Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV - Nowe tarcze i klocki Bosch, piszczą hamulce

15 Sty 2015 19:27 7347 15
  • Poziom 2  
    Witam,
    dosłownie trzy tygodnie temu zmieniałem na przodzie zestaw tarcz i klocków Boscha. Wszystko było by ok gdyby kilka dni temu nie pojawił się problem.
    Mianowicie przy hamowaniu auta poniżej 30-40 km/h pojawia się pisk, taki sam lub nawet nieco większy gdy zużyte są klocki.
    Pisk jest większy gdy jest wilgotno na dworze lub po solidnym myciu auta.
    Czy da się temu jakoś zaradzić? Oczywiście oprócz wymiany klocków tym razem na nie wiem np. ATE tylko nie uśmiecha mi się wydawać kolejnych 120 zł do tych 450 które wydałem na zestaw Boscha.
    Czy może być tak że zostałem oszukany i zakupiłem nieoryginalny zestaw tarcz i klocków, podpisane Bosch ale w rzeczywistości to nie jest oryginał?
    Co można w tym układzie poradzić?

    Dziękuję z góry!
  • Poziom 16  
    Witam. szczerze wątpię ze w opakowaniu bosha były by innej firmy klocki lub tarcze.
    Poza tym na tarczach i klockach powinny bym napisy informujące o modelu oraz marce części.
    Co do piszczenia to albo prowadnice mogą się przycierać lub są zatarte, albo klocek blokuje się w jarzmie. W jednym i drugim przypadku klocek nie przylega do powierzchni całą swoja powierzchnią. Przyczyna mogą możne być również awaria całego zacisku.
    Należy wyczyścić jarzmo raz sprawdzić stan prowadnic przed montażem nowego zestawu hamulcòw.
    Piszczenie hamulców czasami pojawia się, gdy złe dopiera się klocki do tarcz. np tarcze miękkie, a klocki twarde. lecz w przypadku wymiany tarcz i klocków tej samej firmy rzadko się zdarza taka sytuacja.
    możliwe ze hamulce muszą się jeszcze ułożyć, a piszczenie po jakimś czasie samo ustanie.

    Mam nadzieje ze pomogłem :)
    Pozdrawiam.
    Epi92
  • Poziom 2  
    Witam,
    rozumiem...dziwna trochę sytuacja bo przed miesiącem miałem stare wymienianie 4 lata temu chyba..i piszczało mniej, pomimo zużycia niż teraz te obecne..
    A co może w takim przypadku zrobić? porozbierać wszystko? i poczyścić? A może jechać gdzieś na przegląd hamulców? No na klockach na pewno są nr części i że Bosch, tarcze to nie pamiętam.
    hmm to super..po prostu zaczałęm się zastanawiać nad problemem..
    Bo rok temu stary zestaw nie piszczał, teraz zaczął i się okazało że jest do wymiany a po wymianie na nowe Boscha piszczy od tygodnia znowu.. :D

    No nic posprawdzam wszystko.
  • Poziom 16  
    Obstawiam na blokowane się klocka w jarzmie, albo problem z prowadnicami.
    Najlepiej rozebrać wszystko, poczyścić sprawdzić czy jarzmo swobodnie chodzi na prowadnicach, sprawdzić czy klocki nie zacinają się w jarzmie jeśli tak oczyścić z rdzy albo brudu i powinno działać.
    Możliwe tez ze przy wymianie klocków wymieniający mógł uszkodzić gumkę od prowadnic. W przeciągu 3 tyg woda się dostała smar wypłukała i takie mogą być objawy.
    Jeśli nie pomoże, to oznacza ze klocki jeszcze nie zdążyły się ułożyć do tarczy.

    co do numeru tarczy są w rożnych miejscach. Mogą być od wewnątrz, zewnątrz, na boku przy otworach wentylacyjnych.
  • Poziom 27  
    epi92 napisał:
    a klocki twarde


    Myślę że to jest poprawna odpowiedź.
  • Poziom 13  
    Układ hamulcowy boscha bedzie piszczał to nie wina jażma ani swożni.
    Zakładałem w ciągu 4 lat trzy razy zestaw klocki tarcze i bez reklamacji sie nie obeszło.
    Próbuj reklamować!:)
  • Moderator Samochody
    Marcinkiewicz86 napisał:
    Czy może być tak że zostałem oszukany i zakupiłem nieoryginalny zestaw tarcz i klocków, podpisane Bosch ale w rzeczywistości to nie jest oryginał?


    Większość z tych co widziałem kupionych na allegro to były jakieś podróbki, śmierdzące jak Tomex! Dlatego ogólnie ta marka ma kiepskie opinie. Niesłusznie, bo montowałem oryginały i byłem z nich zadowolony.
    Druga sprawa że przed montażem wszystko ma być dokładnie oczyszczone, a miejsce styku klocków z jarzmem i zaciskiem posmarowane specjalną pastą.
  • Poziom 36  
    Do tego warto przetrzeć klocka o klocek przed montażem aby zedrzeć wierzchnią warstwę. Przez nią można się nieźle "przejechać" a i piszczy strasznie. Do tego jak poprzednicy wyczyścić dobrze zaciski
  • Poziom 43  
    Zakładanie kompletu jednej firmy to wbrew pozorom błąd. Piszczą jak chcą. Twarde klocki muszą być. Lub nie dotarte spokojnie i przypalone klocki plus nie umyte ze smaru tarcze płynem..
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Zdemontuj klocki i zobacz czy nic nie wpadło pomiędzy klocek a tarcze i nie przykleiło się do klocka.
    Możesz przetrzeć powierzchnię klocka papierem ściernym ale bez przesady.
    Czasem pomaga ostre hamowanie.
  • Poziom 2  
    No raczej podróbek chyba nie mam bo po tym co rozmawiałem ze sprzedawcą to wg niego podróbki to są w foliach pakowane jak ze szrotu a nie oryginalny karton Bosch z numerem itd..i że mam się skontaktować z Boschem i podać numery sprawdzić itd..

    Wg mnie po prostu Bosch jest do tyłka..miałem Brembo + Ferrodo zakładane w tym samym serwisie i zero pisku..i co nagle przy Boschu trzeba tydzień czyścić smarować itd..? wątpie..

    Reklamacja ok ale jak się ją technicznie realizuje? auto stoi na cegłach?:D
    No bo nie mam na podmiane tarcz i klocków..

    Nie wiem czy nie kupić zestawu klocków innej firmy i wymienić i bedzie spokój i nigdy więcej Boscha...chyba tylko wycieraczki robia dobre, ewentualnie świece jak im się uda.

    grala1 napisał:

    Czasem pomaga ostre hamowanie.

    No właśnie dziś tak zrobiłem, trochę pomogło ale jeszcze piszczy przy końcówce hamowania tak w okolicach 30 km/h..
    I jak myje auto to przez jakiś czas to sie nasila..taki pisk..dopóki ja wiem? nie przeschnie woda.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Marcinkiewicz86 napisał:
    Ferrodo zakładane w tym samym serwisie i zero pisku..i co nagle przy Boschu trzeba tydzień czyścić smarować itd..? wątpie..


    To trzeba robić przy każdej obsłudze hamulców, a jak się robi na sztukę, pod gumki nie zagląda, to są tego efekty.

    Klocek powinien mieć 0.3 mm luzu w jarzmie, jeśli wchodzi na cianso, to nie ma opcji że będzie dobrze.
  • Poziom 13  
    I tak będzie piszczeć.
    Zbyt twarda okładzina klocków i tyle rekamacje wszystkie uznane z wadą producenta.
  • Poziom 31  
    Od lat w wielu samochodach zakładam tylko klocki i tarcze Hella Pagid -nigdy nie było reklamacji