Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna II 2.2 DCI 150 - bagnet oleju renault laguna 2,2 DCI

jankes3101 15 Jan 2015 20:07 6135 20
  • #1
    jankes3101
    Level 9  
    Witam
    mam mały problem z moją renatą 2,2 DCI 150 km. mianowicie jak wyjmuje bagnet oleju i chce spr. poziom smarowidła, to nie wiem na którym stronę podziałki patrzeć ;o z jednej str. połowa a z drugiej za dużo. która strona Panowie ???? help
  • #4
    Artek1024
    Level 12  
    na upartego nie musisz tego robić , auto po włączeniu samo monitoruje poziom oleju.
    zwężka w misce często powoduje takie anomalie.
  • #5
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Artek1024 wrote:
    na upartego nie musisz tego robić , auto po włączeniu samo monitoruje poziom oleju.
    zwężka w misce często powoduje takie anomalie.


    Ja tam nie ufam do końca elektronice zwłaszcza w sprawach "śliskich" :)
    Warto sprawdzić olej sposobem w 100% miarodajnym.
  • #6
    jankes3101
    Level 9  
    jeszcze małe pytanko. Przechodzę z pół syntetyka na pełen zalecany syntetyk. Co panowie o tym myślicie ?. Auto 190 tyś. Silniczek ładnie pracuje :)
  • #7
    Artek1024
    Level 12  
    Jezeli auto nie pobiera oleju (miesci sie w normie producenta) możesz to śmiało zrobić, uzyj tylko oleju uznanych producentów, jeżeli auto zacznie olej pobierać będziesz niestety musiał wrócić do półsyntetyka. silnik zdążył już się wewnętrznie zanagarować, stąd właśnie problemy z 'podwójnym stanem'.
  • #8
    jankes3101
    Level 9  
    Czyli podwójny stan na bagnecie wiąże się z nagarem w silniku ? :)
  • #9
    Artek1024
    Level 12  
    Nie zawsze, ale bardzo często.
    te silniki są bardzo czułe na wachania ciśnienia oleju, zwłaszcza turbiny nie dosmarowane potrafią się bardzo szybko skończyć i doprowadzić do rozbiegnięcia silnika, a do tego wymiany oleju co 30000km robią swoje, nawet oleje long life nie lubią takich przebiegów. Te silniki w naszym klimacie powinny do konca 'latać' na pełnym syntetyku z krótszymi przebiegami międzyserwisowymi.
  • #10
    jankes3101
    Level 9  
    Jak już rozmawiamy o lagunach to mam jeszcze mały problem :o
    Podczas gdy wrzucam delikatnie trzeci bieg to napotykam podwójny przeskok. gdy robię to z większą siłą to normalnie wchodzi :o tylko gdy wrzucam trzeci bieg. coo to może być panowie ? jedni mówią, że to linki od wybieraka a drudzy, że to synchronizator.
  • #12
    jankes3101
    Level 9  
    ok, dzięki za info. Podczas szybkiej zmiany biegu i energicznemu wepchnięciu wybieraka wszystko jest OK. Wbrew pozorom jestem jednym z nielicznych zadowolonych użytkowników tej jednostki. O autko trzeba po protu dbać :)
  • #13
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    jankes3101 wrote:
    ok, dzięki za info. Podczas szybkiej zmiany biegu i energicznemu wepchnięciu wybieraka wszystko jest OK. Wbrew pozorom jestem jednym z nielicznych zadowolonych użytkowników tej jednostki. O autko trzeba po protu dbać :)


    Ja mam 1,8 16V i tez bardzo sobie chwale :)
  • #14
    CommonRail
    Level 27  
    Artek1024 wrote:
    na upartego nie musisz tego robić , auto po włączeniu samo monitoruje poziom oleju.

    A nieprawda. W silnikach DCI przez wysoki poziom węgla czujniki poziomu świrują i mimo pustej miski pokazują połowę stanu. Co więcej, całkowicie wyjęte z silnika nadal pokazują pół stanu, Dopiero wymiana na nowy pomaga.
    jankes3101 wrote:
    Podczas gdy wrzucam delikatnie trzeci bieg to napotykam podwójny przeskok. gdy robię to z większą siłą to normalnie wchodzi :o tylko gdy wrzucam trzeci bieg. coo to może być panowie ? jedni mówią, że to linki od wybieraka a drudzy, że to synchronizator.


    Niestety częsty objaw zużytej skrzyni PK6. Ta skrzynia tak ma, wraz z jej końcem zaczyna ciężko wchodzić 3 bieg. Jeżeli linki i wybierak na skrzyni są zdrowe, to nie ma czego szukać. Olej w skrzyni kiedy zmieniany?

    Dodano po 2 [minuty]:

    jankes3101 wrote:
    to nie wiem na którym stronę podziałki patrzeć

    Przecież tam jest tylko jedna. Sprawdzasz na kratownicy.
  • #15
    Artek1024
    Level 12  
    Kolego common nie pisz głupot, że wszystkie czujniki 'świrują', to są sporadyczne przypadki, jedynie na długo nie wymienianych olejach i nie mozna na tym budować teorii, ze jest to norma, po to firma wymysliła udogodnienie by z niego korzystać.
    A 'dwa poziomy oleju' moga sie pojawiac na obu stronach bagnetu, w zależności jak włożymy bagnet.
  • #16
    CommonRail
    Level 27  
    Artek1024 wrote:
    Kolego common nie pisz głupot, że wszystkie czujniki 'świrują', to są sporadyczne przypadki, jedynie na długo nie wymienianych olejach i nie mozna na tym budować teorii, ze jest to norma, po to firma wymysliła udogodnienie by z niego korzystać.
    A 'dwa poziomy oleju' moga sie pojawiac na obu stronach bagnetu, w zależności jak włożymy bagnet.


    Powiedz mi, ile tych aut zrobiłeś? I jaki interwał wymiany oleju ma Laguna? Każdy 1.9dci źle pokazuje poziom oleju z tego czujnika. Udogodnienie? Widzę, że ty z tych, co uważają, że elektronika w Lagunie jest po to, żeby ułatwiać życie. Nie wypowiadaj się w tematach gdzie nie masz pojęcia. Zjadłem zęby na laweciarach, więc nie potrzebuje pouczania od kogoś kto zrobił dwie w życiu.


    Po to na bagnecie jest tarka, żeby na niej sprawdzać poziom. A nie na drugiej stronie, na zbiorniczku wyrównawczym, czy w aucie sąsiada.
  • #17
    Artek1024
    Level 12  
    Kolego common widzę, ze nie tylko wiedzy ci brakuje ale i kultury, wracaj lepiej do swoich lawet, na tym poziomie nie będę dyskutował, sprowadzając tą mało i tak już merytoryczną debatę na dno.
    To jest zbyt poważne forum by tolerować takie przepychanki słowne.

    Moderated By Pawel wawa:

    Radzę nie wracać do takiego tonu dyskusji! 3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • #18
    CommonRail
    Level 27  
    Artek1024 wrote:
    na tym poziomie nie będę dyskutował,

    A czy ktoś Cię zmusza?

    Artek1024 wrote:
    sprowadzając tą mało i tak już merytoryczną debatę na dno.

    No wybacz, ale tą brednią:
    Artek1024 wrote:
    silnik zdążył już się wewnętrznie zanagarować, stąd właśnie problemy z 'podwójnym stanem'.

    przebiłeś wszystko. Musiała by być juz 5 centymetrowa skorupa i pół miski szlamu, żeby nagar wpłynął jakkolwiek na stan oleju.
    Artek1024 wrote:
    To jest zbyt poważne forum by tolerować takie przepychanki słowne.

    Więc naucz się, że jak nie masz doświadczenia z danym samochodem, to się nie wypowiadaj.


    Artek1024 wrote:
    możesz to śmiało zrobić, uzyj tylko oleju uznanych producentów, jeżeli auto zacznie olej pobierać będziesz niestety musiał wrócić do półsyntetyka

    Po pierwsze, brednia. Przejście z półsyntetyka na pełny syntetyk rozpuszcza osady w silniku. Zamiast oleju będzie smoła i wszystko zacznie cieknąć.
    Artek1024 wrote:
    Te silniki w naszym klimacie powinny do konca 'latać' na pełnym syntetyku

    Kolejna brednia. Co ma klimat do decyzji sytnetyk/półsyntetyk. Olej stosuje się według wskazań producenta. A jeżeli ktoś juz wcześniej wlał półsyntetyk, to niestety pozostaje się tego trzymać. Widocznie ktoś próbował zmianą oleju na gęstszy wyremontować zużyty motor.
    Artek1024 wrote:
    zwężka w misce często powoduje takie anomalie.

    Jaka znowu zwężka? Plastikowa osłona wału nie ma wpływu na poziom oleju, tak samo wewnętrzne przegrody miski.
    Artek1024 wrote:
    nawet oleje long life nie lubią takich przebiegów.

    Oleje long life skutecznością można porównać do ceramizerów. Jest popyt, jest podaż. po 30kkm, kazdy olej przypomina smołę i nie ma żadnych wartości smarnych. Dziwne, że ten sam silnik jest w Volvo z interwałami 15tys nie ma żadnych problemów z tymi motorami.
  • #19
    jankes3101
    Level 9  
    Co do skrzyni. Olej wymieniony całkiem niedawno na zalecany. W jaki sposób spr. stan linek oraz wyberaka ?? każdy inny bieg wchodzi pięknie
  • #20
    CommonRail
    Level 27  
    Najprosciej było by Ci złapać drugą taką lagunę, wziąć punkt odniesienia na skrzyni (np poduszka) i pomierzyć zakres ruchów wybieraka w dobrej skrzyni z Twoją. Aczkolwiek ciężkie wchodzenie tylko jednego biegu wskazuje na skrzynię,
  • #21
    jankes3101
    Level 9  
    hmm ciężkim wchodzeniem biegu bym tego nie nazwał. Bardziej by tu pasował podwójny przeskok.