Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Agila 1.2 2003 schemat el - Wymiana sterowania zamka centralnego na uniwer.

Piotr1308 13 Sty 2015 21:31 3627 8
  • #1 13 Sty 2015 21:31
    Piotr1308
    Poziom 5  

    Witam serdecznie,

    Chciałbym bardzo poprosić o pomoc doświadczonych instalatorów. Mam opla Agilę 1.2 rocznik 2003 w nowej budzie. Kupiłem od własciciela, który zgubił kluczyk z pilotem. Chciałbym podłączyć uniwersalny sterownik do zamka centralnego, jednak nie bardzo wiem, jak mogę to zrobić. Moduł zainstalowany w aucie z lewej strony pod spodem z przodu ma dokładnie taki wygląd i oznaczenia jak na miniaturce. Opel Agila 1.2 2003 schemat el - Wymiana sterowania zamka centralnego na uniwer.




    Oznaczenia które na nim znalazłem:
    ID No. KL3 37190-84E00
    G8D-241S-B (to chyba jest najważniejsze oznaczenie)
    OMron 433,9 Mhz

    Jak wypinam dużą kostkę z tego modułu, to przestają mi działać zamki w aucie, więc wnioskuję, że dobrze trafiłem. I teraz pytanie, czy oryginalny moduł trzeba zdemontować i w jego miejsce dać uniwersalny ? Czy oba muszą być podłączone? Czy możnaby zdobyć gdzieś schemat podłączenia oryginalnego modułu (łatwiej będzie mi podłączyć uniwersalny jak będę wiedział co do czego...) ?
    Z góry dziękuję za pomoc.

    0 8
  • Sklep HeluKabel
  • #2 15 Sty 2015 20:52
    Piotr1308
    Poziom 5  

    Witam.
    Do tej pory udało mi się ustalić, że oba moduły mogą pracować jednocześnie. Pozostało rozgryźć które z 4 kabelków i gdzie trzeba podłączyć oprócz zasilania 12V ( czarny i czerwony, to akurat jest najłatwiejsze).

    Będę wdzięczny za dodatkowe sugestie...

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 15 Sty 2015 21:16
    piotrekwoj1
    Poziom 36  

    Zostaw ten co jest dodaj tylko centralkę sterującą centralnym znajdz w w aucie przewód lub przewody sterujące wychodzące od lewego zamka, podłącz i po problemie.

    1
  • #4 03 Lut 2015 18:33
    Piotr1308
    Poziom 5  

    Witajcie.

    Jeszcze się nie poddałem, ale coraz bliżej jestem oddania sprawy w ręce fachowca ;-( i uszczuplenia portfela o 100 zł za poprawne podłączenie.

    No więc co udało mi dowiedzieć.
    Moduły mogą pracować razem lub można zastąpić oryginalny (ze zgubionym pilotem) uniwersalnym modułem. Najchętniej zostawię oba - i tylko połączę je przed kostką na skrętkę.

    Schemat podłączenia uniwersalnego modułu jest dość czytelny i odpowiada kolorami przewodów temu co jest w rzeczywistości. Dla świętego spokoju odpuszczam sobie obwód kierunkowskazów:
    Opel Agila 1.2 2003 schemat el - Wymiana sterowania zamka centralnego na uniwer.

    Zrobiłem zdjęcia kostki i przewodów do niej dopiętych:

    Opel Agila 1.2 2003 schemat el - Wymiana sterowania zamka centralnego na uniwer. Opel Agila 1.2 2003 schemat el - Wymiana sterowania zamka centralnego na uniwer. Opel Agila 1.2 2003 schemat el - Wymiana sterowania zamka centralnego na uniwer. Opel Agila 1.2 2003 schemat el - Wymiana sterowania zamka centralnego na uniwer.

    Nie wiem który przewód podpiąć do którego, najcenniejsza podpowiedź mogłaby zawierać kolory przewodów, które trzeba ze sobą połączyć aby zadziałało otwieranie i zamykanie centralnego zamka. Niestety rozbieranie zamków w Agilii to dla mnie samobójstwo - dostęp gdziekolwiek i do czegokolwiek jest maksymalnie utrudniony ;-(. Nawet do tej kostki ciężko się dostać - trzeba rozbierać część deski rozdzielczej aby zobaczyć to co na zdjęciach. Przewody są bardzo krótkie i wyjęcie kostki na zewnątrz jest niewykonalne - tak to obmyślili.

    Będę wdzięczny za podpowiedź osób, którym już to się udało.

    0
  • #5 03 Lut 2015 20:55
    piotrekwoj1
    Poziom 36  

    A po co rozbierać zamki ? kable podepniesz do pozostawionych centralek, bierzesz probówkę i szukasz przewodów sterujących nikt nie poda Ci kolorów kabli bez sprawdzenia w aucie.

    0
  • #6 03 Lut 2015 21:57
    diablo23248
    Poziom 26  

    Centralny sterowany masą. O ile dobrze pamiętam sterowanie (zamykanie i otwieranie) podpinasz pod jeden przewód. Kontrolka w łapki i znajdziesz.

    Żółty i żółto czarny z uniwersalnej centralki podpinasz do masy. Biały zamknięcie, biało czarny otwarcie.

    Może to Ci pomoże ;)

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic627810.html

    1
  • #7 03 Lut 2015 22:47
    Piotr1308
    Poziom 5  

    Przewodów w kostce jest 14 :-) Będzie w czym szukać - jutro zaczynam. Już życzę sobie powodzenia :-)

    1
  • #9 21 Lut 2015 18:22
    Piotr1308
    Poziom 5  

    Witam serdecznie.
    Z powodu najróżniejszych zdarzeń, których nie sposób wymienić w tak krótkim poście odpowiadam dopiero teraz. Niestety mimo szczerych starań pozostałych forumowiczów i moich własnych, nie udało mi się podłączyć nieszczęsnego modułu. Po odpięciu kostki od centralnego ( tej oryginalnej ) cały układ centralnego zamka zachowuje się w bardzo dziwny sposób - znika gdzieś jakiekolwiek zasilanie - nie mogę też znaleźć multimetrem nawet napięcia 12 V, które przydałoby się się do zasilenia drugiego modułu. Jedyne co się udało wyłuskać z wszystkich przewodów to masa, przewód niebieski. Reszta kompletnie nie zgadza się z jakimkolwiek schematem zamieszczonym pod postami w tym temacie. Jadę więc w przyszłym tygodniu do fachowca i zobaczę jak podłączy całe to ustrojstwo. Na końcu opiszę na forum który przewód do którego w tej 18 pinowej kostce został odpięty.
    Jadę w poniedziałek, może jeszcze ktoś życzliwy, korzystając z opisów i zdjęć podpowie jak to ugryźć, aby nie nabawić się jakiejś choroby i tym samym nie uszczuplić portfela o 80 zł.

    Pozdrawiam.

    0