Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a4 b5 2.4 ALF Rozjazd czasów wtrysku między bankami w V6. Falujące obroty

paput1987 16 Sty 2015 16:45 5832 33
  • #1 16 Sty 2015 16:45
    paput1987
    Poziom 12  

    Witam. Borykam się w moim aucie z falującymi obrotami na ciepłym silniku. Sprawdziłem wiele rzeczy ale nic nie pomogło. Imam się teraz rozjazdu między stronami. Występuje on zarówno na Pb jak i na LPG. Czasy wtrysków na cylindrach 4,5,6 są krótsze niz na cylindrach 1,2,3 o jakieś 0,3ms.
    Nic się nie zmienia po skasowaniu korekt.

    Jak mniemam na ten rozjazd wpływają następujące rzeczy:

    -źle ustawiony rozrząd (u mnie w vagu kanal 93 wskazuje -1 , +2 więc raczej dobrze)

    -nieszczelność (zrzucałem kolektor, wymieniłem wszystkie wężyki od podciśnien na silikonowe, uszczelniłem wkrętki od lpg, wymieniłem nawet przepustnicę :cry: , nic nie syczy)

    -zła praca sond lambda (u mnie falują miedzy 0,1 - 0,7V błędów nie wyrzuca)

    - lejące wtryski po jednej stronie V6?? Tego nie sprawdzałem, kiedyś je wyjmowałem i spinałem na krótko to wszystkie podobnie sikały paliwem :D



    Co radzicie jeszcze sprawdzić? Czy może zająć się wtryskami?

    0 29
  • #2 16 Sty 2015 19:32
    FORMAT4G
    Poziom 12  

    Wpływ na falowanie obrotów i czasy wtrysku na poszczególnych stronach ma stan silnika : zawory wałki rozrządu szczelność cylindrów a także adaptacja przepustnicy która często mimo nie zapisywanie żadnych błędów jest na granicy regulacji .

    0
  • #3 16 Sty 2015 19:38
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Sprawdź Katalizatory czy nie zapchane.

    0
  • #4 16 Sty 2015 21:17
    paput1987
    Poziom 12  

    FORMAT4G napisał:
    Wpływ na falowanie obrotów i czasy wtrysku na poszczególnych stronach ma stan silnika : zawory wałki rozrządu szczelność cylindrów a także adaptacja przepustnicy która często mimo nie zapisywanie żadnych błędów jest na granicy regulacji .


    robiłem adaptację przepustnicy, kupiłem nawet druga przepustnicę i dalej to samo, niestety sprężania nie mierzyłem

    kolega mi sugeruje że może być uszkodzony sterownik silnika, sam już nie wiem

    nie mam żadnych błędów

    Dodano po 42 [sekundy]:

    domex32 napisał:
    Sprawdź Katalizatory czy nie zapchane.


    kurcze to grubsza sprawa żeby wykręcić bo nie mam kanału

    Dodano po 2 [minuty]:

    domex32 napisał:
    Sprawdź Katalizatory czy nie zapchane.


    moze to sterownik? da rade to jakos sprawdzic?

    Dodano po 3 [minuty]:

    tyle rzeczy ogarnąłem i dalej nie wiem co to, ręce opadają

    -przepustnicę wyjmowałem dwa razy, czyściłem, czysta jak łza, adaptowałem
    -uszczelniłem odmę, udrożniłem wszystkie rurki
    -wymieniłem wężyki podcisnien na silikonowe
    -świece praktycznie nowe NGK BKR
    -kable nie mają przebić
    -udrożniłem eżektor bo był ostro przypchany
    -sprawdziłem czujnik temp powietrza zasysanego i temperatury płynu wskazania poprawne
    -sondy falują w zakresie 0,1-07V
    -przepinałem wtyczki od wtryskiwaczy Pb żeby wykluczyć złą emulację sterownika lpg
    -uszczelniłem pokrywę zaworów bo zalewało olejem świece
    -przepływomierz wskazuje 4,3 g/s na biegu jałowym
    -zrzuciłem cały kolektor ssący i uszczelniłem
    -uszczelniłem wkrętki lpg w kolektor dolotowy oraz połączenia za przepływomierzem -kolektor/przepustnica
    -auto jedzie dobrze nie przerywa, tylko to czasem występujące falowanie jest denerwujące
    -wymieniłem przepustnicę


    ...efekt brak błędów jakichkolwiek ale jak silnik się rozgrzeje to gdy czasem dodam ujmę gazu to faluje jeden daw lub trzy razy i nie ma to znaczenia na jakim paliwie

    0
  • #5 16 Sty 2015 21:21
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Sama przepustnica może być na tyle zużyta, że ma duża histerezę zadziałania, co powoduje bujanie obrotów.

    Jakie masz korekcje Addatywne i multiplikacyjne czytane VCDS,em na gazie a jakie na benzynie?

    +- 15% to max.

    1
  • #6 16 Sty 2015 21:34
    michal200848
    Poziom 22  

    Sprawdzałeś zawór elektromagnetyczny zbiornika z węglem aktywnym?

    0
  • #7 17 Sty 2015 13:26
    paput1987
    Poziom 12  

    michal200848 napisał:
    Sprawdzałeś zawór elektromagnetyczny zbiornika z węglem aktywnym?
    zaślepiłem już dawno temu

    Dodano po 5 [minuty]:

    domex32 napisał:
    Sama przepustnica może być na tyle zużyta, że ma duża histerezę zadziałania, co powoduje bujanie obrotów.

    Jakie masz korekcje Addatywne i multiplikacyjne czytane VCDS,em na gazie a jakie na benzynie?

    +- 15% to max.


    za twoją namową w innym temacie kupiłem przepustnicę :D jednak na mojej i na tej którą mam objawy są podobne

    może zająć się tym rozjazdem między stronami Vki?
    korekcje długoterminowe miałem -11 i -10 na gazie na benzynie nie patrzyłem

    czyli na gazie mi sporo przylewał ale to nie jest ważne

    Kasowałem te korekty i jeździem na samej Pb to rozjazd między stronami V6 był cały czas o jakies 0,2-0,3 ms

    Może zamienić stronami wtryskiwacze benzynowe i obserwować czy czasy zamienią się stronami?

    Dodano po 4 [minuty]:

    domex32 napisał:
    Sprawdź Katalizatory czy nie zapchane.

    katalizatory jak by byly zapchane to by raczej nie chciał jechać i dławiłby się a u mnie dobrze idzie :cry: No i myślę że zapchany kat dawałby o sobie znać już na zimnym silniku

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dodam że w Vagu użyłem opcji Adaptacje[10] i podnisłem obroty na 780 i problem jest mniej dokuczliwy ale jednak jest. Rozgrzany do 90 stopni, wysprzęglam obroty spadna na 600 i podniosą się zaraz. Na zimnym ok.

    Dodano po 6 [minuty]:

    A może rozrząd? Tylko że w kanale 93 mam wartości -1 / +2 więc raczej tragedii nie ma. Sam już nie wiem gdzie ręce włożyć. A może ten typ tak ma?;)

    Dodano po 22 [minuty]:

    Zapomniałem jeszcze dodać że gdy występuje to wahnięcie to czasy Pb spadają do 1ms

    0
  • #8 17 Sty 2015 18:32
    FORMAT4G
    Poziom 12  

    Jeżeli czasy wtrysku tak spadają sprawdziłbym przepływomierz lub rurę od przepływomierza do przepustnicy z wszelkimi odpowietrzeniami silnika

    0
  • #9 17 Sty 2015 18:39
    domex32
    Moderator na urlopie...

    paput1987 napisał:
    za twoją namową w innym temacie kupiłem przepustnicę jednak na mojej i na tej którą mam objawy są podobne


    Jesli kupiłes używaną, to temat dalej aktualny.

    Jak wyglądają wałki rozrządu i popychacze patrzyłeś czy wysokość krzywek jest odpowiednia jak na drugiej stronie?

    0
  • #10 17 Sty 2015 20:34
    paput1987
    Poziom 12  

    FORMAT4G napisał:
    Jeżeli czasy wtrysku tak spadają sprawdziłbym przepływomierz lub rurę od przepływomierza do przepustnicy z wszelkimi odpowietrzeniami silnika
    sprawdziłem już dawno, po odpięciu przepływomierz jest jeszcze gorzej, poza tym pisałem że przpeływka wskazuje 4,6g/s więc dobrze nawet mam dwie i jest to samo

    Dodano po 4 [minuty]:

    domex32 napisał:
    paput1987 napisał:
    za twoją namową w innym temacie kupiłem przepustnicę jednak na mojej i na tej którą mam objawy są podobne


    Jesli kupiłes używaną, to temat dalej aktualny.

    Jak wyglądają wałki rozrządu i popychacze patrzyłeś czy wysokość krzywek jest odpowiednia jak na drugiej stronie?


    nie patrzyłem na wałki i popychacze
    nowa przepustnica to 1500 zł więc koszt niebagatelny

    zauważyłem że gdy włączę sprężarkę klimatyzacji efekt spadku obrotów po dodaniu i ujęciu gazu jest mniejszy

    po włączeniu sprężarki rosną czasy wtrysku

    0
  • #11 17 Sty 2015 20:38
    domex32
    Moderator na urlopie...

    paput1987 napisał:
    po włączeniu sprężarki rosną czasy wtrysku


    Zwiększa się obciążenie silnika, kąt przepustnicy.

    0
  • #12 17 Sty 2015 20:54
    paput1987
    Poziom 12  

    domex32 napisał:
    paput1987 napisał:
    po włączeniu sprężarki rosną czasy wtrysku


    Zwiększa się obciążenie silnika, kąt przepustnicy.


    to też, mam juz trochę dosyć grzebania w tym silniku

    domex jak myślisz czy rozrząd mimo tego co napisałem (-1/+2) na kanale 93 może być źle ustawiony?

    0
  • Pomocny post
    #13 17 Sty 2015 21:37
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Sumarycznie masz 3 stopnie różnicy, może być w tym problem, ale raczej czepiałbym się wałków i napełniania cylindrów na wolnych obrotach, kiedy to na V jest jedna przepustnica, pociągną te co będą miały łatwiej, na wyższych i ciśnienie oleju wzrasta i większy strzał w popychacze ze strony wałka. Jeśli których popychacz uszkodzony nie zdąży z niego wycisnąć tak szybko oleju.

    Dodano po 56 [sekundy]:

    Ta strona gdzie jest + 2 ma różnice na plus czy ta druga co ma na -1 w dawce wtrysku?

    0
  • #14 18 Sty 2015 19:36
    paput1987
    Poziom 12  

    domex32 napisał:
    Sumarycznie masz 3 stopnie różnicy, może być w tym problem, ale raczej czepiałbym się wałków i napełniania cylindrów na wolnych obrotach, kiedy to na V jest jedna przepustnica, pociągną te co będą miały łatwiej, na wyższych i ciśnienie oleju wzrasta i większy strzał w popychacze ze strony wałka. Jeśli których popychacz uszkodzony nie zdąży z niego wycisnąć tak szybko oleju.

    Dodano po 56 [sekundy]:

    Ta strona gdzie jest + 2 ma różnice na plus czy ta druga co ma na -1 w dawce wtrysku?


    z tego co widzę to stona z banku 1 ma róznice w czasie wtrysku na +. Ale to z tego co pamiętam ona ma różnicę w dawce własnie -1

    Gdzieś w vagu moge sprawdzić czasy wtrysku dla poszczególnych wtryskiwaczy? Bo może mnie oszukuje odczyt z komputera lpg. Jutro skasuje korekty i podejrzę czasy wtrysku bo z tego co widzę czasem się wyrównują. Powinny być w okolicach 3.0 ms. Może jak się rozgrzeje i zaczyna działać korekta od sondy to wtedy broi? Jaka podglądalem koretkty dla biegu jałowego to potrafiły chodzić od -20 na obydwu bankach a następnie przejść do +17 i tak w kółko. Trochę to dziwne. Wszystko na Pb oczywiście. Co do rozzrządu to widziałem że ludzie mieli więcej stopni róznicy w ustawieniu rozrządu i banki były równe. Instrukcja dopuszcza nawet do +/- 4

    +/- 4 on each bank but also BETWEEN each bank

    Some examples:

    -3 / -3 = OK
    -1 / +2 = OK
    -4 / 0 = OK
    -3 / +2 = NOT OK
    -6 / -4 = NOT OK
    0 / 0 = PERFECT!!

    Dodano po 11 [minuty]:

    Kiedyś odpinałem przepływomierz i powiem że praktycznie falowania nie było. Jeździłęm tak z pół roku. Teraz gdy odepnę przepływkę jest jeszcze gorzej niż z podpiętą. Obroty przy kreceniu na parkingu potrafią spaść do 550-600 z 760. Tak samo po dodaniu i ujęciu gazu.

    Błędów jakichkolwiek brak

    Dodano po 2 [godziny] 4 [minuty]:

    tak wygląda praca sond po wykasowaniu korekt http://vaglog.pl/log_196341.html

    0
  • #15 18 Sty 2015 23:16
    Southend69
    Poziom 10  

    Proponuję sprawdzić przewody i zawory odpowietrzenia silnika czasami w autach z silnikami V strony są odseparowane zaworami kierunkowymi w przewodach powietrznych między pokrywami zaworów i kolektorem ssącym jeśli jeden jest walnięty jedna strona będzie zasysać fałszywe powietrze a to wpłynie na mieszankę po jednej stronie i z tąd jest ta róźnica czasów wtrysku i falowanie na wolnych obrotach

    0
  • #16 19 Sty 2015 10:10
    paput1987
    Poziom 12  

    Southend69 napisał:
    Proponuję sprawdzić przewody i zawory odpowietrzenia silnika czasami w autach z silnikami V strony są odseparowane zaworami kierunkowymi w przewodach powietrznych między pokrywami zaworów i kolektorem ssącym jeśli jeden jest walnięty jedna strona będzie zasysać fałszywe powietrze a to wpłynie na mieszankę po jednej stronie i z tąd jest ta róźnica czasów wtrysku i falowanie na wolnych obrotach


    całą odmę wymieniłem na nową gumową, eżektor i zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej wymoczyłem w ciepłej wodzie z płynem tak że wszystko się ładnie poudrażniało, raczej nieszczelności nie powinno być

    0
  • #17 19 Sty 2015 13:28
    Montrres
    Poziom 21  

    A jak wyglądają kompresje po jednej i po drugiej stronie? Wydaje mi się to mało realne ale może jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności coś się dzieje.
    Pisałeś o zamianie wtryskiwaczy stronami... Spróbuj zamienić też sondy.
    Pozdrawiam!

    0
  • #18 19 Sty 2015 13:47
    paput1987
    Poziom 12  

    Montrres napisał:
    A jak wyglądają kompresje po jednej i po drugiej stronie? Wydaje mi się to mało realne ale może jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności coś się dzieje.
    Pisałeś o zamianie wtryskiwaczy stronami... Spróbuj zamienić też sondy.
    Pozdrawiam!


    Dzięki za pomoc, ale kompresji nie mam czym sprawdzić :cry:
    zaraz dodam parę zrzutów z vaga i logi, bo kurcze myślałem że już mam winowajce.
    Uruchomiłem auto i podgląd pacy sond i widzę że jedna sonda stoi na 0,1V nawet jak silnik pracował pół godziny na pb. Mówię "mam Cię" Wyskoczył dodatkowo błąd od podgrzewacza tej sondy. Jednak skasowałem błędy a tym samym korekty i sonda zaczęła falowac. Sam już nie wiem. Poczekałem aż ustalą się koekty dla biegu jałowego oczywiście na samej pb i nic. Nawet po samym skasowaniu korekt jak i po ich ustaleniu jak dodam lekko gazu i puszcze obroty spadają na 600 i podnosza sie nagle. Sam już zgłupiałem.

    Rozrząd ustawiony jest w bloku 93 : dla banku1 +2 a dla banku2 -1 -- czasem potrafi wskoczyć na sekundę na -4.


    Zainteresował mnie jszcze czujnik temp płynu chłodzącego. Auto chodziło pół godziny a on wskazywł 80 stopni a wskazówka była cały czas na 90. We wskazaniach 17instruments było natomiast 84 stopni. MOże to on coś knoci?



    wskazania sond lambda przed wykasowaniem korekt
    http://vaglog.pl/log_200776.html

    0
  • #19 19 Sty 2015 13:51
    paput1987
    Poziom 12  

    Sam już nic nie wiem. Dziwne dla mnie są korekty dla biegu jałowego. Czemu dla banku drugiego jest praktycznie -11%? Tak jakby jakiś wtrysk lał

    0
  • #20 19 Sty 2015 16:07
    Southend69
    Poziom 10  

    jaki przebieg ma to autko?

    0
  • #21 19 Sty 2015 16:09
    paput1987
    Poziom 12  

    Southend69 napisał:
    jaki przebieg ma to autko?


    wg licznika 181000 z 97 ale ładnie utrzymany, mam go od 4 lat, przejechałem 45 tys km
    podejrzewam że ma sporo więcej ale staram sie dbac o niego
    a czemu pytasz?
    jakieś sugestie odnosnie pracy sond?

    0
  • #22 19 Sty 2015 16:38
    Montrres
    Poziom 21  

    paput1987 napisał:
    Dzięki za pomoc, ale kompresji nie mam czym sprawdzić


    Podjedź do jakiegoś warsztatu to za przysłowiowe piwko powinni sprawdzić. Możesz jeszcze zamienić sondy miejscami a później wtryski jak wspomniałem wcześniej.
    Pozdrawiam!

    0
  • #23 19 Sty 2015 20:03
    Southend69
    Poziom 10  

    Jeszcze jedna sugestia. Nie pamiętam dokładnie tego silnika ale o ile się nie mylę na końcach każdej listwy zasilające w paliwo ( rurka w której obsadzone są wtryskiwacze) powinny znajdować się regulatory ciśnienia sterowane podciśnieniem z kolektora ssącego jeśli jeden jest walnięty to może to wpłynąć na ciśnienie paliwa jeśli jest go za dużo sterownik obetnie mu czas aby utrzymać skład mieszanki na podstawie odczytów z sądy lambda , jeśli to możliwe przełóż je i sprawdź co się zmieniło przynajmniej wykluczysz ciśnienie paliwa . Same zawory to przeważnie dwie śrubki

    0
  • #24 19 Sty 2015 21:49
    paput1987
    Poziom 12  

    Southend69 napisał:
    Jeszcze jedna sugestia. Nie pamiętam dokładnie tego silnika ale o ile się nie mylę na końcach każdej listwy zasilające w paliwo ( rurka w której obsadzone są wtryskiwacze) powinny znajdować się regulatory ciśnienia sterowane podciśnieniem z kolektora ssącego jeśli jeden jest walnięty to może to wpłynąć na ciśnienie paliwa jeśli jest go za dużo sterownik obetnie mu czas aby utrzymać skład mieszanki na podstawie odczytów z sądy lambda , jeśli to możliwe przełóż je i sprawdź co się zmieniło przynajmniej wykluczysz ciśnienie paliwa . Same zawory to przeważnie dwie śrubki
    jest jeden regulator ciśnienia paliwa

    0
  • #25 19 Sty 2015 23:29
    Southend69
    Poziom 10  

    Czy ten silnik jest wyposażony w system C V V T to znaczy czy ma zmienne fazy rozrządu . bo jeśli tak to może być problemem hydrauliczny nastawnik korekty faz zamontowany na wałku rozrządu lub wadliwy zawór sterujący a co za tym idzie złe fazy rozrządu ,wadliwe spalanie ,odczyt z sondy lambda koryguje czasy wtrysku

    1
  • #26 20 Sty 2015 14:15
    paput1987
    Poziom 12  

    Auto posiada system zmiennych faz rozrządu. Tutaj dobrze widać przestawienie wałków. Zakres wynosi od -3 do 6CF u mnie na biegu jałowym jest cały czas 0. Chyba tak powinno być?

    Audi a4 b5 2.4 ALF Rozjazd czasów wtrysku między bankami w V6. Falujące obroty

    Dodano po 3 [godziny] 17 [minuty]:

    Southend69 napisał:
    odczyt z sondy lambda koryguje czasy wtrysku


    ale koryguje raczej nie na tej stronie tak mi się wydaje, bo czasy wtrysku są za duże na banku pierwszym a sonda ma za dużą korekcję na banku drugim

    0
  • #27 20 Sty 2015 14:34
    Southend69
    Poziom 10  

    Ok , widzę , tylko zastanawia mnie to że w grupie 90 kontrola faz rozrządu jest wyłączona i nie wydaje mi się że tak powinno być bo grupa 93 na bieżąco wprowadza korekty , czy czyszciłeś wszystkie adaptaje o zaraz po tym odczytać dane a potem zrobić kilka kilometrów i sprawdzić ponownie? jeśli nie to może zrób tak

    0
  • #28 20 Sty 2015 14:46
    paput1987
    Poziom 12  

    Southend69 napisał:
    Ok , widzę , tylko zastanawia mnie to że w grupie 90 kontrola faz rozrządu jest wyłączona i nie wydaje mi się że tak powinno być bo grupa 93 na bieżąco wprowadza korekty , czy czyszciłeś wszystkie adaptaje o zaraz po tym odczytać dane a potem zrobić kilka kilometrów i sprawdzić ponownie? jeśli nie to może zrób tak


    czyściłem i odczytałem po tym jak silnik zagrzał się do 90 stopni, nie jeździłem sprawdzę jak zrobię kilka km

    A to że temperatura płynu wynosi 80/81 stopni a na zegarach jest 90 nie jest dziwne? Może sterownik odczytuje cały czas że silnik jest niedogrzany i daje za dużo paliwa dlatego sondy jadą na minusie a czasy wtrysku zamiast oscylować w granicach 3ms też są zbyt duże?

    0
  • #29 20 Sty 2015 14:54
    Southend69
    Poziom 10  

    Ok ale temperatura silnika jest wspólna dla całego silnika , temperatura dla wskaźnika i dla ECU to dwa różne czujniki w różnych miejscach a co za tm idzie nie muszą pokazywać tego samego , dla sterownika silnika 81 stopni to już silnik dogrzany

    0
  • #30 20 Sty 2015 21:12
    paput1987
    Poziom 12  

    Southend69 napisał:
    Ok ale temperatura silnika jest wspólna dla całego silnika , temperatura dla wskaźnika i dla ECU to dwa różne czujniki w różnych miejscach a co za tm idzie nie muszą pokazywać tego samego , dla sterownika silnika 81 stopni to już silnik dogrzany

    to jeden i ten sam czujnik (dwa czujniki w jednym) 4 pinowy czyta temperaturę z głowicy i podaje na ecu oraz na zegary

    Dodano po 4 [godziny] 25 [minuty]:

    To czym się zająć najpierw?
    1. cisnienie sprężąnia
    2. przełożyć stronami sondy
    3. zmienić stronami wtryski
    ?


    Dziwi mnie fakt że sonda tak się zawiesiła a po wykasowaniu korekt ożyła. Może faktycznie jedna i druga działa nieprawidłowo i wprowadza zamieszanie. Jak myślisz? Niby faluje ale może za wolno?

    Dodano po 1 [godziny] 35 [minuty]:

    Jeszcze sobie tak pomyślałem. Rozjazd w czasach wtrysku jest tez na zimnym silniku a wtedy nie ma przyfalowywania więc może raczej ten nieduży rozjazd nie wpływa zbytnio tylko to coś innego?

    0