Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW LT 28 2.0 - Regulacja gaźnika w VW LT 2.0 ('83)

14 Sty 2015 19:19 1071 5
  • Poziom 11  
    Witajcie,

    VW LT 28 2.0 75KM (1983)

    Czy ktoś orientuje się jak w tym silniku reguluje się gaźnik?

    Objawy są takie:

    na benzynie silnik się krztusi, przerywa, nie pracuje równo, a z wydechu wydobywają się kłęby czarnego dymu o zapachu nafty, po ściągnięciu odmy filtr - gaźnik widać wyraźnie jak na przepustnicę z komory pływakowej wręcz wlewa się paliwo, kiedy jest go już sporo to silnik po prostu się "utapia" i gaśnie, a z gardzieli gaźnika chlupnie trochę benzyny w górę. Podczas ok. 2 minutowej pracy na benzynie spalił jej dobre 2l.

    Na gazie silnik pracuje jak zegarek.

    Pływak jest szczelny, więc chyba pracuje poprawnie, na gaźniku widać kilka śrubek regulacyjnych (dokładnie to chyba są 3 które zauważyłem) ale nie mam pojęcia czym i jak kręcić żeby doprowadzić go do ładu.

    Jeżeli ktoś mógłby mi pomóc jakąś instrukcją po polsku, angielsku lub niemiecku albo wie z doświadczenia jak to zrobić to będę bardzo wdzięczny!
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Pływak szczelny, a zawór zamyka?
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Pływak może i szczelny ale zaworek iglicowy to już nie , paliwo nie może zalewać gaźnika do wymiany a raczej do naprawy bo części i w servisie już nie dostaniesz . Jak przestanie zalewać gaźnik to będziesz regulował ,może wszystko jest szczelne a tylko poziom paliwa do wyregulowania .Sposób sprawdzenia i regulacji zależny od konkretnego modelu gaźnika.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Zidentyfikuj co to za gaźnik, dokładny model, i wtedy szukaj informacji. Być może występował w wielu innych autach, bo taki mały silnik w LT to chyba raczej rzadkość.

    edit:
    Znalazłem - Solex 35 PDSIT. Teraz tylko google i masz multum informacji.
  • Poziom 11  
    Zgadza się, prawdopodobnie nawala zawór iglicowy, wg oznaczeń na gaźniku jest to SOLEX 30/35 PDSI(T).

    Zauważyłem, że gdy tak się morduje na benzynie i nagle odetnę mu jej dopływ poprzez elektrozawór (przełączam na fazę wypalania paliwa z gaźnika) to po paru chwilach silnik zaczyna pracować płynnie i ładnie. Więc winowajców może być dwóch, pływak albo zawór iglicowy (a obstawiam że gaźnik jest ustawiony dobrze, choć tu mogę być w błędzie bo jedną śrubką już kombinowałem niestety).

    Wszystko się okaże jutro, zawór iglicowy z mojego gaźnika jest bardzo podobny do zaworu stosowanego w motorowerach SIMSON (przynajmniej na zdjęciach), ale jak z wymiarami to już nie wiem.
  • Poziom 11  
    Sprawa zalatwiona. Plywak był za nisko osadzony i zalewalo gaźnik.