Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus MK1 1.8 TDDI - Nie odpala.

16 Sty 2015 12:56 2823 16
  • Poziom 7  
    Witajcie.
    Któregoś pięknego dnia odpalając samochód silnik zaczął mówiąc kolokwialnie "chechłać" (do tej pory wszystko było ok.), ale po delikatnym przygazowaniu odpalił. Po jakimś czasie to "chechłanie" zaczęło się nasilać do takiego stopnia, że czasami auto trzeba było potraktować plakiem by odpaliło. Przyszedł moment, że i to nie pomogło. Auto przy pomocy plaku odpaliło na chwilę, ale w momencie przestania dostarczania go najzwyczajniej gasło. Dziś znajomy wymienił mi filtr paliwa uważając to za przyczynę. Okazało się, że w starym zamiast ropy była woda, ale po wymianie filtra i zalaniu go ropą dalej dzieje się to samo. Da mu się trochę plaku to załapie i zaraz gaśnie a z wydechu wydobywa się biały dym. Ktoś miał podobny problem? Co to może być?
  • Poziom 9  
    Sprawdź czujnik temperatury paliwa. podpinałeś się pod kompa ? może problem jest w sterowaniu pompy
  • Poziom 14  
    Witam chyba pompa wtryskowa padła.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Sprawdź przewody paliwowe czy są szczelne, czy nie jest nic popękane, może brać na lewo powietrze. A pedał gazu jest miękki? najprawdopodobniej cały układ paliwowy może być zapowietrzony, to możesz nawet plakiem siedzieć i 30 min psikać i wtedy może załapać ale nigdzie nie może być przewód przeszorowany. Sprawdź przewody wchodzące do filtra one chyba są na takie plastikowe koreczki co się zakłada i wsuwa się plastikowe coś żeby nie wyskoczyło tam powinien iść na początku oring uszczelniający , sprawdź czy są a potem szukaj po przewodach.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Miałem taki problem to chyba jest. A wątpie że jesteś na tyle uzdolniony zeby wszystko wiedziec. Tak samo jak pewnie nie zmienia sie pedał hamulca po uruchomieniu stacyjki. Zapewne masz jedynie teoretyczne pojecie.
  • Poziom 23  
    kolego hwdp proszę nie kompromituj się tutaj ... miękki pedał gazu ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Altus_140 napisał:
    kolego hwdp proszę nie kompromituj się tutaj ... miękki pedał gazu ?
    No jak to? - przecie zawsze miękki jest... :ok:
  • Poziom 13  
    Często w tych fokusach bł problem, iż od nieszczelnego filtra pyłkowego na podszybiu dostawała się woda do kabiny i zalewała PCM i też były dziwne cyrki typu nie odpalał, nierówno chodził, kopcił jak wściekły - warto sprawdzić.
    Powinien być zamknięty w metalowej obudowie, trzeba rozwiercić nita aby otworzyć osłonę metalową.
    A na początek gołym okiem widać czy dostawała się tam woda czy nie lecz jeżeli nię będzie widać przecieku wody do kabiny to i tak warto wyjąć PCM i sprawdzić czy go wcześniej nie zalało.
  • Poziom 12  
    NIe uwazam sie za mądrzejszego, tylko wystąpiła taka wada w tym aucie, ze wogóle pedał gazu nie reagował , moze sens miekkiego pedału gazu chodziło o to ze wogóle nie działał gdy auto pracowało, może linke wywaliło
  • Poziom 13  
    Ale żaden focus nie posiada linki gazu tylko sterowany jest elektronicznie !
  • Poziom 38  
    No jak nie kolegi hwdpop posiada.
  • Poziom 18  
    Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę VP44 (a prawdopodobnie taka pompa znajduje się w aucie autora tematu) i mamy obszerny materiał do przestudiowania. Można samemu naprawić sterownik pompy lub wysłać do regeneracji. Na Alledrogo jest kilka aukcji w których oferowana jest usługa naprawy tego sterownika.
  • Poziom 13  
    Kolega "bitner" chyba nie ciągnie tematu dalej jego opis wskazuje w dużej mierze na uszkodzony układ paliwowy tym bardzie, iż stwierdził że ze starego filtra paliwa wylał wodę. Po podłączeniu jakiego kolwiek średniej klasy komputera powinny pojawić się błędy ale chyba odpuścił naprawę swojego fordzika.
    Kolego "bitner" podaj jakieś szczegóły, które poczyniłeś, może podpiąłeś pod kompa i widniały jakieś błędy, sprawdziłeś pompę?