic nie dać. Co do wycieków, to raczej takowych nie zaobserwowałem a namacalnie sąsiad stwierdził że jest sucho...
    jutro doleje i zobaczymy czy piszczenie ustało

    0
  • Pomocny post
    #16 16 Sty 2015 08:57
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jeżeli w zbiorniku coś jest a piszczy to dolanie nic nie da, co innego gdyby w zbiorniku było pusto.
    Jeżeli stawiacie na pompę wspomagania to zdemontuj pasek wielorowkowy i wtedy odpal.
    Czasami sam pasek potrafi piszczeć - można spróbować prysnąć go WD40.

    0
  • #17 16 Sty 2015 12:27
    nowaczek_1986
    Poziom 14  

    no ale pasek mam wymieniny na nowy wczoraj... piszczenie było przed i po. Dolałem tego oleju do zbiorniczka pompy ale dosłownie nawt nie 100ml... z 50ml max weszło i już było prawie MAX. Zrobiłem kilka pełnych obrotów kierownicą i dalej to samo.
    Dzwoniłem do gościa od alternatorów. Telefonicznie stwierdził, że łożyska w alternatorze na zimnym tez by piszczały. Wspomniał coś o kole pasowym...

    Poczekam aż sąsiad znajdzi ekiedyś dłuższą chwile. Zrzuci pasek, zagrzeje silnik i jeśli piski będą wykluczymy alternator... jeśli nie będzie piszczeć będzie trzeba szukac gdzieś przy alternatorze. Dziś próbowałem psiknąć plakiem w okolice alternatora ale chyba nic to nie dało, piszę CHYBA bo po tym zabiegu wsiadłem w auto i pojechałem i wydawało mi się że nie słyszę, po czym podjechałem pod blok i piszczenie było :/

    0
  • #18 16 Sty 2015 14:07
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Możesz odpiąć od alternatora gruby czarny przewód i wtyczkę z niebiskim przewodem. Czasami gdy jest zwarcie w alternatorze to właśnie piszczy.
    Łożyska zazwyczaj szumią.

    0
  • #19 16 Sty 2015 14:21
    nowaczek_1986
    Poziom 14  

    a czym grozi takie zwarcie? nie zatrzyma mi się auto w czasie jazdy? codziennie dojeżdzam do roboty nim...

    0