Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi 80 tdi - wymiana kół zębatych pompy oleju

16 Sty 2015 17:09 3303 16
  • Poziom 21  
    Witam. Zapytałem o to w innym moim temacie ale nie chcę robić zamieszania więc założyłem nowy temat. Z moją pompą oleju stała się dziwna rzecz gdyż na obudowie jest wytarty dość głęboki rowek. Nie mam pojęcia co mogło ją tak porysować. Rysa ta jest na wysokości zębów. Wyglada tak jak by coś wpadło między zęby i ja porysowało.
    Kupiłem inną pompę która trzyma ciśnienie jednak ma bardziej niż moja wyślizgany język który wchodzi do wałka który ją napędza i napędza vacum pompę. Zastanawiam się czy można bez przeszkód przełożyć wałek napędowy wraz z kołem zębatym z mojej pompy do tej w której jest ta końcówka wałka wyślizgana.
    Czy dwa różne koła zębate mogą ze sobą bez przeszkód współpracować jeśli przez tyle lat pracowały z innymi trybami?

    Tu zdjęcie mojej obudowy.Czy jest możliwość żeby ciśnienie przez tą rysę uciekało? U mnie zauważyłem że jest niższe o ok 0,5 bara niż powinno być.

    audi 80 tdi - wymiana kół zębatych pompy oleju
  • Poziom 11  
    Wygląda to na uszkodzenie wywołane opiłkiem, który dostał się między zęby, albo pod niego.
    Możesz śmiało z dwóch pomp zrobić jedną. Koła zębate produkowane są identycznie, a film olejowy między nimi powoduje, że fizycznie jedno z drugim nie styka się podczas pracy.

    Naturalnie, że rowek w obudowie mógł być przyczyną spadku ciśnienia (utworzyło się w ten sposób bezpośrednie połączenie między kanałem zasilającym i powrotnym).
  • Poziom 21  
    Właśnie rowek jest u podstawy zębów także coś musiało tam wpaść ale jestem ciekaw co gdyż nie ma żadnych śladów ubytków a smok powinien zatrzymać takiej wielkości opiłek. Spróbuje swoje tryby wrzucić do tej obudowy która jest w lepszym stanie.
    Zastanawiam się jeszcze nad jedna rzeczą. Na dwóch zębach w obu trybach są okrągłe znaki (widać je na zdjęciu) Czy tryba muszą być względem siebie jakoś odpowiednio ułożone? Nie sugerujcie się ułożeniem tych znakow na zdjęciu gdyz tryba z niej juz wyjmowałem. audi 80 tdi - wymiana kół zębatych pompy oleju
  • Moderator Samochody
    Myślę, że pewniej i taniej będzie kupić pompę.
    Zwłaszcza jak wiążesz jakąś przyszłość z tym samochodem.

    A ten rowek nie sądzę żeby miał aż taki wpływ na ciśnienie.
    Pompa jest znacznie wydajniejsza od tego co tak naprawdę musi zrobić.
  • Poziom 21  
    Rozumiem że kupić nową pompę? Nowy zamiennik nie jest aż tak drogi ale niestety w każdej hurtowni tylko są dostępne pompy firmy Topran a jak wiecie to niezły szajs. Znajomy założył w 2009 roku pompę Febi i 2 miesiące temu się rozpadła także chyba najlepszym rozwiązaniem jest zamiennik.
    Rowek nie jest szeroki ale dość głęboki. W tym miejscu max luz ma wynosić 0,15mm a ten rowek jest sporo głębszy.
  • Moderator Samochody
    No tak, nie są to jakieś straszne koszta a na pewno będzie to lepsze niż składanie z dwóch.
    Nie zapomnij zalać pompy przed założeniem, sucha nie zaciągnie oleju.
  • Poziom 21  
    Ale topran wiesz jakiej jakości są te części. W każdej hurtowni mi powiedzieli że Febi już jest niedostępny a nówka z aso 1200PLN ;-)
  • Poziom 11  
    Polemizowałbym, że tani "topran" będzie lepszy od elementu pieczołowicie składanego z dwóch, oryginalnych pomp, pamiętając, że luz międzyzębny może wynosić maksymalnie 0,05-0,20mm. Luz osiowy może wynosić maksymalnie 0,15mm (informacje zaczerpnięta z książki "Sam naprawiam").

    O ile nie trzeba się martwić o dobre smarowanie silnika nawet z wyrobionym kanałem poprzez ciało obce w obudowie pompy to w przypadku TDI, gdzie jest turbosprężarka to bardzo ważny jest wydatek pompy olejowej, by zapewnić dostateczne smarowanie temu elementowi.
  • Moderator Samochody
    hudy8 napisał:
    Ale topran wiesz jakiej jakości są te części. W każdej hurtowni mi powiedzieli że Febi już jest niedostępny a nówka z aso 1200PLN ;-)


    Nie no ASO to odpada:)

    Wiem, ale osobiście montowałem i jeżdżą te auta. Cóż poradzisz jak niema nic innego..
    No a jeżeli już bardzo nie chcesz toprana to może całą używkę? Ale z kolei Ty też już
    masz używkę.
  • Poziom 21  
    Mam całą używkę która miała dobre ciśnienie.Wałek napędowy jest zakończony prostokątnym ścięciem. Po wielu wielu km ten prostokąt zaczyna się ścinać z dwóch stron. W tej używce co mam jest troszkę bardziej wyrobiony niż u mnie i zaczyna przypominać rąb. Dlatego pomyślałem o wałku napędowym z mojej pompy jednak nie chce wybijać samego wałka tylko chciałem przełożyć z zębatką.
    Najwyżej założę całą pompę ta która kupiłem. Mimo wyślizgania tego zęba powinna jeszcze trochę polatać.
  • Poziom 11  
    Spróbuj złożyć z dwóch jedną. Jeśli napotkasz jakieś trudności to montuj tę drugą, działającą pompę i będzie w porządku.
  • Poziom 31  
    Te dwie, które rozebrałeś możesz sobie darować. Wątpię, żebyś teraz je tak poskładał, żeby choć jedna działała lepiej niż ten Topran.
    To są zebatki, które dotarły się ze sobą w parze. Złóż inaczej to się w końcu zablokuje /ale to zobaczysz na kontrolce i usłyszysz jak pasek zacznie się ślizgać po kole/.
    Ps: Ci co proponują składanie pomp z dwóch jednej: czy zaproponujecie zamianę bieżni np w łożysku stożkowym tylnego koła, które wcześniej już pracowało inną bieżnią? Spóbujcie. Ja daję temu łożysku dwa tygodnie. Podobnie będzie z pompą.
  • Poziom 21  
    Tą co kupiłem jeszcze nie rozbierałem gdyż chciałem najpierw zapytać czy można podmienić zębatki. Niestety ile osób tyle opinii. Nawet jak pytałem dwóch mechaników to jeden powiedział że można a drugi że nie powinno się tego robić. ale nie powiedział stanowczo nie wolno tylko nie powinno. Co do pompy toprana to jak mierzyliśmy tą co kupił kumpel to wartości luzów były już prawie przy max. Na nowej pompie to chyba niedopuszczalne.
  • Poziom 11  
    toku74 napisał:
    Ps: Ci co proponują składanie pomp z dwóch jednej: czy zaproponujecie zamianę bieżni np w łożysku stożkowym tylnego koła, które wcześniej już pracowało inną bieżnią? Spóbujcie. Ja daję temu łożysku dwa tygodnie. Podobnie będzie z pompą.
    Naturalnie, że nie. Chyba, że ktoś lubi bardzo często wymieniać łożyska.

    Pompę złożyć w dobrej obudowie, przy użyciu kół zębatych w niej pracujących (uprzednio znacząc położenie wszelkich elementów), a wykorzystując mniej zużyty wałek. Ewentualnie jeśli podcięcie wypustu w wałku nie jest dużo większe niż w poprzedniej pompie to nic nie kombinuj, wstaw cały element.

    toku74 napisał:
    Wątpię, żebyś teraz je tak poskładał, żeby choć jedna działała lepiej niż ten Topran.
    To są zebatki, które dotarły się ze sobą w parze. Złóż inaczej to się w końcu zablokuje /ale to zobaczysz na kontrolce i usłyszysz jak pasek zacznie się ślizgać po kole/.
    Co powiesz na zmianę dyferencjału w skrzyni biegów Golf mk4 4motion? Mała zębatka jest niewymieniona, także obie nie pracowały w parze, a teraz zaczęły i jakoś się nic nie blokuje.

    audi 80 tdi - wymiana kół zębatych pompy oleju audi 80 tdi - wymiana kół zębatych pompy oleju

    hudy8 napisał:
    Co do pompy toprana to jak mierzyliśmy tą co kupił kumpel to wartości luzów były już prawie przy max. Na nowej pompie to chyba niedopuszczalne.
    Widać Chińczycy przyjęli maksymalne wartości luzów jako nominalne :) . :cunning:
  • Moderator Samochody
    hudy8 napisał:
    Co do pompy toprana to jak mierzyliśmy tą co kupił kumpel to wartości luzów były już prawie przy max. Na nowej pompie to chyba niedopuszczalne.
    Widać Chińczycy przyjęli maksymalne wartości luzów jako nominalne :) .

    Tak jak napisałem wcześniej, pompa ma znacznie większą wydajność niż tak naprawdę jest potrzebna, więc te luzy nie koniecznie wpłyną na wydajność.
    A najprawdopodobniej obecna pompa nie wytwarzała wystarczającego ciśnienia przez zawór na pompie.
  • Poziom 21  
    Zaworu i tak nie jestem w stanie wymienić więc i tak cała pompa do wymiany.
  • Moderator Samochody
    hudy8 napisał:
    Zaworu i tak nie jestem w stanie wymienić więc i tak cała pompa do wymiany.


    Od początku o tym mówię, tak będzie najpewniej.