Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mercedes atego - sprzeglo zawór

pepepiotr 14 Jan 2015 08:15 4539 4
  • #1
    pepepiotr
    Level 2  
    Witam . W mercedesie po nawet delikatnym nacisnieciu sprzegla ucieka powietrze Z pod zaworu znajdyjacego sie na skrzyni. Sprzeglo dosc ciasno wchodzi i na zimnym silniku biegi nie chca wchodzic . Szcegolnie bieg 2 i 3. Elektrozawor wymienilem ale problem nie znikna. Czy przyczyna moze byc docisk sprzegla ktore swoja droga czasem slizga czy przyczyna jest gdzie indziej . Bardzo prosze o pomoc.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    t.marynski
    Level 17  
    a wysprzęglik?
    mercedes atego - sprzeglo zawór

    Trzeba rozbebeszyć i sprawdzić. Wysprzęglik, łożysko.
    Także pompa sprzęgła do sprawdzenia:
    mercedes atego - sprzeglo zawór

    Docisk ślizga? A nie tarcza?

    No i przydało by się dopisać: rocznik, silnik
  • #3
    pepepiotr
    Level 2  
    Oczywiscie ze tarcza slizga. Ale chodzi o to ze przy ruszaniu sluchac chrobotanie i tak samo jak odpalam silnik to na poczatku cos zachrobocze dosc mocno. Zwykle jak tarcza slizga to nie wydaje dziwnych dzwiekow a i sprzeglo oraz biegi ciezko nie wchodza tyle ze auto nie idzi bo tarcz slizga wiec odnosze wrazenie ze cos docisk nie rowno pracuje. Pozatym jak jest cieplo to mu przechodzi a najwieksze problemy sa na mrozie.wlasnie wrocilem ze slowacji i bylo + 10 sropni to nawet z zaworu przestalo uciekac powietrze . Niestety rano problem wrocil . Mercedes atego 1223 rocznik 99.
  • #4
    t.marynski
    Level 17  
    Powiem Ci tylko tyle że tak na odległość zrobić się tego nie da. Musisz zacząć od tego sprzęgła. Jak nie masz na komplet to nabić gdzieś dobrego Sahsa lecz przedtem sprawdzić czy jest na co? Docisk jakiś używany i ładnie scentrować przy zakładaniu. Jak masz zamiar jeszcze pojeździć to i tak musisz. Wymiana sprzęgła to doskonała okazja na diagnozę reszty.
    Jeśli chodzi o te chrobotanie to miałem w życiu kilka takich przypadków. Raz mi chrobotało gdy się wysprzęglik w prawie mak rozsypał a drugi raz gdy puściły gwinty na tarczy sprzęgłowej i trochę przekosiło sprężyny. Dwa razy miałem takie dziwne dźwięki chrobotania przy ruszaniu gdy dwa dni później sprzęgło się skończyło ale to w osobowych. Jak to będzie w czymś większym - myślę że podobnie.
  • #5
    User removed account
    User removed account