Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW POLO III 1.4 16v 97'- Obroty nagle spadają do zera i gaśnie.

Maciek546 14 Sty 2015 22:08 2013 18
  • #1 14 Sty 2015 22:08
    Maciek546
    Poziom 5  

    Witam.
    Pozwoliłem sobie założyć temat, ponieważ mimo kilku innych podobnych nie uzyskałem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.
    Jestem posiadaczem VW Polo III 1.4 16v 101 km 97' . Samochod często traci obroty nagle do zera po czym zapala się kontrolka ładowania i gaśnie.. Przy próbie odpalenia długo się dlawi. Możliwe jest uruchomienie go dopiero po chwili średnio 5 minut. Ostatnio otworzyłem maske, dalo się wyczuć że bylo pod nią cieplo. Poczekalem pare minut z otwarta maską i samochód odpalil od strzała. Sam nie wiem co o tym myśleć. Na początku podejrzewalem modul sterujący, ale teraz sam juz nie wiem. Akumulator jest sprawny na pewno. Wiem, że konieczna jest wizyta mechanika, ale warto by rozejrzeć się na początku za przyczyną samemu.
    Liczę na Waszą pomoc, z góry dziękuję.
    Pozdrawiam

    0 18
  • Pomocny post
    #2 14 Sty 2015 22:41
    jaga134
    Poziom 24  

    Mam Renault Scenik 1,6 , 16v benzyna z 2000r.Czasami,kiedy wskaźnik paliwa pokazuje jedną kreskę powyżej rezerwy, auto potrafi gasnąć na małych obrotach. Po odpaleniu trzeba trzymać wysokie obroty aby móc jechać. Powód gaśnięcia? Prawdopodobnie brak odpowietrzenia zbiornika. Powstające podciśnienie powoduje "zatkanie" pompy paliwa . Przy otwieraniu zbiornika słychać syk. Po zatankowaniu paliwa "za 100 zł", auto jeździ normalnie. Noszę się z zamiarem przewiercenia dziurki w korku zbiornika. Zobacz ,czy nie masz podobnego przypadku.

    1
  • Pomocny post
    #3 14 Sty 2015 22:42
    skorpion.g
    Poziom 15  

    Witam czy te objawy są zawsze na rozgrzanym silniku??

    1
  • #4 14 Sty 2015 22:48
    Maciek546
    Poziom 5  

    Tak, zazwyczaj zdarza się to na rozgrzanym silniku. Po ostudzeniu silnika, samochód odpalil odrazu.

    1
  • Pomocny post
    #5 14 Sty 2015 22:59
    skorpion.g
    Poziom 15  

    sprawdź czujnik halla wału korboweg.

    1
  • #6 14 Sty 2015 23:05
    Maciek546
    Poziom 5  

    Dobrze, sprawdzę też filtr paliwa, bo może coś tam również nie grać.

    0
  • Pomocny post
    #7 14 Sty 2015 23:13
    skorpion.g
    Poziom 15  

    jakbyś miał zatkany filtr paliwa to cały czas byś miał problem ,możesz popuścić korek wlewu paliwa bo przy przytkanym odpowietrzniku mogą być podobne objawy.

    1
  • #8 24 Lut 2015 17:43
    Maciek546
    Poziom 5  

    Witam ponownie.
    Odświeżam temat, bo problem nadal nie został rozwiązany.

    Byłem 2 dni temu u mechanika, Polo zostało podłączone pod komputer. Pokazały się dwa błedy. Jeden z przepustnicą, a drugi z prędkością obrotową(!) . Przepustnica, dlatego iż filtr powietrza był mocno dojechany. Po wymianie filtra, usunięciu błędów samochód jeździł jak należy i co najważniejsze nie gasł. Jak się okazało do czasu.. Po zrobieniu jakichś 250km, jechałem spokojnie(silnik rozgrzany dobrze), aż nagle, jak zawsze - obroty momentalnie do zera i samochód zgasł. Po wystudzeniu pojechał dalej. Następnego dnia pojechałem do mechanika, znowu Polo podpięte pod komputer, ale teraz nie wyskoczył ŻADEN błąd, ani na zaplonie, ani na uruchomionym. Mechanik drapie się po głowie i sam nie wie co może być przyczyną. Najbardziej prawdopodobny jest ten czujnik położenia wału korbowego, ale zaczął wymieniać również jako możliwą przyczynę - moduł sterujący, filtr paliwa(ale to raczej wykluczał) i czujnik wałka rozrządu.
    Ręce mi opadają. Doradźcie coś, bo sam już nie wiem co mam zrobić w tej sytuacji. Zacząć wymianę od najtańszego modułu, czy strzelać w ciemno w czujnik wałka korbowego?

    0
  • Pomocny post
    #9 24 Lut 2015 17:51
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Trzeba sprawdzić czujnik wału jak auto zgaśnie - oscyloskop lub podłączyć pod komputer i patrzeć czy pokazuje obroty silnika.
    Objawy wskazują na czujnik wału.

    1
  • #10 24 Lut 2015 17:55
    Maciek546
    Poziom 5  

    Mam zostawić samochód, on nim pojeździ i jak zgaśnie sprawdzi w komputerze co jest nie tak.
    Przewertowałem cały internet i wszelkie fora, ewidentnie wszystko wskazuje właśnie na czujnik wału, no i w sumie pokazał się błąd z prędkością obrotową.
    Jeśli ktoś ma jakieś propozycje, zapraszam do dyskusji...

    0
  • #11 26 Lut 2015 18:33
    Maciek546
    Poziom 5  

    Jeszcze jedno pytanie odnośnie lokalizacji, bo pomyślałem żeby samemu go wyjąć. Mam dostęp do kanału, wiem że jest on na łączeniu skrzyni z silnikiem. Jest dość dobrze dostępny, czy bez ruszania innych podzespołów się nie obejdzie?

    0
  • Pomocny post
    #13 26 Lut 2015 19:16
    AUTOGRZEBOLOG
    Poziom 15  

    Tylko od razu jakbyś kupował czy mechanik to niech spyta na który jest najmniej reklamacji albo najlepiej wcale, zamienniki to dramaty chińskie, mi facet polecił firmę ERA na która przez 5 lat sprzedaży nikt się nie skarżył, i ja tez nie ma powodów-tanio i hula za to wystrzegaj sie Febi bo zbiera cięgi od nabywców a po zmierzeniu wartości okazuje się że nawet do fabrycznych się nie zbliża

    0
  • #14 26 Lut 2015 20:38
    Maciek546
    Poziom 5  

    Mój znajomy pracuje na szrocie, ma poszukać czegoś odpowiedniego.

    A co do lokalizacji, to tak jak myślałem, sam raczej nie dam rady tego zrobić.

    0
  • Pomocny post
    #16 27 Lut 2015 06:21
    AUTOGRZEBOLOG
    Poziom 15  

    Nie każdego stać na oryginały, dlatego warto zaczerpnąć porady o dobrze współpracujących zamiennikach.

    0
  • #17 27 Lut 2015 21:23
    Maciek546
    Poziom 5  

    Niezłe jaja wyszły Bracia Rodacy ;)
    Okazuje się, że w moim Polo NIE MA czujnika położenia wału korbowego.
    Wyszło na to, że aparat zapłonowy jest do kosza(czujnik halla).

    0
  • #19 27 Lut 2015 21:40
    Maciek546
    Poziom 5  

    Nie jestem w stanie teraz powiedzieć, bo samochód stoi w warsztacie.

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo