Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1,4 16V AUA 2001r - Pompa paliwa chodzi na wyłączonym zapłonie

14 Sty 2015 20:16 2367 4
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich serdecznie,

    Mam problem z samochodem (Skoda Fabia 1,4 16V AUA 2001r) który przerósł moje możliwości.

    Samochód rozładował akumulator. Przed dojechaniem na miejsce postoju nie było żadnych objawów nieprawidłowej pracy.

    Po naładowaniu i założeniu akumulatora okazało się, że pompa paliwa chodzi ciągle lub z przerwami. Zapłon nie jest włączony a auto może być zamknięte. Pompa włącza się w losowy sposób na chwilę lub dłuższy czas po czym się wyłącza.

    Działaniu pompy towarzyszy często klikanie przekaźnika ale inne niż w normalnym trybie działania. Przekaźnik pompy paliwa (przekaźnik 140) załącza się kilkukrotnie - częstotliwość tych załączeń to ok 2-3 razy na sekundę. Czas trwania tego kluczowania jest też różna. Dzieje się tak tylko przy wyłączonym zapłonie, wyciągniętym kluczyku, zamkniętym aucie.

    Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon pompa pompuje i się wyłącza. Samochód odpala.

    Po zgaszeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka pompa dalej działa.

    Przy odczytywaniu błędów często zrywana jest komunikacja z komputerem.

    To co już zrobiłem to odczytałem błędy:
    Błędy jakie podał mi program:
    Skoda Fabia 1,4 16V AUA 2001r - Pompa paliwa chodzi na wyłączonym zapłonie

    Błąd od przekaźnika nie zawsze się pojawia.

    Wyciągnąłem i włożyłem przekaźnik pompy. Niestety nie wiem jak sprawdzić czy działa poprawnie.

    Czy takie objawy może dawać uszkodzony przekaźnik pompy paliwa ?

    Proszę o pomoc. Z góry dziękuję za podpowiedzi co jeszcze można zrobić.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 43  
    Zobacz czy ci drzwi nie aktywują pompki.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 2  
    Zapomniałem napisać wyciągałem też:

    - Przekaźnik odpowiedzialny za lampki ostrzegawcze w drzwiach.
    - wtyczki od drzwi kierowcy te co są na słupku.

    Też podejrzewałem, że to coś z czujnikiem od drzwi ale chyba odłączenie wszystkich wtyczek od drzwi kierowcy to wyklucza ?
  • Poziom 11  
    Wymień przekaźnik. Pompka może mieć taki pobór prądu że skleja styki przekaźnika. Sprawdził bym też czy podczas wyłączenia zapłonu zostaje masa i zasilanie na cewkę przekaźnika .
  • Poziom 43  
    To zapodaj żarówke 2 W na sterowanie pompki paliwa.
    I widzisz czy jest czy nie.