Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Alhambra 2.0 ATM - Brak zasilenia na grzałkach sond i przepływomierzu

13 Sty 2015 19:19 6681 91
  • Poziom 25  
    Witam, samochód szarpie i pali ogromne ilości benzyny. Po odczytaniu kodów usterek i sprawdzeniu napięć zasilania stwierdzono brak +12V na przepływomierzu, obwodzie grzałki sondy przed i za katalizatorem. Jaka może być tego przyczyna ?
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Witam. Obwód grzania sond i przepływomierz zabezpieczone są bezpiecznikiem.
    Niestety w programie nie jest opisany numer bezpiecznika.
  • Poziom 25  
    Witam, dziękuje za szybką odpowiedź i za udostępnienie schematu.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 27  
    Zasilanie grzałek sond i przepływomierza jest z przekaźnika pompy paliwa, bezpiecznik jest ale przed przekaźnikiem. Z tego przekaźnika zasilane są też wtryski ,zawór odpowietrzenia zbiornika.Jak auto odpala i pracuje to szukaj w wiązce ,przewód czarno-żółty.
  • Poziom 25  
    Samochód odpala i jeździ, bezpieczniki sprawdzone - wszystkie ok. W którym miejscu zacząć >?
  • Poziom 27  
    Raczej w komorze silnika ,jest kilka fabrycznych rozgałęzień tego przewodu ,ale w schematach nie ma konkretnego miejsca łączeń ,może być też przerwany.
  • Poziom 25  
    Dokopałem się do wtyczki zaworu par paliwa i tam także napięcia brak. Czy mogę wyprowadzić przewód +12V po zapłonie przez bezpiecznik i podłączyć np. pod zasilanie przepływomierza ? Kopanie wiązki na podszybiu było by uzasadnione jakby nie było silnika i skrzyni biegów :|
  • Poziom 25  
    Podałem +12V na przepływomierz i napięcie pojawiło się także na grzałkach sond oraz włączyła się pompa paliwa. Świadczy to raczej o całej wiązce... ? Nie rozumiem czemu samochód w takim razie jeździ :|
  • Poziom 25  
    Puki co uporałem się z brakiem zasilania, włożyłem nowy przekaźnik od pompy paliwa i jest ok. Brak kodów usterek ale silnik nierówno pracuje i gaśnie. Po odpięciu sondy przed kat (szerokopasmowa) jak ręką odjął. Sonda była wymieniana na nową.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Po odpięciu sondy wchodzi w tryb awaryjny i nie bierze pod uwagę wszystkich czujników.
    To samo będzie jak odłączysz czujnik wałka czy EGR o ile tam jest.
    Kabelek nie służy tylko do odczytu kodów usterek.
    Warto zajrzeć w bloki pomiarowe.
  • Poziom 25  
    Po podłączeniu wszystkich wtyczek, wymyciu i adaptacji przepustnicy jest prawie dobrze. Pozostaje błąd ogrzewania sondy lambda przed kat (prawdopodobnie włożona sonda o nieprawidłowej oporności grzałki) i podczas gwałtownego przyśpieszania na 3 biegu zapala się na chwilę EPC i wyskakuje błąd przepływomierza - sygnał niezrozumiały, w tym momencie samochód dostaje muła. Przepływomierz podłożyłem nowy (wkład) ale niestety problem pozostał, na próbę zaślepiłem EGR ale problem musi być gdzieś indziej. Czy ktoś z szanownych kolegów mógłby się wypowiedzieć ?
  • Poziom 27  
    Jak wygląda filtr powietrza? Przejedź się z odpiętą puszką filtra.
  • Poziom 25  
    Filtr powietrza bez zastrzeżeń, jak to z odpiętą puszką ? nie rozumiem ?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Chodzi o to że nie ciągnie tyle ile powinien i przez to ECU łapie błąd.
    Jaką masz rezystancje grzałki?
    Pomyślałeś o tym że sonda trochę się grzeje i może przy tym jak jest ciepła to obwód grzałki się otwiera?

    Dodano po 56 [sekundy]:

    grala1 napisał:
    Chodzi o to że nie ciągnie tyle ile powinien i przez to ECU łapie błąd- czyli jedziesz bez filtra i dolnej obudowy filtra..
    Jaką masz rezystancje grzałki?
    Pomyślałeś o tym że sonda trochę się grzeje i może przy tym jak jest ciepła to obwód grzałki się otwiera?
  • Poziom 27  
    Rozłącz dolot między przepływomierzem a puszką filtra i zrób wycieczkę w koło komina.
  • Poziom 25  
    grala1 napisał:
    Chodzi o to że nie ciągnie tyle ile powinien i przez to ECU łapie błąd.
    Jaką masz rezystancje grzałki?
    Pomyślałeś o tym że sonda trochę się grzeje i może przy tym jak jest ciepła to obwód grzałki się otwiera?

    Dodano po 56 [sekundy]:

    grala1 napisał:
    Chodzi o to że nie ciągnie tyle ile powinien i przez to ECU łapie błąd- czyli jedziesz bez filtra i dolnej obudowy filtra..
    Jaką masz rezystancje grzałki?
    Pomyślałeś o tym że sonda trochę się grzeje i może przy tym jak jest ciepła to obwód grzałki się otwiera?


    Tester wyświetla mi obliczoną masę powietrza w g/sek. Na biegu jałowym wynosi ok 4,5 g/sek. Podczas jazdy wartość przy pełnym obciążeniu wynosi ok 45 g/sek.

    Rezystancja grzałki 3,9ohm.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Co do ogrzewania sondy to jest to realizowane impulsowo przez podanie masy ze sterownika. Widać to na testerze i żaróweczce.
  • Poziom 27  
    kubas10 napisał:
    Tester wyświetla mi obliczoną masę powietrza w g/sek. Na biegu jałowym wynosi ok 4,5 g/sek

    To teraz popatrz na wyswietlacz ile pali na postoju, pozamieniaj jednostki i sprawdź czy stounek powietrze paliwo wyjdzie Ci zbliżony do 14.
  • Poziom 25  
    A co do wskazań przepływomierza to może gdzieś tam ciągnie za dużo powierza ?? a nie koniecznie za mało ??
  • Poziom 27  
    Zatkaj dolot przy filtrze i zobacz czy zgaśnie. Wykluczysz branie lewego powietrza. Ale gdyby brał, to cały czas by kulał.
  • Poziom 25  
    "Pomyślałeś o tym że sonda trochę się grzeje i może przy tym jak jest ciepła to obwód grzałki się otwiera? " nie rozumiem tego stwierdzenia ?
  • Poziom 27  
    Gdy sonda się nagrzeje i jest pekniety drut, to na wskutek rozszerzalności może się rozłączać drut grzałki i wywalać błąd.
  • Poziom 25  
    Teraz rozumiem, dziękuje za sprostowanie. Gutmann zdefiniował ten błąd jako "zbyt mała moc cieplna" grzałki sondy lambda. Jutro napiszę oryginalny kod błędu i tłumaczenie.
  • Moderator Samochody
    kubas10 napisał:
    Na biegu jałowym wynosi ok 4,5 g/sek.

    To za dużo, chyba że silnik czymś obciążony.
  • Poziom 25  
    17511-ogrzewanie sondy 1 przed kat.-za niska moc;
    17553-miernik masy powietrza nieprawidłowe działanie;

    Dodano po 42 [sekundy]:

    co do masy powietrza to na gorącym silniku na biegu jałowym 3,1g/sek.
  • Poziom 25  
    Czy ktoś z szanownych kolegów może zinterpretować kod błędu 17553 czy tu chodzi o zbyt małą ilość czy zbyt dużą ilość powietrza ?
  • Poziom 25  
    Jutro pomierzę i dam znać. Ktoś przede mną wymienił wkład przepływki na pierburg 7.22684.10.0

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przepływomierz ma 5 pinów:

    1- czujnik temp powietrza;
    2- +12V;
    3- sygnał;
    4- +5V;
    5- masa;

    Jak jest źle to proszę o poprawienie rozpiski pinów.
  • Poziom 25  
    1 2,83V
    2 14,3V
    3 0,03V przewód zielony prawdopodobnie sygnał
    4 4,99V
    5 1,58V przewód czarny prawdopodobnie masa pomiar pomiędzy masą akumulatora a tym pinem "ucieka" 1,58V ? pomiar pomiędzy plusem akumulatora a tym pinem daje wynik 12,7V.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Nastąpiła pomyłka w rozpisce pinów, podane wyniki na biegu jałowym temperatura silnika ok 80oC.

    1- czujnik temperatury powietrza 2,83V;
    2- +14,3V zasilanie;
    3- 0,03V masa;
    4- 4,99V;
    5- 1,58V sygnał;

    Nie za duże to napięcie na 5 pinie ?

    Dodano po 8 [minuty]:

    Silnik jak trochę ostygnie to napięcie na pinie sygnałowym wynosi ok 1,48V, jak się nagrzeje i próbuje gasnąc to wzrasta do 1,7V.
  • Moderator Samochody
    Wygląda na to że z instalacją wszystko w porządku a sam przepływomierz czasem wariuje.
  • Poziom 25  
    Wczoraj włożyłem cały z obudową nowy ale niestety jakościowo bardzo słaby hansa priesa. Dzieje się to samo. A co z ilością zasysanego powietrza ?