Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Touareg 3.0v6 - Turbo dziura między 1600 a 2000 obr.

15 Sty 2015 22:23 3996 36
  • Poziom 13  
    Witam.
    Silnik BKS "zainfekowany" do 277 koni.
    Problem jest następujący: w czasie jazdy kiedy obroty zejdą do ok 1600 obr. po wciśnięciu pedału gazu, auto chwilę czeka (ok 2 sekund)
    i dopiero w momencie osiągnięcia przez silnik 2000 obr. dostaje przysłowiowego "kopa" zostawiając za sobą chmurę czarnego dymu.
    Zachowuję się tak jakby między 1600 a 2000 obr. brakowało mu powietrza.Filtr powietrza i paliwa-nowe.VCDS pokazał dwa błędy, jeden to spalona świeca żarowa(wymieniona),drugi to sonda lambda za bogata mieszanka-co może mieć związek z tym przymuleniem i kopceniem w zakresie obrotów o których pisałem.
    Po skasowaniu błędów auto dalej "zastanawia się" czy jechać i powraca błąd sondy.
    W sobotę postaram się zrobić przegląd szczelności dolotu-bo od czegoś trzeba zacząć.
    Proszę o ocenę logów i wskazówki.
    Pozdrawiam.
    Poniżej logi.
    statyczne
    Link 001
    Link 003
    Link 004
    Link 013
    Link 014
    Link 018
    Link 023
    dynamiczne
    Link 001
    Link 003
    Link 004
    Link 008
    Link 010
    Link 011
    Link 3,11
    Link 3,10,11
  • Poziom 42  
    pisula napisał:
    i powraca błąd sondy.
    Nie lepiej zacząć od tego ?
  • Poziom 13  
    Od czegoś trzeba,tylko nie wiem czy przy padniętej lambdzie efekt zamulenia nie powinien utrzymywać się w szerszym zakresie obrotów,a tutaj wystarczy że zmienię tryb z "D" na "S" co automatycznie podnosi obroty powyżej 2 tyś (wiadomo że tak ma być) i auto odżywa uciekając od chmury czarnego dymu które wypuściło z siebie.
  • Poziom 27  
    Masz błąd w zmienionej mapie silnika. Wracaj z reklamacją.
  • Poziom 13  
    Cytat:
    Masz błąd w zmienionej mapie silnika

    Silnik z tą mapą jeździ od 2007 roku i nic się nie działo.
    Sprawa wygląda tak:dolot szczelny,ale niesprawny jest elektrozawór (przetwornik ciśnienia) sterujący podciśnieniem w egr. Bez różnicy czy jest pod napięciem czy nie, cały czas jest "drożny" a tym samym na egr cały czas idzie podciśnienie.
  • Poziom 27  
    W jakim stanie jest turbina? Po zatkaniu dolotu przy przeplywomierzu gasnie od razu, czy z opoznieniem. Podkladales przeplywomierz?
  • Poziom 13  
    Przepływomierz podmieniałem i nic się nie zmieniło, dolotu przed turbiną nie zaślepiałem.
  • Poziom 27  
    Zatkaj ręką przepływomierz i sprawdź czy zgaśnie od razu, czy będzie powoli spadał z obrotów. Sprawdzisz cały dolot na szczelność.

    Według mnie padnięta sonda. Nie masz od kogoś podmienić na chwilę?
  • Poziom 27  
    pisula napisał:
    ale niesprawny jest elektrozawór (przetwornik ciśnienia) sterujący podciśnieniem w egr. Bez różnicy czy jest pod napięciem czy nie, cały czas jest "drożny" a tym samym na egr cały czas idzie podciśnienie.



    Nie widziałem tego wcześniej. Przecież cały czas Ci wali spaliny w dolot i dlatego kopci na czarno.
  • Poziom 13  
    Dopiero dzisiaj (tzn. już wczoraj) "wymacałem" ten temat,w poniedziałek go wymienię i dam znać.
  • Poziom 27  
    Zdejmij tylko wężyk z egra i zaślep sam wężyk. Przejedź się i daj znac o efektach. Naprawa w 5 minut.
  • Poziom 15  
    Zaślep zawór EGR ewentualnie wyczyść.

    Dodano po 56 [sekundy]:

    Jesteś w stanie zgrać wsad z ECU??
  • Poziom 13  
    Cytat:
    Zdejmij tylko wężyk z egra i zaślep sam wężyk. Przejedź się i daj znac o efektach.

    Kopcenie raczej ustało a auto zbiera się lepiej......choć dopiero jutro przegonię je w trasie i będę miał porównanie do tego co było przed odcięciem egr.
    W związku z tym mam pytanie, czy może nastąpić przeładowanie turbo po odcięciu egra?
  • Poziom 10  
    Po pierwsze zatykanie , blokowanie , odcinanie zaworu EGR wprowadzi odrazu zakłucenia w odczytach z czujników w silniku a co za tym idzie szukając jednej usterki wprowadzasz błędy do sterownika silnika a żaden sterownik silnika nie będzie pracował prawidłowo , więc jak ma kontrolować i sterować silnikiem jeśli sami go oszukujemy ,ma jakąś usterkę a my wprowadzamy sztucznie następne ,to nie zadziała . jeśli szukasz usterek w tym aucie nigdy nie odłączaj niczego na włączonym zapłonie albo nie włączaj zapłonu jeśli coś odłączyłeś . To ogromny błąd w autach z samo diagnostyką ,teraz masz całą listę kodów błędów a tak naprawdę tylko jeden odpowiada za usterkę .
    Sonda lambda pokazuję bogatą mieszankę bo prawdopodobnie taka jest , a nie dlatego że jest uszkodzona .
    To co piszesz prawdopodobnie związane jest z nie wystarczającą ilością powietrza do ilości paliwa , powietrze doładowane z turbo nie dociera do cylindra tylko gdzieś ucieka , popularny powód - nieszczelny zawór EGR , z tąd kopcenie na czarno i dziura przy stosunkowo niskiej wydajności Turbo - niskie obroty- EGR jest częściowo mechaniczny i dla tego nie zawsze pokazują się kody . Po odłączeniu zasilania lub na nie pracującym silniku ten zawór musi być szczelnie zamknięty , jeśli jest inaczej trzeba go wymienić lub naprawić przez wyczyszczenie , uruchamiając go mechanicznie musi pracować płynnie bez żadnych zacięć w przeciwny razie zawsze będą problemy
    Od tego bym zaczął.
  • Poziom 27  
    Egr w touaregu jest pneumatyczny, odłączenie węża z niego nie powoduje żadnych błędów. Nie ma żadnych czujników mierzących ilość spalin w kolektorze dolotowym.
    Owszem, wywali błąd przepływu, ale tylko w wypadku gdy EGR jest elektryczny, bo nie wykryje jego cewki. Po zaślepieniu silnik pracuje lepiej i lepiej sie zbiera, bo zamiast spalin dostaje świeże powietrze, co jest korygowane przez ECU, gdyż podając spaliny w kolektorze mamy X gazów, więc automatycznie silnik zaciągnie mniej świeżego powietrza. W sytuacji gdy ma zatkany EGR, silnik zaciąga więcej powietrza, ponieważ w kolektorze jest mniej gazów o X - spaliny z EGR. Nad tym czuwa przepływomierz i na bieżąco koryguje dawkę.
    Skoro autor stwierdził, że dolot jest szczelny, to jest. Skoro kopcenie znikneło po odcięciu EGR (bo walilo spalinami w dolot i nie było pełnego spalania) to winny temu był egr. Należy teraz skasować błędy, pojeździć trochę i ponownie je skontrolować. Sonda wyłapała zbyt bogatą mieszankę z powodu zbyt dużej ilości spalin w dolocie. Za mało powietrza- bogata mieszanka-czarny dym-spadek mocy.
  • Poziom 13  
    @Southend69 zgadzam się z Tobą że silnik dostaje za mało powietrza, ale jeśli część mechaniczna EGR byłaby nieszczelna to po zdjęciu i zaślepieniu wężyka efekt byłby ten sam, a jest poprawa.Dlatego najpierw muszę wymienić lub podmienić przetwornik ciśnienia sterujący podciśnieniem w EGR.W tej chwili elektrycznie jest podłączony a zdjęty i zaślepiony jest wężyk dochodzący do EGR.
    CommonRail ,jutro przepalimy wydech i zobaczymy co z błędami,bo na razie jest ok.
    Tak na marginesie to już wcześnie rano w niedzielę, pojeździłem trochę po mieście i tak auto się uwijało że wpierdzieliłem się na fotoradar.Na 60-tkę wpadłem jakieś 130 i teraz czekam na fotkę i pozdrowienia od straży miejskiej. :)
  • Poziom 10  
    Ok , ale patrząc na dane rzeczywiste można zobaczyć zawór EGR , w celach kontrolnych może być podtrzymywany 5% uchyleniem a co za tym idzie niedomknięty EGR plus 5% podtrzymania to napewno większy przepływ niż teraz bez tych 5% z tąd ta różnica , możliwe że to nie to ale wiem z doświadczenia EGR-y dają nam niezły zastrzyk robocizny ,a poza tym sterownik silnika potrafi rozpoznać czy EGR zareagował na sterowanie przez kontrole ciśnienia doładowania z czujnika w przewodach za Turbo , 80% problemów z utratą mocy , kopcenie to EGR . Drugim prawdopodobnym problemem jest sterowanie wydajnością Turbo , zatarty mechanizm sterujący na Turbo . Jeśli się nie mylę to przewody dolotowe i intercooler ( jeśli jest) sprawdzałeś

    Propozycja przed jazdą próbną wyczyść wszystkie kody ze sterownika , podłącz wszystko jak powinno być a po próbie drogowej sprawdź jeszcze raz zanim coś zdemontujesz lub rozłączysz ,w ten sposób upewnisz się że te kody nie są spowodowane twoją ingerencją
  • Poziom 27  
    pisula napisał:
    Na 60-tkę wpadłem jakieś 130

    A ja sobie wypominałem 43 na 30 :D
  • Poziom 10  
    Sorki , nie rozumie o czym mówimy
  • Poziom 27  
    Southend69 napisał:
    w celach kontrolnych może być podtrzymywany 5% uchyleniem a co za tym idzie niedomknięty EGR plus 5% podtrzymania to napewno większy przepływ niż teraz bez tych 5% z tąd ta różnica

    To komputer robi bardzo rzadko. Jaka kolwiek nieszczelność egra to uciekanie cisnienia z dolotu w wydech i brak mocy.
    Southend69 napisał:
    ,a poza tym sterownik silnika potrafi rozpoznać czy EGR zareagował na sterowanie przez kontrole ciśnienia doładowania z czujnika w przewodach za Turbo

    Owszem, ale jedynie w silnikach z elektrycznym egrem. W konfiguracji z pneumatycznym nie ma ten opcji w sterowniku.
    Southend69 napisał:
    Drugim prawdopodobnym problemem jest sterowanie wydajnością Turbo , zatarty mechanizm sterujący na Turbo

    Gdyby były zatarte kierownice, to nie miał by mocy w ogóle, charczał przy schodzeniu z obrotów, wywaliłby błąd ciśnienia doładowania i wszedł w tryb awaryjny.

    pisula napisał:
    W tej chwili elektrycznie jest podłączony a zdjęty i zaślepiony jest wężyk dochodzący do EGR.

    I tak zostaw. Zaoszczędzisz sobie roboty za jakiś czas z czyszczeniem całego dolotu ze skamieniałego oleju z odmy przysmażonego przez gorące spaliny. Kwestię ekologii pomijam.
  • Poziom 10  
    Hm . Widziałem już różne Turba z różnymi zatarciami całkowitymi i częściowymi czasami nie można było wcale ruszyć czasami zacinały się w połowie czasem zatrzymały się w pozycji 100% czasem odcinały do 0% rzadko kiedy objawy były jednoznaczne , nigdy nie spotkałem się z jakimś charczeniem które można było w 100% określić jako z Turbo ,ale jak widzę wiele jeszcze przede mną . Nawet pneumatyczny EGR może być testowany przez sterownik silnika , bo to sterownik silnika otwiera EGR i w tym samym czasie porównuje reakcję czujnika doładowania , jeśli w czasie wysterowania zaworu EGR ciśnienie na czujniku doładowania nie zareaguje to znaczy że zawór się nie otworzył , można to nawet sprawdzić za pomocą oscyloskopu podając sztucznie podciśnienie na zawór EGR lub za pomocą sprzętu diagnostycznego który pozwala uruchomić Aktuatory silnika w celach testowych odczytując w tym samym czasie wartość z czujnika doładowania
  • Poziom 15  
    Witam widzę że zawór EGR zrobił furorę więc tak jeśliś chodzi o zaślepienie zaworu to nie żaden wężyk tylko taką zaślepką Touareg 3.0v6 - Turbo dziura między 1600 a 2000 obr. . Gdy zawór się nie domyka to masa zasysanego powietrza jest niska a co za tym idzie komputer podaje odpowiednią dawkę do ilości powietrza.
  • Poziom 10  
    Widze że zamiast usunąć usterkę łatwiej obmyślić sposób jak to obejść , jak zwykle nie zależy nam na tym aby wszystko było tak jak powinno . A wiecie co , czasami naprawiam auta po innych mechanikach którzy poświęcają dzień roboczy żeby coś obmyślić jakąś przeróbkę kiedy tak naprawdę usunięcie usterki zajmuje dwie godziny , czasami naprawdę jesteśmy dziwnymi ludźmi .
    Ok jestem ciekaw rezultatów powodzenia.
  • Poziom 13  
    @Southend69 nie zamierzam "obchodzić" usterki.W planach wymiana przetwornika ciśnienia i ewentualne czyszczenie EGR, choć u mnie skłaniam się że jest szczelny.
  • Poziom 27  
    Southend69 napisał:
    Widziałem już różne Turba z różnymi zatarciami całkowitymi i częściowymi czasami nie można było wcale ruszyć czasami zacinały się w połowie czasem zatrzymały się w pozycji 100% czasem odcinały do 0% rzadko kiedy objawy były jednoznaczne , nigdy nie spotkałem się z jakimś charczeniem które można było w 100% określić jako z Turbo ,ale jak widzę wiele jeszcze przede mną

    O VNT można by elaboraty pisać...

    Southend69 napisał:
    Nawet pneumatyczny EGR może być testowany przez sterownik silnika , bo to sterownik silnika otwiera EGR i w tym samym czasie porównuje reakcję czujnika doładowania , jeśli w czasie wysterowania zaworu EGR ciśnienie na czujniku doładowania nie zareaguje to znaczy że zawór się nie otworzył

    Zaden silnik nie testuje podzespołów. Można to zrobić z poziomu intersejsu, ale absolutnie żaden sterownik nie pozwoli na test jakiejkolwiek częsci osprzętu w czasie pracy silnika. Niektóre silniki otwierają elektryczny egr po zgaszeniu silnika, ale tylko po to, by opróżnić dolot. (np silniki DCI)
    Southend69 napisał:
    żna to nawet sprawdzić za pomocą oscyloskopu podając sztucznie podciśnienie na zawór EGR lub za pomocą sprzętu diagnostycznego który pozwala uruchomić Aktuatory silnika w celach testowych odczytując w tym samym czasie wartość z czujnika doładowania

    Bez podciśnienia nie uruchomisz pneumatycznego egra. Podciśnienie jest dostepne tylko podczas pracy silnika, a wtedy ECU nie pozwala na jego otworzenie.
    Southend69 napisał:
    Widze że zamiast usunąć usterkę łatwiej obmyślić sposób jak to obejść , jak zwykle nie zależy nam na tym aby wszystko było tak jak powinno . A wiecie co , czasami naprawiam auta po innych mechanikach którzy poświęcają dzień roboczy żeby coś obmyślić jakąś przeróbkę kiedy tak naprawdę usunięcie usterki zajmuje dwie godziny , czasami naprawdę jesteśmy dziwnymi ludźmi .

    EGR to akurat w każdym przypadku warto obejść. Samochody generują tylko kilkanaście procent emisji CO2, więc 5000, czy nawet 50000 aut jeżdzących bez egra nie zrobi wielkiej różnicy. Zobacz sobie kolektor dolotowy w Passatach 1.9 2.0 TDi, renówkach 1.5 1.9 DCI toyotach z silnikami D4D, klapy kolektora w oplach CDTI czy w jakimkolwiek innym dieslu z turbem. Opary z odmy i olej z turbiny (bo puzcza każda, bez wyjątku) potraktowane spalinami o temp 400-600 stopni pieknie tworzą czarną skorupę na kolektorze dolotowym i kanałach w głowicy pięknie zmniejszając światło dolotu. Każdy egr sukcesywnie zaślepiam po czyszczeniu dolotu, wymianie turbiny, czy jakichkolwiek pracach przy dolocie. Silnik lepiej się zbiera, nie wali syfem w dolot, jest mocniejszy i czasem mniej pali.
    pisula napisał:
    nie zamierzam "obchodzić" usterki.

    W silniku z wirusem, obsługa egr powinna być usunięta z programu, a sam egr fizycznie usunięty/zaślepiony.
    pisula napisał:
    W planach wymiana przetwornika ciśnienia i ewentualne czyszczenie EGR, choć u mnie skłaniam się że jest szczelny.

    Kup zaślepkę, kawałki zestalonej sadzy z dolotu czasem się obrywają i podstawiają zawory lub masakrują cylinder.
  • Poziom 10  
    Doskonale wiem jak to wygląda nie raz miałem okazję czyszczenia układu dolotowego , ale zauważyłem pewną zależność auta z dieslem eksploatowane na długich trasach nie mają takich problemów za to diesle które widzą tylko miasto i wiecznie nie dogrzane- 3km do pracy i z powrotem - wracają z tymi samymi problemami co dwa lata . A co do testowania podzespołów to nie wiem na czym pracujesz ale mój Bosch daje mi wiele możliwości , ok czasami jakieś auto nie pozwala na wszystko ale zawsze jest jakiś sposób na to a sztuczne podciśnienie nie musi pochodzić z pracy silnika do tego są elektryczne pompy zewnętrzne plus odczyt ciśnienia doładowania , niestety nigdy nie byłem osobą która cokolwiek poprawia po fabryce , nigdy nie interesowały nie jakieś dodatkowe kabelki bo znikneło zasilanie , zawsze cieszyło mnie znalezienie miejsca problemu i naprawa Tak jak fabryka to zrobiła , ale co mechanik to inna szkoła , ja rozumię że czasem koszt przekracza sens tej roboty a różnicy i tak nikt nie widzi . Nie zrozum mnie źle nie mam zamiaru tu nikogo krytykować ale takie dyskusje są czasem pomocne w pracy czasem ktoś coś palnie a potem się okazuje że całkiem przypadkowo trafił w sedno . Powodzenia .
  • Poziom 27  
    Southend69 napisał:
    niestety nigdy nie byłem osobą która cokolwiek poprawia po fabryce , nigdy nie interesowały nie jakieś dodatkowe kabelki bo znikneło zasilanie , zawsze cieszyło mnie znalezienie miejsca problemu i naprawa Tak jak fabryka to zrobiła

    I tak powinno być. W przypadku popalonej, czy zgnitej wiązki, owszem, nieraz cuda się robiło, ale dokładanie kabla, bo tak prościej? Niedopuszczalne.
    Southend69 napisał:
    A co do testowania podzespołów to nie wiem na czym pracujesz ale mój Bosch daje mi wiele możliwości , ok czasami jakieś auto nie pozwala na wszystko ale zawsze jest jakiś sposób na to a sztuczne podciśnienie nie musi pochodzić z pracy silnika do tego są elektryczne pompy zewnętrzne plus odczyt ciśnienia doładowania

    Interfejs to robi, ECU nie. Do tego zmierzam.
    Southend69 napisał:
    auta z dieslem eksploatowane na długich trasach nie mają takich problemów za to diesle które widzą tylko miasto i wiecznie nie dogrzane- 3km do pracy i z powrotem - wracają z tymi samymi problemami co dwa lata .

    Że o wypalaniu FAPa co weekend nie wspomnę. Ale dobrze, że ludzie nie rozumieją, że dieel nie jest do miasta. Dzięki Nim mamy zajęcie. Mam wrodzoną niechęć do EGRów, katalizatorów, FAPów i innego pseudo dbania o ekologię. Jak chcą ekologii, to jeździć rowerami.
  • Poziom 13  
    Cytat:
    takie dyskusje są czasem pomocne w pracy czasem ktoś coś palnie a potem się okazuje że całkiem przypadkowo trafił w sedno

    Ale właśnie o to chodzi.
    Pomagają w pracy i zawsze coś zostaje w głowie, co się kiedyś przyda.
    Na sobotę zaplanowane czyszczenie EGR.Jakiś czas temu zdjąłem górną część kolektorów wdechowych i widziałem co jest na ich ściankach i na klapach kolektora.Tym samym potrafię sobie wyobrazić co jest na zaworze EGR.
    Każda merytoryczna dyskusja zawsze wnosi informację, wiedzę z której ktoś inny będzie zadowolony.
    ------------------------------------------------------------------------
    Piszę tutaj żeby nie pisać post po poście.
    EGR zdemontowany i wyczyszczony,choć tak na prawdę nie było z czego go czyścić,zamyka się i otwiera bez zacięć i jest szczelny.
    W poniedziałek szykuję się wyjazd więc przegonię auto po autostradzie i zobaczymy co się zmieniło.Poniżej log BS grupy 3, trochę długi wyszedł.
    Link
  • Poziom 2  
    Witam, czy został rozwiązany problem z turbo dziurą w tym zakresie obrotów ? Mam to samo auto i ten sam problem z mocą i także błąd za bogatej mieszanki. Pozdrawiam