Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

aplet java - wyswietlenie obrazka, button

Maciosz22 14 Sty 2015 15:14 894 2
  • #1 14 Sty 2015 15:14
    Maciosz22
    Poziom 1  

    siemka nie wiedzialem w jakim dziale zamiesic owy temat wiec z gory przeprzaszam.
    Potrzebuje waszej pomocy mam pewien problem z programem. Z zalozenia moj program mial wyswietlac obrazek, obrazek po kliknieciu w niego powiekszy sie.
    po bokach znajduja sie 2 prziciski (button) poprzedni nastepny do przelaczania do nowego obrazka obraz poprzedniego. Pewne fragmenty programu udalo mi sie stworzyc ale nie dokonca wyszlo mi to czego oczekiwalem

    import java.awt.*;
    import java.awt.event.*;
    import java.applet.*;

    public class Slajdy extends Applet implements KeyListener{
    Image img;
    int licznik=0;
    public void init()
    {
    addKeyListener(this);
    }
    public void paint (Graphics gDC)
    {
    img=getImage(getDocumentBase(), licznik+".jpg");
    //Obrazki nazwij 0,1,2,3.jpg
    gDC.drawImage(img, 0, 0, this);
    }
    public void keyPressed(KeyEvent evt)
    {
    if(evt.getKeyCode()==KeyEvent.VK_RIGHT)
    {
    if((licznik>=0)&&(licznik<3))
    {
    licznik++;
    }

    }
    if(evt.getKeyCode()==KeyEvent.VK_LEFT)
    {
    if((licznik<4)&&(licznik>0))
    {
    licznik--;
    }
    }

    repaint();
    }
    public void keyReleased(KeyEvent evt){}
    public void keyTyped(KeyEvent evt){}
    }

    pogrubiona linijka sprawia mi problem z wyswietleniem obrazkow oraz nie potrafilem zaprogramowac przyciskow nastepny obraz poprzedni wiec zastosowalem klase umozliwiajaca wykonywanie tych operacji za pomoca strzalek od klawiatury jednak bardzo zależałoby mi na tym by zamiast strzalek obrazki przelaczaly sie za pomoca przyciskow
    Zmienna licznik zastosowana jest do obrazkow

    0 2
  • #2 14 Sty 2015 23:52
    krru
    Poziom 32  

    Pogrubiona linijka jest komentarzem (zarówno w sensie języka, jak i programisty - nie jest to zakomentowane polecenie), więc nie bardzo wiem jak ma sprawiać kłopot. Trochę niepotrzebnie pobierasz obrazek za każdym razem w metodzie paint, może być wolna i zamulać. Obrazki możesz zmieniać jedynie przy wymianie obrazków (klawisze/buttony) a w paint tylko rysować. Ale powinno działać, może wolno, ale działać. Napisz dokładniej na czym polega problem. I pokaż jeszcze stronę (źródło) na której umieszczony jest ten aplet.

    0
  • #3 15 Sty 2015 01:52
    ania13L
    Poziom 12  

    Ciezko tak bez kodu storny pomoc ale wydaje mi sie ze problem jest taki ze masz chyba htmlowy button i po jego kliknieciu chcesz wywolac kod javy i nie wiesz jak to polaczyc?

    Wydaje mi sie ze moga pomoc nastepujace rzeczy: w znaczniku htmla <APPLET> dodajesz NAME, bedzie <APPLET CODE="cosTam.class" NAME="slajdy"....>. Wowoczas w znaczniku buttona mozesz dac onClick i tam podac np. metode ktora masz w klasie appletu (<button onClick="document.slajdy.metoda()">). Oczywiscie w klasie appletu musisz zrobic metody ktore zwiekszaja/zmniejszaja licznik i wywoluja przemalowanie.

    Mam nadzieje ze to cos moze pomoc.

    0