Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G 1.7 CDTI - Auto gaśnie podczas jazdy

hub_paw 25 Lis 2015 10:58 8892 44
  • #31 25 Lis 2015 10:58
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Bład był wału korbowego czy waka rozrządu?

  • #32 25 Lis 2015 14:08
    muchahaj
    Poziom 9  

    Nie znam nr błędu. Na szybkiego u znajomego na stacji obsługi. Odczytał i zapamietałem tylko komunikat. Tak było napisane. Dziś do niego dzwoniłem i powiedział że może pamiętać błąd i trzeba go wykasować. Prawda to?

  • #33 25 Lis 2015 20:18
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Co za bzdury.

    Jedź do kogos kto ma wieksze pojecie o diagnostyce. Odczytaj błędy i zapamietaj, zapisz, zrób zdjecie i namaluj sobie jakie to błedy.

  • #34 26 Lis 2015 02:30
    muchahaj
    Poziom 9  

    ten facet niby jest niezły, zaproponował mi rozwiązanie na szybko, bo nie było czasu. Zczytał błąd, pokazał palcem który to czujnik (wałka rozrządu) i tyle. Przez telefon zaproponował, żeby na jakiś czas odpiąć akumulator, to może się sam wykasuje, a jeśli nie to mam podjechać na dłużej, żeby dalej szukać. Nie powiedział też, że to na 100% to, ale komp na pewno pokazał czujnik wałka rozrządu, widziałem to na monitorze. Wieczorem odpiąłem aku na noc, dzisiaj zobaczę, czy w ciągu dnia zgaśnie. Czekam też na OBD II + SDPROG, zobaczę czy sam coś jestem w stanie sprawdzić tym urządzeniem.

  • #35 26 Lis 2015 07:20
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Kasowaniem błedów lub odpinaniem klemy nie naprawisz tego auta.

  • #36 26 Lis 2015 18:24
    muchahaj
    Poziom 9  

    fuelinyourblood napisał:
    Kasowaniem błedów lub odpinaniem klemy nie naprawisz tego auta.

    Dla mnie też to był dziwny pomysł, ale próbuję różnych rozwiązań. Jeżeli na własne oczy widziałbyś na kompie "czujnik położenia wałka rozrządu" to od czego byś zaczął? Gdybym wiedział, co zrobić, nie pytałbym na forum. Więc jeśli masz jakieś konstruktywne pomysły, podaj je proszę. Bez sarkazmu i docinek. Teraz już wiem, że powinienem jeszcze raz podłączyć go do kompa i zapisać błędy, ale jeśli znowu wywali błąd czujnika wałka rozrządu? czego szukać? czytałem, że zdarza się błędna diagnoza komputera. Wasze doświadczenie jest bezcenne, dlatego tutaj zadaję tyle być może dla Was głupich pytań. Oczywiście odpięcie klemy nic nie dało. Dzisiaj znowu zgasł i po krótkim postoju zapalił, ale zauważyłem, jakby miał krótkie przerwy podczas jazdy, takie szarpnięcia, jakby gasł na chwilę.

  • #37 26 Lis 2015 19:37
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    No dobra, masz racje. Nikt nie jest alfą i omega.
    Ja bym odczytał błedy, zapisał, skasował i pojezdził troche. Jezeli ten sam błąd powrócił by, pewnie tez bym wymienił czujnik najpierw. W zasadzie Ty to juz wszystko zrobiłes i dalej masz to samo.

    Ok, tyle teorii. Zasilanie na czujnik wałka jest ten sam co silnika i osprzetu (patrz schemat). Pasuje ci sprawdzic czy nie ginie zasilanie na ten czujnik a co za tym idzie na sterownik. Ponadto przedwonic wiazke od czujnika do stera.

  • #38 27 Lis 2015 05:26
    muchahaj
    Poziom 9  

    fuelinyourblood napisał:
    No dobra, masz racje. Nikt nie jest alfą i omega.
    Ja bym odczytał błedy, zapisał, skasował i pojezdził troche. Jezeli ten sam błąd powrócił by, pewnie tez bym wymienił czujnik najpierw. W zasadzie Ty to juz wszystko zrobiłes i dalej masz to samo.

    Ok, tyle teorii. Zasilanie na czujnik wałka jest ten sam co silnika i osprzetu (patrz schemat). Pasuje ci sprawdzic czy nie ginie zasilanie na ten czujnik a co za tym idzie na sterownik. Ponadto przedwonic wiazke od czujnika do stera.

    czyli czekać aż zgaśnie i wtedy sprawdzać zasilanie ? chyba nie ma na razie innej opcji, co?

  • #39 30 Lis 2015 17:31
    muchahaj
    Poziom 9  

    wykluczyłem problem z masą, podpiąłem dodatkowy przewód (2x2,5) od minusa na aku do bloku silnika. Nic się nie zmieniło. Zauważyłem jednak jedną zależność. Wcześniej pisałem, że nie ma znaczenia czy ciepły, czy zimny. Widocznie kiepsko obserwowałem. Teraz jestem pewien, że gaśnie zazwyczaj wtedy, kiedy złapie temperaturę powyżej 80 stopni. Potem potrafi odpalić i jechać 100 km bez zakłóceń. Na innym forum wyczytałem :
    "Odświeżę temat i potwierdzę jednocześnie rozwiązanie. W mojej Astrze G 2008 1.7 CDTI 80 KM (silnik Z17DTL) miałem identyczne objawy jak twórca tematu. Przez 2 tygodnie błąd wyskoczył tylko dwa razy, komputer pokazał P1335 - błąd czujnika położenia wałka rozrządu, którego wymiana nic nie dała. Czytając ten temat zaryzykowałem i zakupiłem oryginalny używany czujnik położenia wału korbowego za 70 zł i po wymianie problem rozwiązany. "
    Dość często pojawia się problem czujnika wału korbowego i takich samych objawów. Chyba wymienię ten czujnik i zobaczę, czy pomoże. Wiem, że w ten sposób można wymienić pół samochodu i nie naprawić usterki, ale koszt czujnika to podobno max 150 zł, a jak dzwonię po elektrykach, to mi sugerują, żeby jeździć, aż padnie całkiem, bo tak to se można szukać i szukać. Jedyny życzliwy ma czas dopiero za kilka dni, więc do tego czasu chyba sam zadziałam.

  • #40 30 Lis 2015 19:17
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Watpie zeby to był czujnik, no ale próbuj.

  • #41 30 Lis 2015 21:00
    t3syncro
    Poziom 13  

    piny w sterowniku?
    mialem podobny problem i okazalo sie ze piny w sterowniku wywalal blad 1335
    po przelutowaniu calego stera auto wrocilo do niemiec bez zadnych problemow z checkiem

  • #42 01 Gru 2015 04:44
    muchahaj
    Poziom 9  

    t3syncro napisał:
    piny w sterowniku?
    mialem podobny problem i okazalo sie ze piny w sterowniku wywalal blad 1335
    po przelutowaniu calego stera auto wrocilo do niemiec bez zadnych problemow z checkiem

    no właśnie... dlatego próba z wymianą czujnika jest raczej moją ostatnią własną. jeśli to nie pomoże, stawiam auto do tego co się zgodził szukać,uchodzi za uczciwego i zna moją sytuację finansową, więc chyba mnie nie skroi. Znalazłem sposób na sprawdzenie czujnika, więc zanim kupię nowy, spróbuję sprawdzić.

    Dodano po 2 [minuty]:

    fuelinyourblood napisał:
    Watpie zeby to był czujnik, no ale próbuj.


    zauważ, że objawy identyczne, jak u mnie
    https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU

  • #43 03 Gru 2015 20:14
    muchahaj
    Poziom 9  

    fuelinyourblood napisał:
    Watpie zeby to był czujnik, no ale próbuj.


    jednak na 99% czujnik, wymieniłem, dwa dni jeżdżenia, trochę na dłuższych dystansach, trochę w korkach i żadnej przerwy w pracy silnika. Jak pojeżdżę dłużej, napiszę, czy faktycznie to była przyczyna. Tym czasem wielkie dzięki wszystkim za dotychczasowe rady.

  • #44 03 Gru 2015 23:29
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Skoro jest ok to gratuluje.

  • #45 09 Gru 2015 06:44
    muchahaj
    Poziom 9  

    Podsumowując - auto gasło tak, jakby coś nagle odcinało zapłon. Raz jeździłem kilka dni i nic się nie działo, innym razem gasło dwa, trzy razy dziennie. Nie było zasady. Zauważyłem, że gaśnie zazwyczaj wtedy, kiedy łapie temperaturę (ok. 80 stopni). Komputer pokazał "czujnik położenia wałka rozrządu" ale wymiana na nowy nic nie dała. Dodatkowa masa też nie pomogła. Poczytałem trochę i postanowiłem zaryzykować w ciemno wymienić "czujnik położenia wału korbowego". Jeżdżę już tydzień, po mieście, krótka trasa (ok 100km), kilka razy w korkach i nie zgasł - czyli bingo !