Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wysokie obroty silnika 323f ba

mjar755 14 Jan 2015 17:47 2370 16
e-mierniki
  • #1
    mjar755
    Level 10  
    Siemanko, mam do was kolejna sprawe.
    Chciałem dziś wyregulować obroty bo były wysokie na postoju (1400-1500), wprowadziłem w tryb serwisowy (zworka) i ustawiłem idealnie obroty (ok 850), pracuje idealnie.
    Gdy samochód pracuje juz w normalnym trybie, to obroty są bardzo wysokie (1800-2100),
    Co to może być? zauwazylem że pod odpieciu przepływomierza obroty delikatnie spadają, ale tez nie duzo.
    W trybie serwisowym samochód chodzi idealnie.
    Tak jakby problemem był silniczek krokowy, kiedyś miałem wysokie obroty w oplu, i to on był winien.
    Ale wczesniej taka usterka nie wystepowała

    Samochód Mazda 323f BA
    1,5 (Z5)
  • e-mierniki
  • #2
    mjar755
    Level 10  
    Czy nikt nie ma zadnych pomysłów?
  • e-mierniki
  • #4
    mjar755
    Level 10  
    Przeplywomierz sprawdzany, jest ok.
    Przepustnica czyszczona
  • #6
    mjar755
    Level 10  
    Aa nie napisałem, byłem u mechanika i elektryka i tak, pod kompem wyskakują 3 czujniki, - potencjomentr (czujnik przepustnicy), czujnik temperatury silnika, czujnik powietrza dolotowego.
    Wszystkie te objawy zaczęły się po zmianie sondy lambda. lecz po jej odpieciu nie ma zadnej reakcji.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Czujniki wszystkie 3 na jednym obiegu są podobno, i są to stałe błedy po skasowaniu odrazu wyskakuja zaraz. Próba podmiany przewodu od kompa do czujników tych nic nie daje, elektryk obstawia ze moze ale nei musi byc to wina ECU ze spalone moze miec jakies 2 piny na płytce.
  • #7
    andrzej20001
    Level 43  
    Uciekło 5V w krzaki lub masa.
  • #8
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Powiedz temu elektronikowi że ma mózg spalony. Gdzieś lewe powietrze ten wynalazek ciągnie, ew. nie widzi pozycji spoczynkowej przepustnicy.
  • #9
    mjar755
    Level 10  
    andrzej20001 wrote:
    Uciekło 5V w krzaki lub masa.

    Właśnie a propo 5v to na sondzie jest 5 v jak i na wszystkich przewodach z czujnika przepustnicy jest 5v bez róznicy czy sie przegazuje czy nie

    Dodano po 1 [minuty]:

    Widze ze strasznie chaotycznie pisałem, nie napisałem ze rano wystepuje jeszcze problem z odpaleniem trzeba troche krecic, i na LPG dławi się przy dodawaniu mocniej gazu tak jakby za duza dawka.
    Myśle czy może coś z aparatem zapłonowym moze sie nie stało?

    Może jest ktoś z Warszawy? Kto miał by chwile i pomógł by zdiagnozować problem. Jakoś sie dogadamy
  • #10
    andrzej20001
    Level 43  
    Jak masz na 3 pinach tps-u 5v to nie ma masy na tych 3 czujnikach raczej na pewno. Szukaj urwanej lub zgnilizny.
  • #11
    mjar755
    Level 10  
    a w którym miejscu moge szukać masy?

    Szczerze no jestem zielony troche i nie wiem juz co mam zrobić wszyscy rece rozkładają.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Wiem, że mówił coś ze podmieniał jakis przewód od Ecu do wszystich tych czujników co jest i nie wiem czy masy nie podmieniał przypadkiem
  • #12
    mjar755
    Level 10  
    andrzej20001 wrote:
    Jak masz na 3 pinach tps-u 5v to nie ma masy na tych 3 czujnikach raczej na pewno. Szukaj urwanej lub zgnilizny.


    Podbijam, a gdzie moge szukać tej masy?
  • #13
    andrzej20001
    Level 43  
    Ściągnij schemat i po schemacie leć.
  • #14
    mjar755
    Level 10  
    Witam, odnawiam jest ktoś może z Warszawy i pomógłby mi ogarnąć temat bo już nie mam siły na na to. Przepatrzylem wszystko i nie widze nigdzie problemu gdzie moze cos byc nie tak.
  • #15
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A w czym masz problem oddać do tego elektryka co to diagnozował? To jedno. Drugie - wysiliłbyś się i sprawdził czy te zasilanie do czujnika TPS dochodzi, czy nie. Trzecie - nie ma tam silniczka krokowego.
  • #16
    mjar755
    Level 10  
    Pierwsza podstawowa rzecz, tak jak pisałem elektryk obstawia komputer po kilku godzinach nic nie zrobił i stwierdził by podmienić.
    Po drugie, "wysil się" i przeczytaj kilka postów wyżej co pisałem na temat zasilania TPS'a.
    Po trzecie jest tam czujnik elektryczny który pełni funkcje silniczka krokowego i tak też jest nazywany przez wiele osób i zwolenników tej marki, więc jeśli nie masz nic do wniesienia w temacie i sie poprostu nie znasz na danym modelu to prosiłbym o nie wypowiadanie się nie potrzebne i najeżdżanie na Moją osobę.
  • #17
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    mjar755 wrote:
    Pierwsza podstawowa rzecz, tak jak pisałem elektryk obstawia komputer po kilku godzinach nic nie zrobił i stwierdził by podmienić.
    No to niech podmieni, w czym problem?
    Quote:

    Po drugie, "wysil się" i przeczytaj kilka postów wyżej co pisałem na temat zasilania TPS'a.
    Wysiliłem się i przeczytałem - z trudem. Błądzisz po omacku, w ten sposób nic nie naprawisz.
    Quote:

    Po trzecie jest tam czujnik elektryczny który pełni funkcje silniczka krokowego


    Nie żaden czujnik, tylko elektromagnetyczny zawór obejściowy. To że inni go tak uparcie nazywają, to nie znaczy że mają rację.
    Quote:

    więc jeśli nie masz nic do wniesienia w temacie i sie poprostu nie znasz na danym modelu to prosiłbym o nie wypowiadanie się nie potrzebne i najeżdżanie na Moją osobę.
    Wystarczy tej lameriady połączonej ze zwyczajnym chamstwem. Zamykam - wątek nie rokuje pozytywnego rozwiązania.