Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Agila 1.2 2003 schemat el - Wymiana sterowania zamka centralnego na uniwer.

Piotr1308 13 Jan 2015 21:31 6717 8
  • #1
    Piotr1308
    Level 8  
    Witam serdecznie,

    Chciałbym bardzo poprosić o pomoc doświadczonych instalatorów. Mam opla Agilę 1.2 rocznik 2003 w nowej budzie. Kupiłem od własciciela, który zgubił kluczyk z pilotem. Chciałbym podłączyć uniwersalny sterownik do zamka centralnego, jednak nie bardzo wiem, jak mogę to zrobić. Moduł zainstalowany w aucie z lewej strony pod spodem z przodu ma dokładnie taki wygląd i oznaczenia jak na miniaturce. Opel Agila 1.2 2003 schemat el - Wymiana sterowania zamka centralnego na uniwer.






    Oznaczenia które na nim znalazłem:
    ID No. KL3 37190-84E00
    G8D-241S-B (to chyba jest najważniejsze oznaczenie)
    OMron 433,9 Mhz

    Jak wypinam dużą kostkę z tego modułu, to przestają mi działać zamki w aucie, więc wnioskuję, że dobrze trafiłem. I teraz pytanie, czy oryginalny moduł trzeba zdemontować i w jego miejsce dać uniwersalny ? Czy oba muszą być podłączone? Czy możnaby zdobyć gdzieś schemat podłączenia oryginalnego modułu (łatwiej będzie mi podłączyć uniwersalny jak będę wiedział co do czego...) ?
    Z góry dziękuję za pomoc.
  • #2
    Piotr1308
    Level 8  
    Witam.
    Do tej pory udało mi się ustalić, że oba moduły mogą pracować jednocześnie. Pozostało rozgryźć które z 4 kabelków i gdzie trzeba podłączyć oprócz zasilania 12V ( czarny i czerwony, to akurat jest najłatwiejsze).

    Będę wdzięczny za dodatkowe sugestie...
  • #3
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Zostaw ten co jest dodaj tylko centralkę sterującą centralnym znajdz w w aucie przewód lub przewody sterujące wychodzące od lewego zamka, podłącz i po problemie.
  • #4
    Piotr1308
    Level 8  
    Witajcie.

    Jeszcze się nie poddałem, ale coraz bliżej jestem oddania sprawy w ręce fachowca ;-( i uszczuplenia portfela o 100 zł za poprawne podłączenie.

    No więc co udało mi dowiedzieć.
    Moduły mogą pracować razem lub można zastąpić oryginalny (ze zgubionym pilotem) uniwersalnym modułem. Najchętniej zostawię oba - i tylko połączę je przed kostką na skrętkę.

    Schemat podłączenia uniwersalnego modułu jest dość czytelny i odpowiada kolorami przewodów temu co jest w rzeczywistości. Dla świętego spokoju odpuszczam sobie obwód kierunkowskazów:
    Opel Agila 1.2 2003 schemat el - Wymiana sterowania zamka centralnego na uniwer.

    Zrobiłem zdjęcia kostki i przewodów do niej dopiętych:

    Opel Agila 1.2 2003 schemat el - Wymiana sterowania zamka centralnego na uniwer. Opel Agila 1.2 2003 schemat el - Wymiana sterowania zamka centralnego na uniwer. Opel Agila 1.2 2003 schemat el - Wymiana sterowania zamka centralnego na uniwer. Opel Agila 1.2 2003 schemat el - Wymiana sterowania zamka centralnego na uniwer.

    Nie wiem który przewód podpiąć do którego, najcenniejsza podpowiedź mogłaby zawierać kolory przewodów, które trzeba ze sobą połączyć aby zadziałało otwieranie i zamykanie centralnego zamka. Niestety rozbieranie zamków w Agilii to dla mnie samobójstwo - dostęp gdziekolwiek i do czegokolwiek jest maksymalnie utrudniony ;-(. Nawet do tej kostki ciężko się dostać - trzeba rozbierać część deski rozdzielczej aby zobaczyć to co na zdjęciach. Przewody są bardzo krótkie i wyjęcie kostki na zewnątrz jest niewykonalne - tak to obmyślili.

    Będę wdzięczny za podpowiedź osób, którym już to się udało.
  • #5
    piotrekwoj1
    Level 39  
    A po co rozbierać zamki ? kable podepniesz do pozostawionych centralek, bierzesz probówkę i szukasz przewodów sterujących nikt nie poda Ci kolorów kabli bez sprawdzenia w aucie.
  • #6
    diablo23248
    Level 27  
    Centralny sterowany masą. O ile dobrze pamiętam sterowanie (zamykanie i otwieranie) podpinasz pod jeden przewód. Kontrolka w łapki i znajdziesz.

    Żółty i żółto czarny z uniwersalnej centralki podpinasz do masy. Biały zamknięcie, biało czarny otwarcie.

    Może to Ci pomoże ;)

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic627810.html
  • #7
    Piotr1308
    Level 8  
    Przewodów w kostce jest 14 :-) Będzie w czym szukać - jutro zaczynam. Już życzę sobie powodzenia :-)
  • #9
    Piotr1308
    Level 8  
    Witam serdecznie.
    Z powodu najróżniejszych zdarzeń, których nie sposób wymienić w tak krótkim poście odpowiadam dopiero teraz. Niestety mimo szczerych starań pozostałych forumowiczów i moich własnych, nie udało mi się podłączyć nieszczęsnego modułu. Po odpięciu kostki od centralnego ( tej oryginalnej ) cały układ centralnego zamka zachowuje się w bardzo dziwny sposób - znika gdzieś jakiekolwiek zasilanie - nie mogę też znaleźć multimetrem nawet napięcia 12 V, które przydałoby się się do zasilenia drugiego modułu. Jedyne co się udało wyłuskać z wszystkich przewodów to masa, przewód niebieski. Reszta kompletnie nie zgadza się z jakimkolwiek schematem zamieszczonym pod postami w tym temacie. Jadę więc w przyszłym tygodniu do fachowca i zobaczę jak podłączy całe to ustrojstwo. Na końcu opiszę na forum który przewód do którego w tej 18 pinowej kostce został odpięty.
    Jadę w poniedziałek, może jeszcze ktoś życzliwy, korzystając z opisów i zdjęć podpowie jak to ugryźć, aby nie nabawić się jakiejś choroby i tym samym nie uszczuplić portfela o 80 zł.

    Pozdrawiam.