Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wlasny - Zmiana prędkości obrotowej DC + zmiana biegunowości

Dawid1990dbst 14 Sty 2015 20:09 1401 6
  • #1 14 Sty 2015 20:09
    Dawid1990dbst
    Poziom 7  

Witam,
    Na wstepie przyznam sie, ze jestem zielony w sprawie elektroniki. Mam oto taki model robota/napedu:
    W miejscu tych pomarańczowych tulejek znajdują się takie silniki:
    Na początku w założeniach było umiejscowienie po jednym silniku na gąsienice i sterowanie robotem poprzez miane prędkości obrotowej tych silników dwoma oddzielnymi układami jakie znalazłem na forum: Link[/url]http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-zrobic-regulator-silnika-pwm-na-ne555-plytka-stykowa]Link[/url]. Ale przyszedł mi do głowy pomysł żeby każdą gąsienice napędzały po dwa silniki umieszczone w kole napędowym.
    I tutaj pytanie do was: Prędkość regulowana byłaby np. układem z linku. Jaki układ zastosować do zmiany biegunowości tych silniczków? A może macie już jakiś gotowy układ łączący 2 oddzielne sterowania prędkościami silników + biegunowością? (Chce zrobić coś w rodzaju pilota do sterowania tym robotem. Sprawa jest czysto teoretyczna. Musze po prostu podać w "dokumentacji" w jaki sposób się tym robotem steruje) Z góry dziękuje za pomoc ;)

0 6
  • #3 14 Sty 2015 21:04
    Dawid1990dbst
    Poziom 7  

Czy zastosowanie układu z linku do prędkości obrotowej + takiego prostego przełącznika https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=10601920#10601920 do zmiany biegunowości da rade?
    czyli lewa strona=lewa gąsienica : potencjometr do obrotów+przełącznik do biegunowości. I prawa to samo.

Dodano po 8 [minuty]:

Zapomniałem dodać, że w każdej "belce" znajdują się dwa takie pakiety http://botland.com.pl/lipo-dualsky/570-dualsky-520mah-20c-2s1p-74v.html
    Parametry

Dwa ogniwa (2S) Li-pol
    Producent: Dualsky, seria ES
    Napięcie nominalne: 7,4 V