Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Urwywa amortyzatory w dafie 95xf

14 Sty 2015 12:45 1119 7
  • Poziom 6  
    Witam, proszę o pomoc. Mam problem z dafem 95xf ciągnik . Urywa amortyzatory na osi napędowej. Wymieniałem już dwa razy i znowu urwało. Zaznaczę że przy podniesionych na max i opuszczonych na max poduszkach mają jeszcze troszkę wolnego by się rozciągnąć lub ścisnąć. Śruby 10.9. Czy może zmienić poziom "do jazdy" w górę lub w dół?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 2  
    Witam, zauważyłeś w jakim momencie to się dzieje?
    z jakiej firmy są te amortyzatory?

    Dodano po 29 [sekundy]:

    i w którym miejscu je urywa?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 6  
    Witam. Nie bardzo wiem w którym momencie. zdaje się że Sachs (o ile pamiętam). Nasz kierowca znowu mi o tym powiadomił. A wraca z Italii dopiero. Przejechał na nich około 5000km.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Urywa śruby mocujące u dołu. Amory całe.
  • Poziom 2  
    Proszę sprawdzić czy gniazda śrub na moście są całe (okrągłe) czy w postaci "jaja", i czy po przykręceniu amortyzator nie jest luźny..

    Pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nie pamiętam też rozmiaru śrub, ale proszę też sprawdzić czy nie są do otworu za małe
  • Pomocny post
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Nie wiem czy w DAFie się da ale jeśli się da to proponowałbym wprowadzić ponownie nastawy podstawowe takie jak poziom minimalny, maksymalny oraz poziom jazdy. W przypadku Scanii ta procedura pomaga.
  • Poziom 6  
    Dzięki, otwory są ok. po zakręceniu siedzą sztywno. Jak wróci to sprawdzę te ustawienia. dzięki. Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Specjalista - DAF Trucks
    źle jest skalibrowany ECAS- Max. level jest za wysoko.Trzeba przeprowadzić procedurę kalibracji zawieszenia pneumatycznego jeszcze raz tak jak napisał Saron22 zwracając uwagę na max. level przy jakim jest nadwozie przy maxymalnie wysokiej pozycji.Zawieszenie powinno dać się unieść ale nie na tyle, zeby obciążać siłą wyrywającą amortyzatory.
    Jeżeli Twoje amortyzatory są to Sachs więc nie są oryginalne, a więc mogą mieć inną niż oryginalne długość i skok.Kalibracja może wziąć to pod uwagę właśnie kalibrując max. wysokość zanim amortyzatory rozciągną się do końca i dalej już tylko mogą się wyrwać.
  • Poziom 2  
    to popieram kolegów. Kalibracja zawieszenia..