Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Kuga 2008 Wymiana Rozrządu

BOBO MARKI 15 Sty 2015 21:26 18408 1
  • #1
    BOBO MARKI
    Poziom 8  
    Witam wymieniłem własnie rozrząd w mojej Kudzę 2008 r 2.0 diesel 136 koni
    Nie jestem żadnym mechanikem ,mam jednak garaż i nie boję się
    samemu naprawiać własnego auta.
    Wymiana jest bardzo prosta ale trzeba zwrócić uwagę na 3 ważne punkty
    Ja przy okazji wymiany rozrządu naprawiłem pisk z paska klinowego lub sprzegła altegnatora do dzis nie jestem do końca przekonany co było przyczyna pisku ale o tym później.
    a wiec ja zaczołem od demontażu filtra paliwa.odkrecamy stalowa osłonę i potem filtr o 180 stopni i mamy wygodny dostęp do alternatora
    zamatowany jest na 3 śruby klucz 16 .dwie od góry 1 z lewej a niby ta 4,no 4 niema jest tam taka łapa na śrubce ampulowej 6 i juz po sprawie
    nastempny krok zdjęcie napinacza i koła pasowego od nappedu,nie posiadam klucza pnełmatycznego a śruba stała dęba,problem rozwiazałem w ten sposub że braciak
    zapar klucz o wachacz a ja kilka razy szczeliłem rozrusznikiem.
    nie jest to najlepszy sposób ale pomogło śruba drgneła i dało się zdjąć koło pasowe.

    1 -Dobra teraz ważny 1 punkt odkręcamy poduszkę od silnika oczywiście najpierw silnik podpieramy i teraz uwaga trzeba zdiąć dystans poduszki odkręcamy tylko 3 śruby 2 górne i dolną od przodu ,czwartą ŚRUBĘ dolną od strony tyłu auta tylko luzujemy pod dystansem poduszki znajduje się rolka rozrządu,po zluzowaniu odchylamy dystans do siebie i wyciągamy rolka musi zostać na miejscu na 4 śrubie.
    -odkręcamy plastikowe osłony paska rozrządu, ok teraz mamy już wszystko na wierzchu i prawie dobre dojście
    2 -drugi ważny punkt w miejsce koła pasowego wkręciłem śrubę żeby obracac wałem ,jak spojrzymy na zębatkę od wałka zaworowego górna duża zębatka nie wiem czy dobrze to nazywam pod maską- nie jestem mechanikę,no dobra jak na nią spojżymy jest tam otwór owalny trzeba go zgrać z otworem 8 mm w korpusie silnika wkładamy tam śrubę M 8 i już mamy zblokowany rozrząd
    3 -trzeci ważny punkt flamastrem zaznaczamy sobie punkt ustawienia zębatki dolnej i na wszelki wypadek górnej którą i tak mamy zblokowana
    ok teraz można bezpiecznie zdejmować napinacz pasek rolka pompa wody

    punkt 4 skręcamy wszystko do kupy pompa rolka pasek i teraz napinacz przed montażem napinamy na maksa i blokujemy małym kluczem fajkowym ampulowym dociągamy napinacz do paska skrecamy napinacz na stałe luzujemy kluczyk i napinacz dobija
    kontrolujemy ustawienie dolnej zębatki mi przeskoczyła o jeden ząbek ,korygujemy w razie potrzeby
    ok jeśli wszystko w porządku wyjmujemy blokadę ,odkręcamy wałem dwa okrążenia i sprawdzamy ustawienie znaków na flamaster wszystko powinno być ok :D
    składamy pozostałe elementy osłony dystans poduszkę kolo pasowe pasek napinacz alternator i palimy auto wszystko gra a ja mam satysfakcje że zrobiłem kawał dobrej roboty
    pozdrawiam i nie ma się czego bać rozrząd to nic strasznego

    POZDRAWIAM
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • #2
    BOBO MARKI
    Poziom 8  
    do dziś auto jeździ bez awarii wiec wymiana rozrządu nie w moim wydaniu powiodła się w 100%