Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G 1.4 16V - Dławienie, szarpanie, dziwna praca silnika.

gegugz 16 Sty 2015 13:23 3591 28
  • #1 16 Sty 2015 13:23
    gegugz
    Poziom 11  

    Witam,

    Problem z moją Astrą jest taki, że zazwyczaj w trakcie jazdy samochód bardzo szarpnie - do przekroczenia około 2000 obrotów/min, dzieje się tak zarówno na benzynie i na gazie przy czym objaw na gazie jest bardziej uciążliwy, problem występuje zwłaszcza po nagrzaniu silnika. W trakcie jazdy również odczuwam tak jakby spadek mocy. Mam założone nowe świece. Zauważyłem również, że gdy silnik się nagrzeje zaczyna klekotać jak diesel.
    Pali mi się kontrolka od EGR, więc zostanie wyczyszczony i zaślepiony.

    Czy Ktoś ma jakieś sugestie i pomysły na rozwiązanie problemów?

    0 28
  • Fibaro
  • #2 16 Sty 2015 13:36
    Makxio
    Poziom 15  

    Witaj,

    A czy nie jest to aby problem z zimnymi/popękanymi lutami w sterowniku silnika ?

    Czy Ta awaria pojawiła się nagle czy nasilała się od dłuższego czasu ?

    Pozdro
    M

    0
  • #3 16 Sty 2015 13:39
    Andrzej Sass
    Poziom 9  

    przeczyść przepływomierz i przepustnice powinno pomóc, jak nie to do sprawdzenia przepływomierz, przepustnica czujnik podciśnienia (jeśli jest)
    może być też problem starych świec i kabli więc to też do sprawdzenia,

    0
  • #4 16 Sty 2015 15:29
    gegugz
    Poziom 11  

    Świece są nowe. Kabli też nie ma, ponieważ jest listwa. Problem jest praktycznie cały czas, jednak zdarza się, że samochód jedzie okej i wspomniana wada nie ujawnia się w ogóle. Zdarza się też, że w trakcie jednego cyklu jazdy przez jakiś czas jest źle, a potem na chwilę jest okej. Miałem raz wrażenie przy zatrzymywaniu się przed skrzyżowaniem i zrzuceniem na luz, że tak jakby przez chwile mi trzymał wyższe obroty, zamiast od razu spaść.

    0
  • #5 16 Sty 2015 23:33
    gegugz
    Poziom 11  

    Przejechałem dzisiaj trasę prawie 200 km, a do tego Warszawę w korkach i przez całą trasę nie zauważyłem problemu - nic nie przerywało, i samochód się nie dławił, ani na gazie ani na benzynie, natomiast parę minut temu zrobiłem krótką przejażdżkę i akurat tym razem problem wystąpił po szybkim ruszeniu (1,2 bieg; więcej obrotów) i tak został do końca jazdy ~2 km. Może to da jakieś podejrzenia na konkretną część.

    0
  • Fibaro
  • #6 19 Sty 2015 10:49
    Makxio
    Poziom 15  

    Jeśli piszesz ze na gazie (gaz sekwencyjny czy zwykly tzn drugiej generacji) i benzynie masz te same objawy to trzeba szukac w wspólnej części tych ukladow, tj:

    - cewki wysokiego napiecia (przebicie na obudowę)
    - czujnik walu/walka (nie wiem czy sa dwa czy jeden)

    Czy podlączałeś to pod komputer, robiles jakas diagnostykę silnika ?

    Podaj oznaczenie silnika jak możesz.

    Pozdro
    M

    0
  • #7 19 Sty 2015 11:22
    gegugz
    Poziom 11  

    Oznaczenie silnika to: X14XE. Cewki wydają się być w porządku, generalnie szukając tego tematu nie natknąłem się nigdzie na temat czujnika wału ale rzeczywiście może to być to, ponieważ podobnie stwierdził mechanik u którego byłem; mogę coś przekręcić ale mówił coś, że pod wpływem temperatury może przyjmować "jakieś odczyty", a następnie gdy silnik ostygnie może wskazywać trochę inaczej. Może mało konkretnie to napisałem ale dzisiaj znów przejechałem trasę około 200km i jak jechałem to nieźłe rwało, po jakimś czasie zatrzymałem się na stacji, odczekałem 5 minut i ruszyłem, przez chwile było dobrze ale była wtedy zapalona kontrolka "usterka silnika" (poza tym awaria też świeci z powodu EGR). W trakcie jazdy gdy zapalała się usterka, auto jechało bardzo dobrze, pełna moc i nic nie przerywało. Co do gazu to mam taki z reduktorem i parownikiem, pewnie z 10 lat ma generacja, a może troszkę mniej, ale generalnie czy gaz czy benzyna wszystko wygląda tak samo.

    Pozdrawiam,
    W.

    1
  • Fibaro
  • #8 19 Sty 2015 11:31
    Makxio
    Poziom 15  

    Hi,


    Pytałem o diagnostykę, bo zapewne tam może być źródło Twoich problemów, być może temperaturowo szwankuje czujnik położenia wału i stad te problemy, może również cały oblepiony jest opiłkami i tez może dawać taki objaw.

    Nie ma co wróżyć z fusów, koniecznie diagnostyka i można cos dalej diagnozować.
    Aha, jeśli się okaże ze to czujnik to odradzam Ci zakup zamienników, tylko oryginał.

    M.

    -1
  • #9 19 Sty 2015 11:38
    gegugz
    Poziom 11  

    Korzystam z aplikacji: Opel Diagnose AB-COM J.G.
    Mam też OpelTech2 ale tu miałem jakiś mały problem z podłączeniem się ale jeszcze zweryfikuję. Generalnie jeśli chodzi o błędy to miałem tylko od EGR i klimy (wycięta-za duże koszty regeneracji), a jeśli chodzi o diagnostykę to który parametr powinienem mierzyć?

    Pozdrawiam,
    W.

    0
  • #10 19 Sty 2015 12:37
    Makxio
    Poziom 15  

    W zalaczeniu podsyłam Ci schemat ECU wraz z recznym opisem co i jak jest podlaczone, masz dwa czujniki tj czujnik walka rozrządu jak i walu korbowego.

    Nie wiem jak to jest w Techu, ja korzystam z OP-COM, ale jeśli dobrze pamiętam to jednym z parametrow pracy silnika będzie cos co ma w nazwie "synchronizacja" tu chodzi o synchronizacje przebiegow z w/w czujnikow (czasowo te przebiegi musza być zgrane w czasie).

    Obserwuj ten parametr (on się odświeża co sekundę) sprawdzaj to na ciepłym silniku zmieniając obroty (tak do 3 tys) cały czas powinien być w stanie zsychnronizowanym.

    Druga sprawa to odłącz wtyczkę od EGR, żeby wykluczyć ew. zwarcia w EGR.
    Pozdro
    M

    1
  • #11 20 Sty 2015 23:09
    gegugz
    Poziom 11  

    Patrzyłem w programie diagnostycznym ale niestety nie znalazłem takiego parametru lub po prostu nie wiem jak się on nazywa.

    Przypomniało mi się, że kilka dni temu miałem błąd sondy lambda ale po wykasowaniu tego błędu nie ujawnił się jeszcze ponownie, pomimo, że silnik dalej rwie i szarpie.

    Mam jeszcze pytanie odnoście trybu awaryjnego pracy silnika - jak go rozpoznać? Tak jak wspominałem, zauważyłem, że za każdym razem gdy zapala mi się kontrolka usterka silnika, szarpanie i dławienie znika, samochód odzyskuje moc (przynajmniej ma jej o wiele więcej), dobrze reaguje na pedał gazu, ale również wtedy w wykrytych błędach nie pojawia się nic nowego.

    W ciągu ~3 tygodni, zdarzyło mi się dwa razy, w trakcie zwalniania/redukcji że zapaliły mi się dodatkowo czerwone kontrolki od ładowania akumulatora i poziomu oleju (tak jak przed odpaleniem samochodu) ale nie słyszałem żeby się silnik
    wyłączył; kontrolki chwilę później zgasły.

    Również w ciągu trwania problemu zauważyłem (przy dotoczeniu się do skrzyżowania), po zrzuceniu na luz, że wskazówka obrotomierza zamiast spaść do około 900 obr/min została na 2000obr/min.

    Z odpalaniem samochodu nie ma żadnych problemów.

    Po rozgrzaniu, słychać klekot, co prawda wydech nie jest w najlepszym stanie, ale wydaje mi się, że po dobrej jeździe (bez szarpania/dławienia) klekotania właściwie nie ma albo jest o wiele mniejsze.

    Podsumowując, czy sytuacje/informacje, które opisałem mogę wskazywać bardziej na któryś z przewijających się elementów tj.:
    - czujnik położenia wału,
    - silnik krokowy,
    - egr?

    Pozdrawiam,
    W.

    0
  • #12 21 Sty 2015 09:40
    Makxio
    Poziom 15  

    To masz kumulacje problemów :))

    Powiedz mi taka rzecz:

    - Odpalasz samochod, check engine się nie swieci, jedziesz sobie, silnik się nagrzewa, ma już ok 90 stopni i nagle pojawia się opisywana przez Ciebie usterka a także jak piszesz (jeśli dobrze zrozumialem) zapala się lampka check engine, po tym samochód zaczyna dobrze jechać ..ale rozumiem, ze check się dalej pali, tak ?

    Jeśli zapala się check to w pamięci komputera na 100 % musi się zapisać jakiś błąd, czy oprócz błędu EGR i sondy miałeś jakieś inne zapisane usterki ?

    Niepokojący jest objaw, z tymi gasnącymi lampkami na desce (olej i ładowanie) jeśli silnik nie zgasł a lampki Ci się zapaliły to wg mnie może to swiadczyć o tym, ze masz jakiś problem z kablami tj przetarcie/zwarcie/zgnite lub złącza/wtyczki i być może (trzeba to dokładnie obejrzeć) jest to powód Twoich problemów.

    Problemy z obrotami o których piszesz, mogą być spowodowane usterka silnika krokowego...

    To co ja bym zrobił w ramach diagnostyki to:

    - obejrzał czujnik walu (czy nie oblepiony opiłkami, czy kabel cały i złączka czysta)
    - czujnik walka (to samo pod katem kabli/wtyczek)
    - obejrzał dokładnie wiązkę od silnika do komputera
    - zrobił testy "termiczne" w/w czujników za pomocą zamrażacza w spray, czy to wpływa na prace silnika.

    Spróbuj się dobrać do tego EGR, być może ze uszkodziły się tam zęby na kółkach zębatych ale to wg mnie nie jest główny problem tego silnika.

    Pozdro
    M

    0
  • #13 21 Sty 2015 11:23
    gegugz
    Poziom 11  

    Jest troszeczkę inaczej:

    1. Odpalam samochód:
    - CHECK ENGINE - świeci się od razu po uruchomieniu silnika (cały czas zgłaszany jest błąd EGR i klimatyzacji)

    2. Rozpoczynam jazdę
    a) zimny silnik - rwie i szarpie (jest Check Engine)
    b) rozgrzany silnik - rwie i szarpie (jest Check Engine)

    Po jakimś czasie jazdy lub wcześniej lub w ogóle lub poźniej (dosyć losowo),
    zapala się kontrolka taka jak w załączniku,
    sam nie wiem od czego ale wg. opisów które znalazłem to chyba :
    "Awaria systemu wtrysku" lub "usterka układu kontroli emisji spalin"
    i od tego momentu samochodu jedzie dobrze.

    Problemy z ładowaniem akumulatora oraz poziomem/ciśnieniem oleju pojawiły mi się dwa razy tak jak opisałem wyżej.

    Czasem na zimnym silniku "Awaria systemu wtrysku" lub "usterka układu kontroli emisji spalin" również się pojawia i też jedzie OK.

    Pozdrawiam,
    W.

    1
  • #14 21 Sty 2015 11:39
    Makxio
    Poziom 15  

    Czyli wynika z tego, ze dla Twojego samochodu, normalnym stanem użytkowania jest stan awarii :)))

    Hmmm, tak jak pisałem wcześniej, trzeba się przyjrzeć dokładnie elektryce, być może warto by również odpiąć instalacje gazowa (odpiąć w znaczeniu elektrycznym) i zostawić samochod tylko na benzynie (żeby wyeliminować ew. elektryczny wpływ instalacji gazowej na działanie ECU). Jeśli będzie dobrze chodzil na benzynie wtedy wrocic do gazu.

    Czy samochod byl już u jakiegoś mechanika, który cos probowal robic w tym temacie ? cos wymienił, przejrzał, sprawdził ? Ew, co Tobie się udało samemu sprawdzić i wyeliminować ?

    M.

    0
  • #15 21 Sty 2015 12:54
    grzegorzbuczylo
    Poziom 20  

    Kolego masz zapchany katalizator i dlatego masz błąd z EGR. Jak chcesz to możesz do mnie podjechać to popatrzę ale na 90 procent to będzie to bo już to robiłem u kolegi. Jak coś to odezwij się na PW.

    0
  • #16 21 Sty 2015 15:41
    gegugz
    Poziom 11  

    Generalnie siedzę w Warszawie ale nie mam tutaj praktycznie żadnych narzędzi dlatego chcę zgromadzić jak najwięcej informacji zanim pojadę do Białej P. i zacznę rozkręcać poszczególne części.
    W ostatnim czasie z małej dziurki w końcowym tłumiku zaczęły, a nawet "wyłazić" jakieś włókna, chyba wyciszające.

    Czy może być tak, że przy "check engine" podczas rwania i szarpania ecu próbuje ustalić mieszankę, a po włączeniu kontrolki "układ kontroli emisji spalin" auto przechodzi w tryb awaryjny i dostarczona jest jakaś lepsza mieszanka stąd pozornie działa dobrze?

    Dodatkowo, po wyłączeniu rozgrzanego silnika i odczekaniu 3 minut, po odpaleniu samochodu kontrolka "układ kontroli emisji spalin" również się świeci i przez ten czas samochód jedzie ok.

    Pozdrawiam,
    W/

    0
  • #17 21 Sty 2015 16:08
    Makxio
    Poziom 15  

    Generalnie ECU potrafi sobie poradzić z takim problemem, jakbys mu np odlaczyl czujnik temperatury plynu, lub np czujnik temp paliwa, wtedy przyjmie jakies uśrednione wartości i jakoś tam silnik będzie się krecil (mniej lub bardziej zwawie)

    Jednak do prawidłowej pracy sa mu min. potrzebne takie informacje jak sygnal z walu i walka rozrządu (to zależy czy jest jeden czy dwa czujniki) no i wtedy to już auto gasnie bądź pracuje tak jak Twój (ECU musi wiedzieć, w jakim położeniu mechanicznym jest silnik, żeby wysterować w odpowiednim czasie każda z cewek WN) ( tu mam na myśli proste konstrukcje silnikow, bez turbo itp. dodatkow)

    Czy jak się zaświeci lampka "awaria systemu wtrysku" to jakiś błąd się zapisuje ?

    Pozdro
    M

    1
  • #18 21 Sty 2015 16:19
    skorpion.g
    Poziom 15  

    Witam ja stawiam na cewkę .
    Przy ruszaniu przerywa, czy objaw jest taki że jak nie dodasz gazu to zachowuje się jakby miał zgasnąć??

    0
  • #19 21 Sty 2015 16:22
    gegugz
    Poziom 11  

    Niestety nic nowego się nie pojawia 2 dni temu patrzyłem ale za godzinkę jeszcze się podłączę i upewnię. Tak naprawdę ta kontrolka jest opisana jako: "układ kontroli emisji spalin".

    Pozdrawiam,
    W.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jak puszczę pedał gazu całkowicie to jest idealnie, jak bez gazu toczę się np: na 1 lub 2 biegu też jest idealnie, jak wciskam w miarę normalnie to dławi i rwie strasznie, ale jak wdepnę mocno gaz to zbiera się bez przerywania z tym, że bardzo brakuje mu mocy.

    Pozdrawiam,
    W.

    0
  • #20 21 Sty 2015 16:26
    grzegorzbuczylo
    Poziom 20  

    To jest na 100 procent zapchany wydech. Może nie koniecznie katalizator ale któryś z tłumików. U kolegi było to samo. Nie dało się jechać szarpanie takie że mało silnika nie wyrwie i brak mocy. Objawy takie same jak by czujnik wału raz działał a raz nie. Po zrobieniu wydechu autko śmiga jak nowe. Po prostu spaliny nie mają gdzie wyjść i pchają się przez EGR do kolektora ssącego. Masa powietrza się nie zgadza i wali błąd. Brak tlenu w mieszance i silnik przerywa.

    0
  • #21 21 Sty 2015 16:32
    skorpion.g
    Poziom 15  

    Potwierdza się problem z cewką mianowicie komputer usiłuje wyrównać skład mieszanki niestety nie udaje mu się to ponieważ na jednym z cylindrów nie zawsze zostaje spalona mieszanka która idzie w wydech na sondę .

    0
  • #22 21 Sty 2015 16:33
    Makxio
    Poziom 15  

    Być może, ze jest tak jak piszesz, tzn ze zapchany wydech, tylko tu mi się nie zgadza za bardzo z tym, ze kolega właściciel auta w jednym z postów napisał, ze zrobił ostatnio ok 200 km bez problemu...

    Czy generalnie wydech\tłumik\katalizator może się w ten sposób zapychac i odtykać ? to by było trochę dziwne ..ale to tez trzeba wziąć pod uwagę.

    Pzdr
    M

    0
  • #23 21 Sty 2015 16:41
    grzegorzbuczylo
    Poziom 20  

    Teoretycznie może tak być. Jak kat się rozkruszy to czasami tak potrafi. Zależy jak się ustawi otworkami. Może się mylę ale widziałem identyczny przypadek. Od razu mówiłem że czujnik wału a tu w błędach nic. Zastanowiło mnie takie buczenie w wydechu i faktycznie kat był zapchany.

    0
  • #24 21 Sty 2015 23:37
    gegugz
    Poziom 11  

    Hmm.. to ciekawe co piszesz @grzegorzbuczylo ponieważ, po przejechaniu wspomnianej trasy 200km gdy było ok i potem znów krótkiego odcinka, jak przy-gazowałem na 1 i 2 biegu nagle zaczął się dławić. może samo ciśnienie spalin sprawiło jakąś modyfikację w syfie w układzie wydechowym (może katalizator).

    Pozdrawiam,
    W.

    0
  • #25 22 Sty 2015 18:59
    spekter_82
    Poziom 10  

    Witam,
    Potwierdzam wypowiedź Grzegorza Buczylo miałem taki przypadek w Felicji Kat pękł i odłamany kawałek blokował przelot - efekt był taki że auto jechało a zaraz głupiało po wykręceniu kata ów kawałek wypadł, reszta została wygrzebana i problem znikł.
    Natomiast teraz mam podobny problem w tigrze właśnie z takim silnikiem, z tym jednak że u mnie problem jest na zimnym silniku. Odpalić go to cud a po uruchomieniu na benzynie nie zbiera się i nie ma mocy. Nagłe wciśnięcie gazu powoduje zamuł totalny i kichanie.
    Po podłączeniu nie wykazuje żadnych błędów. Jednak po przebadaniu wukładu zapłonowego okazało się że przy wyzwalaniu cewek 1+3 jest ok (choć na 3 iskra trochę słaba), natomiast dla cewek 2+4 jest dobrze przez 3-4 strzały potem "moc" iskry spada o połowę i moduł podaje na wszystkie cylindry.
    Podsumowując kolego Gegugz proponuję sprawdzić katalizator i dodatkowo zrobić to samo z zapłonem - wykręć świece i przebadaj moduł ( opeltech zakładka special)
    pozdrawiam i życzę powodzenia z rozwikłaniem problemu

    0
  • #26 27 Sty 2015 11:01
    Makxio
    Poziom 15  

    Hi,

    Jakie wieści, cos Ci się udało zdiagnozować ?

    Pozdro
    M

    0
  • #27 27 Sty 2015 14:45
    gegugz
    Poziom 11  

    Hej,

    W najbliższy piątek przyczyna może być znana. Jak tylko będę coś wiedział to dam znać. Dzięki za zainteresowanie.

    pozdrawiam,
    W.

    0
  • #29 03 Lut 2015 15:56
    Makxio
    Poziom 15  

    Hi,

    to dobrze, ze usterka okazała się w sumie prosta, spodziewałem się ze będzie to bardziej skomplikowane zagadnienie :))

    czy ten syf który się tam zebrał pochodził od gazu ?

    pozdro
    M

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo